V letošní sezóně se štěstí k Audi otočilo zády. Na závody v Silverstone, Le Mans a Austinu nebudou členové týmu Audi Sport Team Joes vzpomínat v dobrém. Trojice Loterrer / Tréluyer / Fässler ale před posledními závody sezóny nehází pomyslnou flintu do žita.
Minulý závod v Japonsku také nezačal pro posádku #7 nijak nadějně, když museli vzdorovat problémům již v prvním volném tréninku. „Nedařilo se nám absolvovat potřebné testy a závodní simulace, protože jsme hned na začátku zničili dvě sady pneumatik,“ prozradil Benoit Tréluyer. “Museli jsme se hned od počátku soustředit na nalezení nejvhodnějšího nastavení pro závod, i za cenu obětování kvalifikace.“
Audi #7 díky tomu chyběla kvalifikační rychlost, což znamenalo start až ze 3. řady, ale díky soustředěnému výkonu se francouzský pilot po startu rychle propracoval na třetí pozici. „Ještě před první zatáčkou jsem byl třetí,“ říká nadšeně Tréluyer. „Vůz na začátku ještě trochu plaval, ale provedl jsem v kokpitu nějaké změny nastavení a rychle se to zlepšilo a já měl auto po pár kolech plně pod kontrolou. Byl jsem si ve voze jistý a tak jsme zkoušeli vymyslet něco neočekávaného, čím bychom mohli soupeře překvapit. Bohužel ale hybridní systém byl proti. Je to velká škoda, protože auto bylo až do té chvíle vynikající a mohli jsme určitě bojovat o vítězství, což dokázala naše sesterská posádka v Audi #8. Doufám, a celý tým se mnou souhlasí, že se to určitě zlomí a že se k nám štěstí znovu přikloní. Budeme stále tvrdě pracovat a úspěchy se opět dostaví. Nesmíme to vzdát!“
Šampion FIA WEC ročníku 2012 se vyjádřil také k podpoře japonských fanoušků: „Nemohu dostatečně poděkovat zdejším fanouškům za jejich ohromnou podporu. S Andréem (týmový kolega André Lotterer) bychom jim rádi poděkovali za jejich laskavost a věrnost z nejvyššího stupínku pódia, ale bohužel to budeme muset odložit až na příští rok. Závodil jsem zde několik posledních sezón a oni mi neustále, rok co rok, vyjadřují velkou podporu. Hodně to pro mne znamená a velmi si té podpory vážím.“
Na vítězství, které by Benoit Tréluyer chtěl věnovat svým japonským, ale i všem ostatním fanouškům na celém světě, může posádka Audi #7 dosáhnout 6. listopadu v Číně. „Shanghai Internacional Circuit nám určitě sedne více. S ohledem na uplynulou část sezóny sem přijíždíme optimisticky naladěni. Každý závodní víkend jsme dosáhli určitého pokroku a jsme přesvědčeni, že se to jednou vyplatí. Samozřejmě do toho musíme jít naplno a pokusíme se najít to něco, co nám oproti minulým sezónám letos chybí.“ To „něco“ v co Benoit doufá, může být právě to potřebné štěstí, kterého se jim letos tolik nedostává. „Vítězství je to, co nám doposud v letošní sezóně tolik chybí. To pomůže povznést našeho ducha. S problémy a smůlou se obtížně vyrovnáváte, pokud to trvá příliš dlouho. Nesmíme to vzdát a my se nevzdáme!“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.