MENX testoval v Monze F550 Maranello

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
Daniel Šupa 24. března 2005 22:05
Sdílej:

Tomáš Enge a Robert Pergl mají za sebou úspěšný dvoudenní test Ferrari třídy GT.

V Monze bylo na členech týmu viditelné nadšení, když vůz v nové barvě prvně vyjel v úterý dopoledne z boxů. Pro tým MENX to byla první příležitost vyzkoušet vůz na závodní trati, což pochopitelně přineslo speciální pocity. Vůz vlastněný společností Care Racing prokázal v obou dnech dobrou spolehlivost a tým mohl experimentovat s jeho nastavením a poznávat pneumatiky Michelin. Za volantem se střídali Enge s Perglem, celkem odjeli 84 kol na 5793 metrů dlouhé trati. Vítěz Le Mans Enge povzbudil tým nejrychlejším časem v pátém, posledním tréninku, který měl hodnotu 1:45,316. Pergl plně využil svého času za volantem a průběžně vylepšoval své časy. Tomáš Enge: „Byl to příjemný pocit znovu usednout za volant Maranella, je to můj zamilovaný vůz. Rychle jsem dokázal najít dobrý rytmus a bavil jsem se za volantem – zejména ve dvou rychlých zatáčkách Lesmo! V průběhu dvou dnů jsme vylepšovali vůz a v průběhu delších jízd se choval dobře. Jsem spokojený s tím, co jsme udělali a těším se na první závod ve Spa.“ Robert Pergl: „S testem jsem spokojen. V průběhu zimy jsem hodně trénoval fyzickou kondici, což se vyplatilo, protože řízení vozu je fyzicky náročnější než na co jsem byl zvyklý. Začal jsem volněji a s každým kolem jsem se snažil zlepšovat. Myslím, že s mým časem v posledním tréninku mohu být spokojen. Už teď se těším na další testy.“ Ivo Horn, technický ředitel: „V prvé řadě jsem rád, že vůz byl po oba dny spolehlivý a mohli jsme udělat hodně práce. Přijeli jsme do Monzy se solidním základním nastavením, které jsme průběžně vylepšovali. Tomáš plně naplnil naše očekávaní a jeho komentáře o chování vozu byly velmi dobré. Robert se s každým kolem zlepšoval a v podstatě nechyboval, což je velmi povzbuzující. Nejeli jsme s aerodynamickou sadou generující nízký přítlak, která je vhodná pro Monzu, takže z tohoto pohledu jsme byli dost konkurenceschopní, přestože jsme nikdy nevyjeli s kvalifikačním nastavením. Myslím, že jsme nastavili dobrou spolupráci s inženýrem Prodrive, který se stará o motor, a také s Michelinem. Získali jsme hodně dat k analýze a nyní se připravujeme na další test, který proběhne příští týden v Paul Ricard.“ Foto: Auto News Network Tisková zpráva BPA a.s.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.