Také v roce 2017 bude v kategorii LMP2 poměrně těsno. Startovní pole sice po letošní sezóně mírně prořídlo, ale na scénu přichází nové týmy. Z ELMS přestupuje francouzský TDS Racing.
Tato francouzská stáj strávila posledních šest sezón ve vytrvalostním šampionátu European Le Mans Series, kde je známa pod jménem Thiriet by TDS Racing a jejich červenožlutý prototyp jsme mohli vidět mimo jiné i v závodě 24 hodin Le Mans. Pro sezónu 2017, samozřejmě po příslušném schválení výběrovou komisí, se tým, který vede duo Xavier Combet a Jacques Morello, přesune o úroveň výš do World Endurance Championship.
Tým bude v šampionátu WEC 2017 nasazovat jeden vůz Oreca 07, ve kterém se budou za volantem střídat ostřílení vytrvalostní borci a aktuální mistři světa (LMGTE Am) Francoise Perrodo a Emmanuel Collard, ke kterým se přidá Matthieu Vaxiviére. Tento 21 letý mladík strávil poslední tři sezóny ve Formuli V8 3,5, ale i on má s vytrvalostními závody své zkušenosti. Všichni tři jmenovaní jezdci se už velmi dobře znají ze sezóny 2014, kdy spolu ve WEC sdíleli vůz Porsche v kategorii LMGTE Am.
„Zůstáváme věrni značce Oreca a s jejich novým speciálem 07 se chystáme zamíchat karty ve World Endurance Championship 2017 v kategorii LMP2,“ uvedl Xavier Combet. „Kromě toho s potěšením představujeme nové tváře, kterými jsou Francois Perrodo, Emmanuel Colalrd a Matthieu Vaxiviére, které tímto vítáme v rodině TDS. Přesouváme se na vyšší úroveň s odhodláním odvádět dobrou práci v kategorii, která slibuje pro novou sezónu velkou konkurenceschopnost.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?