V sobotu 3. prosince v rámci své tradiční akce Night of Champions oznámí Porsche oficiálně svou jezdeckou sestavu pro World Endurance Championship 2017.
Počátkem tohoto týdne jsme vám přinesli odhady možného složení posádek továrních týmů Porsche a Toyota pro kategorii LMP1. Tuto sobotu bude oficiálně zveřejněna sestava jezdců, kteří v sezóně 2017 usednou do továrních prototypů Porsche 919 Hybrid. Stane se tak v rámci pravidelné akce Night of Champions, kterou Porsche každoročně slavnostně uzavírá a bilancuje právě skončenou sezónu.
Porsche bude pro sezónu 2017 obsazovat celkem 3 sedačky v týmu LMP1 a očekává se také oznámení jezdecké trojice pro třetí prototyp, který by Porsche mělo nasadit do červnového závodu 24 hodin Le Mans. Další jména budou patřit do sestavy nově utvářeného továrního týmu pro kategorii LMGTE. Také zde bude posádek více, protože Porsche bude podobně, jako další gétéčkové týmy, nasazovat 2 vozy ve třídě profi jezdců a k nim by měla přibýt i minimálně jedna amatérská posádka.
LMP1
Do prototypu 919 Hybrid s #1 se vedle letošního mistra světa Neela Janiho posadí Nick Tandy a expilot Audi André Lotterer. Posádku #2 budou tvořit „Webberovi sirotci“ Timo Bernhard a Brendon Hartley, které doplní vítěz Le Mans 2014 Earl Bamber. Ve spojitosti s posádkami LMP1 se poslední dobou hovořilo také o Miku Rockenfellerovi, který se nevešel do redukované sestavy Audi pro DTM 2017, ale tyto zprávy se nepotvrdily.
LMGTE
Zde není doposud potvrzeno, kteří konkrétní jezdci usednou do nových továrních speciálů Porsche 911 RSR. Doposud jediné potvrzené jméno patří Laurensi Vanthoorovi, který přichází od Audi. Dalším jezdcem by mohl být výše jmenovaný Mike Rockenfeller a v užším výběru se dále objevili Kevin Estre, Richard Lietz, Michael Christensen nebo expilot BMW Dirk Werner.
Je ovšem nutno poznamenat, že v sobotu budou oficiálně představeni tovární piloti Porsche také pro další závodní série, ve kterých tato tradiční německá značka nasazuje své tovární týmy. Může se tedy stát, že někteří ze zde zmíněných jezdců budou hájit logo Porsche např. v americké vytrvalostní sérii IMSA.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.