MENX testoval v Monze F550 Maranello

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
Daniel Šupa 24. března 2005 22:05
Sdílej:

Tomáš Enge a Robert Pergl mají za sebou úspěšný dvoudenní test Ferrari třídy GT.

V Monze bylo na členech týmu viditelné nadšení, když vůz v nové barvě prvně vyjel v úterý dopoledne z boxů. Pro tým MENX to byla první příležitost vyzkoušet vůz na závodní trati, což pochopitelně přineslo speciální pocity. Vůz vlastněný společností Care Racing prokázal v obou dnech dobrou spolehlivost a tým mohl experimentovat s jeho nastavením a poznávat pneumatiky Michelin. Za volantem se střídali Enge s Perglem, celkem odjeli 84 kol na 5793 metrů dlouhé trati. Vítěz Le Mans Enge povzbudil tým nejrychlejším časem v pátém, posledním tréninku, který měl hodnotu 1:45,316. Pergl plně využil svého času za volantem a průběžně vylepšoval své časy. Tomáš Enge: „Byl to příjemný pocit znovu usednout za volant Maranella, je to můj zamilovaný vůz. Rychle jsem dokázal najít dobrý rytmus a bavil jsem se za volantem – zejména ve dvou rychlých zatáčkách Lesmo! V průběhu dvou dnů jsme vylepšovali vůz a v průběhu delších jízd se choval dobře. Jsem spokojený s tím, co jsme udělali a těším se na první závod ve Spa.“ Robert Pergl: „S testem jsem spokojen. V průběhu zimy jsem hodně trénoval fyzickou kondici, což se vyplatilo, protože řízení vozu je fyzicky náročnější než na co jsem byl zvyklý. Začal jsem volněji a s každým kolem jsem se snažil zlepšovat. Myslím, že s mým časem v posledním tréninku mohu být spokojen. Už teď se těším na další testy.“ Ivo Horn, technický ředitel: „V prvé řadě jsem rád, že vůz byl po oba dny spolehlivý a mohli jsme udělat hodně práce. Přijeli jsme do Monzy se solidním základním nastavením, které jsme průběžně vylepšovali. Tomáš plně naplnil naše očekávaní a jeho komentáře o chování vozu byly velmi dobré. Robert se s každým kolem zlepšoval a v podstatě nechyboval, což je velmi povzbuzující. Nejeli jsme s aerodynamickou sadou generující nízký přítlak, která je vhodná pro Monzu, takže z tohoto pohledu jsme byli dost konkurenceschopní, přestože jsme nikdy nevyjeli s kvalifikačním nastavením. Myslím, že jsme nastavili dobrou spolupráci s inženýrem Prodrive, který se stará o motor, a také s Michelinem. Získali jsme hodně dat k analýze a nyní se připravujeme na další test, který proběhne příští týden v Paul Ricard.“ Foto: Auto News Network Tisková zpráva BPA a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.