Značka Porsche vyjede v roce 2017 do bojů v kategorii LMGTE s novým vozem se staronovým označením. Tuto novou zbraň bude Porsche v sezóně 2017 v kategorii LMGTE Pro nasazovat přímo prostřednictvím nově ustanoveného továrního týmu.
Porsche 911RSR LMGTE ve specifikaci 2017 je novou zbraní, kterou německá automobilka představila v předvečer posledního letošního závodu WEC v Bahrajnu. Ač to na první pohled nevypadá, jedná se o zcela nový model, který má se současným vozem společnou, kromě modelového označení, jen siluetu. Podle slov představitelů závodního oddělení stuttgardské automobilky je nová „devět-jedenáctka“ od základu jiná. „Naši inženýři kromě naší typické základní siluety vyvinuli kompletně nový vůz,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí oddělení Porsche Motorsport. „Nové je zavěšení, stavba karoserie, aerodynamická koncepce, motor i převodovka. Ve všem jsme začínali od nuly. Například díky nově navrženému motoru se konstruktérům podařilo do vozu zabudovat velký difuzor. To v kombinaci s vrchním zavěšením zadního křídla po vzoru prototypu LMP1 mělo za následek výrazné zvýšení přítlaku.“
Pro novou 911RSR konstruktéři zvolili cestu zcela nové konstrukce motoru. Nepřeplňovaný plochý šestiválec umístěný před zadní nápravou má objem 4 litry a vyznačuje se vysokou účinností. „Technické předpisy třídy LMGTE jsou nastaveny tak, aby přísně střežily vyrovnanost mezi atmosférickými a přeplňovanými pohonnými jednotkami,“ vysvětluje Dr. Walliser některé důvody, které vedly k rozhodnutí o zcela nové konstrukci. Motor ve standardní specifikaci nastavení restriktoru sání má výkon 375 kW (510 k). Na motor navazuje sekvenční 6 stupňová převodovka s hořčíkovou skříní, která se ovládá pádly pod volantem.
Nový vůz je v rámci pravidel vybavený některými asistenčními systémy, z nich asi nejvíce zaujme pre-kolizní radarový systém, jehož smyslem je varování pilota před možnou kolizí při jízdě v plném tempu v noci. Vůbec zcela nově je koncipován i bezpečnostní rám a uchycení sedadla. To je nyní pevně zabudované a naopak posuvná je celá pedálová skupina. Nová konstrukce skořepiny karoserie je navržena jako stavebnice složená z jednotlivých celků vyrobených samozřejmě z uhlíkového kompozitu. Tato koncepce umožňuje rychlou výměnu kompletních částí, které jsou vzájemně spojeny pomocí rychlouzávěrů. Nové zavěšení kol umožňuje jednodušší a rychlejší nastavení geometrie a pružících prvků.
Porsche plánuje se dvěma plně továrními vozy pokrýt kompletní sezónu WEC 2017 včetně 24 hodin Le Mans a souběžně s tím nasadí svou novou zbraň i do americké série IMSA. Nový vůz se poprvé představí na konci ledna v prvním závodě série IMSA 2017 v Daytoně. „Na ostrý start jsme se dobře připravili,“ říká Marco Ujhasi, vedoucí sekce GT. „První jízdy tohoto nového modelu se ve Weissachu uskutečnili už letos v březnu a od té doby jsme s novou 911 RSR najeli přes 35000 testovacích kilometrů na různých tratích v Evropě i Severní Americe. To je víc, než s jakýmkoli jeho předchůdcem.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.