Pozvánka do Fuji

Na okruhu Fuji Speedway dokáže být při závodech WEC pořádně horko - na snímku vůz Lotus CLM P1/01-AER posádky Christophe Bouchut, James Rossiter, Pierre Kaffer v roce 2014
Na okruhu Fuji Speedway dokáže být při závodech WEC pořádně horko - na snímku vůz Lotus CLM P1/01-AER posádky Christophe Bouchut, James Rossiter, Pierre Kaffer v roce 2014, foto: Lotus Media Centre
iM1 2. října 2016 16:00
Sdílej:

Na známé japonské trati vrcholí přípravy na start závěrečné fáze letošní sezóny. Charakter okruhu slibuje vrcholnou podívanou, ostatně o drama zde v minulosti nebyla nouze.

LMP1 (Tovární týmy)

Vedoucí trio Neel Jani, Marc Lieb, Romain Dumas ve voze Porsche #2 přijíždí do Japonska s náskokem 37,5 bodu na své pronásledovatele. Posádka Oliver Jarvis, Loic Duval, Lucas Di Grassi (Audi #8)se bude snažit tento náskok v maximální možné míře eliminovat, ale zároveň se budou muset mít na pozoru před třetími v pořadí, kterými jsou Kamui Kobayashi, Mike Conway, Stéphane Sarrazin (Toyota #6) a kteří ztrácí pouhého 0,5 bodu. Z pohledu posádek je tedy letošní mistrovství velmi vyrovnané, ale z pohledu značek to již tak pestré není. V průběžném pořadí vede Porsche (238 b.), druhé místo patří Audi (185 b.) a třetí pozici drží Toyota (137 b.).

Úřadující mistři (Mark Webber, Timo Bernhardt, Brendon Hartley) s vozem Porsche #1 se ve Fuji pokusí o čtvrté letošní vítězství v řadě. Po smolném začátku sezóny se tato posádka „chytla“ a v Japonsku jistě bude chtít dokázat, že obhajobu loňského titulu ještě nevzdali. Jejich ztráta na partnerskou posádku, které patří průběžné první místo, je 51,5 bodu, což je rozdíl, který jistě lze zdolat. Je však jasné, že přímá cesta k obhajobě titulu vede přes vítězství ve všech zbývajících závodech.

Závod na Fuji Speedway bude pro domácí Toyotu velice důležitý. Před svými fanoušky bude chtít zlomit nepřízeň štěstěny a odčinit zklamání z některých letošních výkonů zejména u posádky #5 (Le Mans, Mexiko, Texas). Oba japonští samurajové Kamui Kobayashi a Kazuki Nakajima jistě budou mít při domácím závodě velkou podporu publika. Kde jinde, než před domácími fanoušky by se měla Toyota snažit o zisk prvního letošního vítězství.

Audi bude ve Fuji usilovat o druhou výhru v letošním seriálu WEC, když obě jeho posádky předvádí letos asi nejvyrovnanější výkony. Rozdíl mezi nimi po dvou třetinách sezóny činí pouhých 14,5 bodu. Zejména posádka #7 André Lotterer, Benoit Tréluyer, Marcel Fässler bude mít na zdejším okruhu určitou výhodu, protože Tréluyer a Lotterer nástrahy zdejší tratě velmi dobře znají z dob svého působení ve formuli Nippon nebo v sérii Super  formula.

LMP1 (Soukromé týmy)

Týmy Rebellion Racing a ByKolles svedou spolu v Japonsku další souboj. Pokud se triu Dominik Kraihamer, Mathéo Tuscher, Alexandre Imperatori podaří navázat na vítězství z Austinu a naopak posádka Simon Trummer, Oliver Webb, Pierre Kaffer závod nedokončí, bude to znamenat, že Rebellion získá s předstihem letošní titul.

