Značka Porsche vyjede v roce 2017 do bojů v kategorii LMGTE s novým vozem se staronovým označením. Tuto novou zbraň bude Porsche v sezóně 2017 v kategorii LMGTE Pro nasazovat přímo prostřednictvím nově ustanoveného továrního týmu.
Porsche 911RSR LMGTE ve specifikaci 2017 je novou zbraní, kterou německá automobilka představila v předvečer posledního letošního závodu WEC v Bahrajnu. Ač to na první pohled nevypadá, jedná se o zcela nový model, který má se současným vozem společnou, kromě modelového označení, jen siluetu. Podle slov představitelů závodního oddělení stuttgardské automobilky je nová „devět-jedenáctka“ od základu jiná. „Naši inženýři kromě naší typické základní siluety vyvinuli kompletně nový vůz,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí oddělení Porsche Motorsport. „Nové je zavěšení, stavba karoserie, aerodynamická koncepce, motor i převodovka. Ve všem jsme začínali od nuly. Například díky nově navrženému motoru se konstruktérům podařilo do vozu zabudovat velký difuzor. To v kombinaci s vrchním zavěšením zadního křídla po vzoru prototypu LMP1 mělo za následek výrazné zvýšení přítlaku.“
Pro novou 911RSR konstruktéři zvolili cestu zcela nové konstrukce motoru. Nepřeplňovaný plochý šestiválec umístěný před zadní nápravou má objem 4 litry a vyznačuje se vysokou účinností. „Technické předpisy třídy LMGTE jsou nastaveny tak, aby přísně střežily vyrovnanost mezi atmosférickými a přeplňovanými pohonnými jednotkami,“ vysvětluje Dr. Walliser některé důvody, které vedly k rozhodnutí o zcela nové konstrukci. Motor ve standardní specifikaci nastavení restriktoru sání má výkon 375 kW (510 k). Na motor navazuje sekvenční 6 stupňová převodovka s hořčíkovou skříní, která se ovládá pádly pod volantem.
Nový vůz je v rámci pravidel vybavený některými asistenčními systémy, z nich asi nejvíce zaujme pre-kolizní radarový systém, jehož smyslem je varování pilota před možnou kolizí při jízdě v plném tempu v noci. Vůbec zcela nově je koncipován i bezpečnostní rám a uchycení sedadla. To je nyní pevně zabudované a naopak posuvná je celá pedálová skupina. Nová konstrukce skořepiny karoserie je navržena jako stavebnice složená z jednotlivých celků vyrobených samozřejmě z uhlíkového kompozitu. Tato koncepce umožňuje rychlou výměnu kompletních částí, které jsou vzájemně spojeny pomocí rychlouzávěrů. Nové zavěšení kol umožňuje jednodušší a rychlejší nastavení geometrie a pružících prvků.
Porsche plánuje se dvěma plně továrními vozy pokrýt kompletní sezónu WEC 2017 včetně 24 hodin Le Mans a souběžně s tím nasadí svou novou zbraň i do americké série IMSA. Nový vůz se poprvé představí na konci ledna v prvním závodě série IMSA 2017 v Daytoně. „Na ostrý start jsme se dobře připravili,“ říká Marco Ujhasi, vedoucí sekce GT. „První jízdy tohoto nového modelu se ve Weissachu uskutečnili už letos v březnu a od té doby jsme s novou 911 RSR najeli přes 35000 testovacích kilometrů na různých tratích v Evropě i Severní Americe. To je víc, než s jakýmkoli jeho předchůdcem.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?