Také v roce 2017 bude v kategorii LMP2 poměrně těsno. Startovní pole sice po letošní sezóně mírně prořídlo, ale na scénu přichází nové týmy. Z ELMS přestupuje francouzský TDS Racing.
Tato francouzská stáj strávila posledních šest sezón ve vytrvalostním šampionátu European Le Mans Series, kde je známa pod jménem Thiriet by TDS Racing a jejich červenožlutý prototyp jsme mohli vidět mimo jiné i v závodě 24 hodin Le Mans. Pro sezónu 2017, samozřejmě po příslušném schválení výběrovou komisí, se tým, který vede duo Xavier Combet a Jacques Morello, přesune o úroveň výš do World Endurance Championship.
Tým bude v šampionátu WEC 2017 nasazovat jeden vůz Oreca 07, ve kterém se budou za volantem střídat ostřílení vytrvalostní borci a aktuální mistři světa (LMGTE Am) Francoise Perrodo a Emmanuel Collard, ke kterým se přidá Matthieu Vaxiviére. Tento 21 letý mladík strávil poslední tři sezóny ve Formuli V8 3,5, ale i on má s vytrvalostními závody své zkušenosti. Všichni tři jmenovaní jezdci se už velmi dobře znají ze sezóny 2014, kdy spolu ve WEC sdíleli vůz Porsche v kategorii LMGTE Am.
„Zůstáváme věrni značce Oreca a s jejich novým speciálem 07 se chystáme zamíchat karty ve World Endurance Championship 2017 v kategorii LMP2,“ uvedl Xavier Combet. „Kromě toho s potěšením představujeme nové tváře, kterými jsou Francois Perrodo, Emmanuel Colalrd a Matthieu Vaxiviére, které tímto vítáme v rodině TDS. Přesouváme se na vyšší úroveň s odhodláním odvádět dobrou práci v kategorii, která slibuje pro novou sezónu velkou konkurenceschopnost.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?