Také v roce 2017 bude v kategorii LMP2 poměrně těsno. Startovní pole sice po letošní sezóně mírně prořídlo, ale na scénu přichází nové týmy. Z ELMS přestupuje francouzský TDS Racing.
Tato francouzská stáj strávila posledních šest sezón ve vytrvalostním šampionátu European Le Mans Series, kde je známa pod jménem Thiriet by TDS Racing a jejich červenožlutý prototyp jsme mohli vidět mimo jiné i v závodě 24 hodin Le Mans. Pro sezónu 2017, samozřejmě po příslušném schválení výběrovou komisí, se tým, který vede duo Xavier Combet a Jacques Morello, přesune o úroveň výš do World Endurance Championship.
Tým bude v šampionátu WEC 2017 nasazovat jeden vůz Oreca 07, ve kterém se budou za volantem střídat ostřílení vytrvalostní borci a aktuální mistři světa (LMGTE Am) Francoise Perrodo a Emmanuel Collard, ke kterým se přidá Matthieu Vaxiviére. Tento 21 letý mladík strávil poslední tři sezóny ve Formuli V8 3,5, ale i on má s vytrvalostními závody své zkušenosti. Všichni tři jmenovaní jezdci se už velmi dobře znají ze sezóny 2014, kdy spolu ve WEC sdíleli vůz Porsche v kategorii LMGTE Am.
„Zůstáváme věrni značce Oreca a s jejich novým speciálem 07 se chystáme zamíchat karty ve World Endurance Championship 2017 v kategorii LMP2,“ uvedl Xavier Combet. „Kromě toho s potěšením představujeme nové tváře, kterými jsou Francois Perrodo, Emmanuel Colalrd a Matthieu Vaxiviére, které tímto vítáme v rodině TDS. Přesouváme se na vyšší úroveň s odhodláním odvádět dobrou práci v kategorii, která slibuje pro novou sezónu velkou konkurenceschopnost.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).