Také v roce 2017 bude v kategorii LMP2 poměrně těsno. Startovní pole sice po letošní sezóně mírně prořídlo, ale na scénu přichází nové týmy. Z ELMS přestupuje francouzský TDS Racing.
Tato francouzská stáj strávila posledních šest sezón ve vytrvalostním šampionátu European Le Mans Series, kde je známa pod jménem Thiriet by TDS Racing a jejich červenožlutý prototyp jsme mohli vidět mimo jiné i v závodě 24 hodin Le Mans. Pro sezónu 2017, samozřejmě po příslušném schválení výběrovou komisí, se tým, který vede duo Xavier Combet a Jacques Morello, přesune o úroveň výš do World Endurance Championship.
Tým bude v šampionátu WEC 2017 nasazovat jeden vůz Oreca 07, ve kterém se budou za volantem střídat ostřílení vytrvalostní borci a aktuální mistři světa (LMGTE Am) Francoise Perrodo a Emmanuel Collard, ke kterým se přidá Matthieu Vaxiviére. Tento 21 letý mladík strávil poslední tři sezóny ve Formuli V8 3,5, ale i on má s vytrvalostními závody své zkušenosti. Všichni tři jmenovaní jezdci se už velmi dobře znají ze sezóny 2014, kdy spolu ve WEC sdíleli vůz Porsche v kategorii LMGTE Am.
„Zůstáváme věrni značce Oreca a s jejich novým speciálem 07 se chystáme zamíchat karty ve World Endurance Championship 2017 v kategorii LMP2,“ uvedl Xavier Combet. „Kromě toho s potěšením představujeme nové tváře, kterými jsou Francois Perrodo, Emmanuel Colalrd a Matthieu Vaxiviére, které tímto vítáme v rodině TDS. Přesouváme se na vyšší úroveň s odhodláním odvádět dobrou práci v kategorii, která slibuje pro novou sezónu velkou konkurenceschopnost.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.