V sobotu 3. prosince v rámci své tradiční akce Night of Champions oznámí Porsche oficiálně svou jezdeckou sestavu pro World Endurance Championship 2017.
Počátkem tohoto týdne jsme vám přinesli odhady možného složení posádek továrních týmů Porsche a Toyota pro kategorii LMP1. Tuto sobotu bude oficiálně zveřejněna sestava jezdců, kteří v sezóně 2017 usednou do továrních prototypů Porsche 919 Hybrid. Stane se tak v rámci pravidelné akce Night of Champions, kterou Porsche každoročně slavnostně uzavírá a bilancuje právě skončenou sezónu.
Porsche bude pro sezónu 2017 obsazovat celkem 3 sedačky v týmu LMP1 a očekává se také oznámení jezdecké trojice pro třetí prototyp, který by Porsche mělo nasadit do červnového závodu 24 hodin Le Mans. Další jména budou patřit do sestavy nově utvářeného továrního týmu pro kategorii LMGTE. Také zde bude posádek více, protože Porsche bude podobně, jako další gétéčkové týmy, nasazovat 2 vozy ve třídě profi jezdců a k nim by měla přibýt i minimálně jedna amatérská posádka.
LMP1
Do prototypu 919 Hybrid s #1 se vedle letošního mistra světa Neela Janiho posadí Nick Tandy a expilot Audi André Lotterer. Posádku #2 budou tvořit „Webberovi sirotci“ Timo Bernhard a Brendon Hartley, které doplní vítěz Le Mans 2014 Earl Bamber. Ve spojitosti s posádkami LMP1 se poslední dobou hovořilo také o Miku Rockenfellerovi, který se nevešel do redukované sestavy Audi pro DTM 2017, ale tyto zprávy se nepotvrdily.
LMGTE
Zde není doposud potvrzeno, kteří konkrétní jezdci usednou do nových továrních speciálů Porsche 911 RSR. Doposud jediné potvrzené jméno patří Laurensi Vanthoorovi, který přichází od Audi. Dalším jezdcem by mohl být výše jmenovaný Mike Rockenfeller a v užším výběru se dále objevili Kevin Estre, Richard Lietz, Michael Christensen nebo expilot BMW Dirk Werner.
Je ovšem nutno poznamenat, že v sobotu budou oficiálně představeni tovární piloti Porsche také pro další závodní série, ve kterých tato tradiční německá značka nasazuje své tovární týmy. Může se tedy stát, že někteří ze zde zmíněných jezdců budou hájit logo Porsche např. v americké vytrvalostní sérii IMSA.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?