V letošní sezóně se štěstí k Audi otočilo zády. Na závody v Silverstone, Le Mans a Austinu nebudou členové týmu Audi Sport Team Joes vzpomínat v dobrém. Trojice Loterrer / Tréluyer / Fässler ale před posledními závody sezóny nehází pomyslnou flintu do žita.
Minulý závod v Japonsku také nezačal pro posádku #7 nijak nadějně, když museli vzdorovat problémům již v prvním volném tréninku. „Nedařilo se nám absolvovat potřebné testy a závodní simulace, protože jsme hned na začátku zničili dvě sady pneumatik,“ prozradil Benoit Tréluyer. “Museli jsme se hned od počátku soustředit na nalezení nejvhodnějšího nastavení pro závod, i za cenu obětování kvalifikace.“
Audi #7 díky tomu chyběla kvalifikační rychlost, což znamenalo start až ze 3. řady, ale díky soustředěnému výkonu se francouzský pilot po startu rychle propracoval na třetí pozici. „Ještě před první zatáčkou jsem byl třetí,“ říká nadšeně Tréluyer. „Vůz na začátku ještě trochu plaval, ale provedl jsem v kokpitu nějaké změny nastavení a rychle se to zlepšilo a já měl auto po pár kolech plně pod kontrolou. Byl jsem si ve voze jistý a tak jsme zkoušeli vymyslet něco neočekávaného, čím bychom mohli soupeře překvapit. Bohužel ale hybridní systém byl proti. Je to velká škoda, protože auto bylo až do té chvíle vynikající a mohli jsme určitě bojovat o vítězství, což dokázala naše sesterská posádka v Audi #8. Doufám, a celý tým se mnou souhlasí, že se to určitě zlomí a že se k nám štěstí znovu přikloní. Budeme stále tvrdě pracovat a úspěchy se opět dostaví. Nesmíme to vzdát!“
Šampion FIA WEC ročníku 2012 se vyjádřil také k podpoře japonských fanoušků: „Nemohu dostatečně poděkovat zdejším fanouškům za jejich ohromnou podporu. S Andréem (týmový kolega André Lotterer) bychom jim rádi poděkovali za jejich laskavost a věrnost z nejvyššího stupínku pódia, ale bohužel to budeme muset odložit až na příští rok. Závodil jsem zde několik posledních sezón a oni mi neustále, rok co rok, vyjadřují velkou podporu. Hodně to pro mne znamená a velmi si té podpory vážím.“
Na vítězství, které by Benoit Tréluyer chtěl věnovat svým japonským, ale i všem ostatním fanouškům na celém světě, může posádka Audi #7 dosáhnout 6. listopadu v Číně. „Shanghai Internacional Circuit nám určitě sedne více. S ohledem na uplynulou část sezóny sem přijíždíme optimisticky naladěni. Každý závodní víkend jsme dosáhli určitého pokroku a jsme přesvědčeni, že se to jednou vyplatí. Samozřejmě do toho musíme jít naplno a pokusíme se najít to něco, co nám oproti minulým sezónám letos chybí.“ To „něco“ v co Benoit doufá, může být právě to potřebné štěstí, kterého se jim letos tolik nedostává. „Vítězství je to, co nám doposud v letošní sezóně tolik chybí. To pomůže povznést našeho ducha. S problémy a smůlou se obtížně vyrovnáváte, pokud to trvá příliš dlouho. Nesmíme to vzdát a my se nevzdáme!“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.