LMP2

Tým Signatech Alpine #36 má na dosah vítězství v mistrovství týmů i mezi jednotlivci. Náskok 41 bodů však v případě, že „Les Blues“ pozlatí i japonský závod, na titul ještě stačit nebude. Francouzský tým však nebude mít na růžích ustláno, zejména trio Bruno Senna, Ricardo Gonzales, Filipe Albuquerque (RGR Sport #43) se bude snažit o čtvrté pódium v řadě a to přes skutečnost, že absolvují teprve svou první sezónu v seriálu WEC. Dalším týmem s ambicemi na japonský triumf bude G-Drive #26, ve kterém nahradí rychlého Reného Rasta neméně úspěšný Will Stevens.  Nejviditelnější změnou mezi pomalejšími prototypy je převlečení druhého vozu Extreme Speed Motorsports #30 do barev strýčka Colonela z KFC (psali jsme ZDE). Za volant tohoto vozu v posledních třech závodech usednou Giedo van der Garde, Antonio Giovinazzi, Sean Gelael. Prvně jmenovaný prokázal svou rychlost v letošních závodech ELMS v týmu G-Drive Racing, zatímco Gelael a Giovinazzi se společně střídali za volantem SMP Racing v závodech asijské Le Mans Series. Když už je řeč o SMP Racing, tak do vozu #27 se k Nicolasi Minassianovi a Mauriziu Medianimu vrací Michail Aleshin. Také Manor v Japonsku, po vynechání 2 předešlých závodů, vrací na závodní dráhu svůj druhý vůz #45. Za jeho volant se posadí zkušený Tor Graves a další domácí závodník Shinji Nakano. Tuto dvojici doplní mladý talentovaný Brit Alex Lynn, který letos zastává post testovacího jezdce týmu Williams F1. Tento mladík má s vytrvalostními prototypy již zkušenosti z loňského testu nováčků po závěrečném závodu v Bahrajnu a nebyl to test ledajaký, protože Lynn tyto jízdy absolvoval za volantem speciálu Toyota LMP1.

LMGTE (Profesionální týmy)

V této kategorii je situace v průběžném pořadí velice dramatická, když na prvních dvou místech dělí týmy Aston Martin Racing a Ferrari AF Corse pouhých 6 bodů.  V Texasu „konečně“ zvítězili Marco Sorensen a Nicki Thiim (Aston Martin #95) a navázali tím na mexické zlato svých stájových kolegů Darrena Turnera a Richieho Stanawaye (Aston Martin #97). Mimochodem Richie Stanaway se po jednozávodní pauze opět vrací ke svému osvědčenému parťákovi a posádka #97 tak bude opět v plné síle. Nicki Thiim a Marco Sorensen svým texaským vítězstvím pronikli do čela průběžného pořadí mezi profesionálními posádkami s náskokem 12 bodů před posádkou Davide Rigon, Sam Bird (Ferrari #71). Další změna proběhne v týmu Ford Chip Ganassi Team UK. Posádku #67 opustí Marino Franchitti a ve zbývajících třech závodech se za volantem budou střídat pouze Andy Priaulx a Harry Tincknell. Charakter Fuji Speedway slibuje, že se do honu na Aston Martin po bok Ferrari zapojí také Fordy a Porsche.

LMGTE (Amatérské posádky)

V této kategorii je boj o letošní titul již s předstihem uzavřený a posádka Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas ve voze Ferrari AF Corse #83 je i po propadáku v Texasu bodově nedostižná. To ale neznamená, že v této kategorii není o co bojovat. Druhé místo průběžně patří týmu  Abu-Dhabi Proton Racing, do kterého se po absenci v Austinu vrací Patrik Long. Pro amatérské Porsche #88 to bude vítaná posila při obhajobě průběžného druhého místa před zle dotírajícím triem Paul Dalla Lana, Mathias Lauda, Pedro Lamy (Aston Martin #98), které bude v Japonsku usilovat o čtvrté vítězství v sezóně. Právě tato posádka se stala králem minulého závodu v Austinu, odkud si odvezla kromě zlatého věnce také vítězství v kvalifikaci a nejrychlejší kolo v závodě. Podporu diváků ve Fuji bude jistě mít i posádka Larbre Competition s vozem Corvette #50 s dalším domácím jezdcem Yutakou Yamagishim.

Poslední třetina letošního seriálu World Endurance Championship startuje v Japonsku na okruhu Fuji Speedway prvním seznamovacím tréninkem v pátek 14. října v 03:45 SELČ, závod startuje v neděli 16. října v 04:00 SELČ.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?