V sobotu 3. prosince v rámci své tradiční akce Night of Champions oznámí Porsche oficiálně svou jezdeckou sestavu pro World Endurance Championship 2017.
Počátkem tohoto týdne jsme vám přinesli odhady možného složení posádek továrních týmů Porsche a Toyota pro kategorii LMP1. Tuto sobotu bude oficiálně zveřejněna sestava jezdců, kteří v sezóně 2017 usednou do továrních prototypů Porsche 919 Hybrid. Stane se tak v rámci pravidelné akce Night of Champions, kterou Porsche každoročně slavnostně uzavírá a bilancuje právě skončenou sezónu.
Porsche bude pro sezónu 2017 obsazovat celkem 3 sedačky v týmu LMP1 a očekává se také oznámení jezdecké trojice pro třetí prototyp, který by Porsche mělo nasadit do červnového závodu 24 hodin Le Mans. Další jména budou patřit do sestavy nově utvářeného továrního týmu pro kategorii LMGTE. Také zde bude posádek více, protože Porsche bude podobně, jako další gétéčkové týmy, nasazovat 2 vozy ve třídě profi jezdců a k nim by měla přibýt i minimálně jedna amatérská posádka.
LMP1
Do prototypu 919 Hybrid s #1 se vedle letošního mistra světa Neela Janiho posadí Nick Tandy a expilot Audi André Lotterer. Posádku #2 budou tvořit „Webberovi sirotci“ Timo Bernhard a Brendon Hartley, které doplní vítěz Le Mans 2014 Earl Bamber. Ve spojitosti s posádkami LMP1 se poslední dobou hovořilo také o Miku Rockenfellerovi, který se nevešel do redukované sestavy Audi pro DTM 2017, ale tyto zprávy se nepotvrdily.
LMGTE
Zde není doposud potvrzeno, kteří konkrétní jezdci usednou do nových továrních speciálů Porsche 911 RSR. Doposud jediné potvrzené jméno patří Laurensi Vanthoorovi, který přichází od Audi. Dalším jezdcem by mohl být výše jmenovaný Mike Rockenfeller a v užším výběru se dále objevili Kevin Estre, Richard Lietz, Michael Christensen nebo expilot BMW Dirk Werner.
Je ovšem nutno poznamenat, že v sobotu budou oficiálně představeni tovární piloti Porsche také pro další závodní série, ve kterých tato tradiční německá značka nasazuje své tovární týmy. Může se tedy stát, že někteří ze zde zmíněných jezdců budou hájit logo Porsche např. v americké vytrvalostní sérii IMSA.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).