Značka Porsche vyjede v roce 2017 do bojů v kategorii LMGTE s novým vozem se staronovým označením. Tuto novou zbraň bude Porsche v sezóně 2017 v kategorii LMGTE Pro nasazovat přímo prostřednictvím nově ustanoveného továrního týmu.
Porsche 911RSR LMGTE ve specifikaci 2017 je novou zbraní, kterou německá automobilka představila v předvečer posledního letošního závodu WEC v Bahrajnu. Ač to na první pohled nevypadá, jedná se o zcela nový model, který má se současným vozem společnou, kromě modelového označení, jen siluetu. Podle slov představitelů závodního oddělení stuttgardské automobilky je nová „devět-jedenáctka“ od základu jiná. „Naši inženýři kromě naší typické základní siluety vyvinuli kompletně nový vůz,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí oddělení Porsche Motorsport. „Nové je zavěšení, stavba karoserie, aerodynamická koncepce, motor i převodovka. Ve všem jsme začínali od nuly. Například díky nově navrženému motoru se konstruktérům podařilo do vozu zabudovat velký difuzor. To v kombinaci s vrchním zavěšením zadního křídla po vzoru prototypu LMP1 mělo za následek výrazné zvýšení přítlaku.“
Pro novou 911RSR konstruktéři zvolili cestu zcela nové konstrukce motoru. Nepřeplňovaný plochý šestiválec umístěný před zadní nápravou má objem 4 litry a vyznačuje se vysokou účinností. „Technické předpisy třídy LMGTE jsou nastaveny tak, aby přísně střežily vyrovnanost mezi atmosférickými a přeplňovanými pohonnými jednotkami,“ vysvětluje Dr. Walliser některé důvody, které vedly k rozhodnutí o zcela nové konstrukci. Motor ve standardní specifikaci nastavení restriktoru sání má výkon 375 kW (510 k). Na motor navazuje sekvenční 6 stupňová převodovka s hořčíkovou skříní, která se ovládá pádly pod volantem.
Nový vůz je v rámci pravidel vybavený některými asistenčními systémy, z nich asi nejvíce zaujme pre-kolizní radarový systém, jehož smyslem je varování pilota před možnou kolizí při jízdě v plném tempu v noci. Vůbec zcela nově je koncipován i bezpečnostní rám a uchycení sedadla. To je nyní pevně zabudované a naopak posuvná je celá pedálová skupina. Nová konstrukce skořepiny karoserie je navržena jako stavebnice složená z jednotlivých celků vyrobených samozřejmě z uhlíkového kompozitu. Tato koncepce umožňuje rychlou výměnu kompletních částí, které jsou vzájemně spojeny pomocí rychlouzávěrů. Nové zavěšení kol umožňuje jednodušší a rychlejší nastavení geometrie a pružících prvků.
Porsche plánuje se dvěma plně továrními vozy pokrýt kompletní sezónu WEC 2017 včetně 24 hodin Le Mans a souběžně s tím nasadí svou novou zbraň i do americké série IMSA. Nový vůz se poprvé představí na konci ledna v prvním závodě série IMSA 2017 v Daytoně. „Na ostrý start jsme se dobře připravili,“ říká Marco Ujhasi, vedoucí sekce GT. „První jízdy tohoto nového modelu se ve Weissachu uskutečnili už letos v březnu a od té doby jsme s novou 911 RSR najeli přes 35000 testovacích kilometrů na různých tratích v Evropě i Severní Americe. To je víc, než s jakýmkoli jeho předchůdcem.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.