V sobotu 3. prosince v rámci své tradiční akce Night of Champions oznámí Porsche oficiálně svou jezdeckou sestavu pro World Endurance Championship 2017.
Počátkem tohoto týdne jsme vám přinesli odhady možného složení posádek továrních týmů Porsche a Toyota pro kategorii LMP1. Tuto sobotu bude oficiálně zveřejněna sestava jezdců, kteří v sezóně 2017 usednou do továrních prototypů Porsche 919 Hybrid. Stane se tak v rámci pravidelné akce Night of Champions, kterou Porsche každoročně slavnostně uzavírá a bilancuje právě skončenou sezónu.
Porsche bude pro sezónu 2017 obsazovat celkem 3 sedačky v týmu LMP1 a očekává se také oznámení jezdecké trojice pro třetí prototyp, který by Porsche mělo nasadit do červnového závodu 24 hodin Le Mans. Další jména budou patřit do sestavy nově utvářeného továrního týmu pro kategorii LMGTE. Také zde bude posádek více, protože Porsche bude podobně, jako další gétéčkové týmy, nasazovat 2 vozy ve třídě profi jezdců a k nim by měla přibýt i minimálně jedna amatérská posádka.
LMP1
Do prototypu 919 Hybrid s #1 se vedle letošního mistra světa Neela Janiho posadí Nick Tandy a expilot Audi André Lotterer. Posádku #2 budou tvořit „Webberovi sirotci“ Timo Bernhard a Brendon Hartley, které doplní vítěz Le Mans 2014 Earl Bamber. Ve spojitosti s posádkami LMP1 se poslední dobou hovořilo také o Miku Rockenfellerovi, který se nevešel do redukované sestavy Audi pro DTM 2017, ale tyto zprávy se nepotvrdily.
LMGTE
Zde není doposud potvrzeno, kteří konkrétní jezdci usednou do nových továrních speciálů Porsche 911 RSR. Doposud jediné potvrzené jméno patří Laurensi Vanthoorovi, který přichází od Audi. Dalším jezdcem by mohl být výše jmenovaný Mike Rockenfeller a v užším výběru se dále objevili Kevin Estre, Richard Lietz, Michael Christensen nebo expilot BMW Dirk Werner.
Je ovšem nutno poznamenat, že v sobotu budou oficiálně představeni tovární piloti Porsche také pro další závodní série, ve kterých tato tradiční německá značka nasazuje své tovární týmy. Může se tedy stát, že někteří ze zde zmíněných jezdců budou hájit logo Porsche např. v americké vytrvalostní sérii IMSA.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.