V letošní sezóně se štěstí k Audi otočilo zády. Na závody v Silverstone, Le Mans a Austinu nebudou členové týmu Audi Sport Team Joes vzpomínat v dobrém. Trojice Loterrer / Tréluyer / Fässler ale před posledními závody sezóny nehází pomyslnou flintu do žita.
Minulý závod v Japonsku také nezačal pro posádku #7 nijak nadějně, když museli vzdorovat problémům již v prvním volném tréninku. „Nedařilo se nám absolvovat potřebné testy a závodní simulace, protože jsme hned na začátku zničili dvě sady pneumatik,“ prozradil Benoit Tréluyer. “Museli jsme se hned od počátku soustředit na nalezení nejvhodnějšího nastavení pro závod, i za cenu obětování kvalifikace.“
Audi #7 díky tomu chyběla kvalifikační rychlost, což znamenalo start až ze 3. řady, ale díky soustředěnému výkonu se francouzský pilot po startu rychle propracoval na třetí pozici. „Ještě před první zatáčkou jsem byl třetí,“ říká nadšeně Tréluyer. „Vůz na začátku ještě trochu plaval, ale provedl jsem v kokpitu nějaké změny nastavení a rychle se to zlepšilo a já měl auto po pár kolech plně pod kontrolou. Byl jsem si ve voze jistý a tak jsme zkoušeli vymyslet něco neočekávaného, čím bychom mohli soupeře překvapit. Bohužel ale hybridní systém byl proti. Je to velká škoda, protože auto bylo až do té chvíle vynikající a mohli jsme určitě bojovat o vítězství, což dokázala naše sesterská posádka v Audi #8. Doufám, a celý tým se mnou souhlasí, že se to určitě zlomí a že se k nám štěstí znovu přikloní. Budeme stále tvrdě pracovat a úspěchy se opět dostaví. Nesmíme to vzdát!“
Šampion FIA WEC ročníku 2012 se vyjádřil také k podpoře japonských fanoušků: „Nemohu dostatečně poděkovat zdejším fanouškům za jejich ohromnou podporu. S Andréem (týmový kolega André Lotterer) bychom jim rádi poděkovali za jejich laskavost a věrnost z nejvyššího stupínku pódia, ale bohužel to budeme muset odložit až na příští rok. Závodil jsem zde několik posledních sezón a oni mi neustále, rok co rok, vyjadřují velkou podporu. Hodně to pro mne znamená a velmi si té podpory vážím.“
Na vítězství, které by Benoit Tréluyer chtěl věnovat svým japonským, ale i všem ostatním fanouškům na celém světě, může posádka Audi #7 dosáhnout 6. listopadu v Číně. „Shanghai Internacional Circuit nám určitě sedne více. S ohledem na uplynulou část sezóny sem přijíždíme optimisticky naladěni. Každý závodní víkend jsme dosáhli určitého pokroku a jsme přesvědčeni, že se to jednou vyplatí. Samozřejmě do toho musíme jít naplno a pokusíme se najít to něco, co nám oproti minulým sezónám letos chybí.“ To „něco“ v co Benoit doufá, může být právě to potřebné štěstí, kterého se jim letos tolik nedostává. „Vítězství je to, co nám doposud v letošní sezóně tolik chybí. To pomůže povznést našeho ducha. S problémy a smůlou se obtížně vyrovnáváte, pokud to trvá příliš dlouho. Nesmíme to vzdát a my se nevzdáme!“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?