Na známé japonské trati vrcholí přípravy na start závěrečné fáze letošní sezóny. Charakter okruhu slibuje vrcholnou podívanou, ostatně o drama zde v minulosti nebyla nouze.
LMP1 (Tovární týmy)
Vedoucí trio Neel Jani, Marc Lieb, Romain Dumas ve voze Porsche #2 přijíždí do Japonska s náskokem 37,5 bodu na své pronásledovatele. Posádka Oliver Jarvis, Loic Duval, Lucas Di Grassi (Audi #8)se bude snažit tento náskok v maximální možné míře eliminovat, ale zároveň se budou muset mít na pozoru před třetími v pořadí, kterými jsou Kamui Kobayashi, Mike Conway, Stéphane Sarrazin (Toyota #6) a kteří ztrácí pouhého 0,5 bodu. Z pohledu posádek je tedy letošní mistrovství velmi vyrovnané, ale z pohledu značek to již tak pestré není. V průběžném pořadí vede Porsche (238 b.), druhé místo patří Audi (185 b.) a třetí pozici drží Toyota (137 b.).
Úřadující mistři (Mark Webber, Timo Bernhardt, Brendon Hartley) s vozem Porsche #1 se ve Fuji pokusí o čtvrté letošní vítězství v řadě. Po smolném začátku sezóny se tato posádka „chytla“ a v Japonsku jistě bude chtít dokázat, že obhajobu loňského titulu ještě nevzdali. Jejich ztráta na partnerskou posádku, které patří průběžné první místo, je 51,5 bodu, což je rozdíl, který jistě lze zdolat. Je však jasné, že přímá cesta k obhajobě titulu vede přes vítězství ve všech zbývajících závodech.
Závod na Fuji Speedway bude pro domácí Toyotu velice důležitý. Před svými fanoušky bude chtít zlomit nepřízeň štěstěny a odčinit zklamání z některých letošních výkonů zejména u posádky #5 (Le Mans, Mexiko, Texas). Oba japonští samurajové Kamui Kobayashi a Kazuki Nakajima jistě budou mít při domácím závodě velkou podporu publika. Kde jinde, než před domácími fanoušky by se měla Toyota snažit o zisk prvního letošního vítězství.
Audi bude ve Fuji usilovat o druhou výhru v letošním seriálu WEC, když obě jeho posádky předvádí letos asi nejvyrovnanější výkony. Rozdíl mezi nimi po dvou třetinách sezóny činí pouhých 14,5 bodu. Zejména posádka #7 André Lotterer, Benoit Tréluyer, Marcel Fässler bude mít na zdejším okruhu určitou výhodu, protože Tréluyer a Lotterer nástrahy zdejší tratě velmi dobře znají z dob svého působení ve formuli Nippon nebo v sérii Super formula.
LMP1 (Soukromé týmy)
Týmy Rebellion Racing a ByKolles svedou spolu v Japonsku další souboj. Pokud se triu Dominik Kraihamer, Mathéo Tuscher, Alexandre Imperatori podaří navázat na vítězství z Austinu a naopak posádka Simon Trummer, Oliver Webb, Pierre Kaffer závod nedokončí, bude to znamenat, že Rebellion získá s předstihem letošní titul.
LMP2
Tým Signatech Alpine #36 má na dosah vítězství v mistrovství týmů i mezi jednotlivci. Náskok 41 bodů však v případě, že „Les Blues“ pozlatí i japonský závod, na titul ještě stačit nebude. Francouzský tým však nebude mít na růžích ustláno, zejména trio Bruno Senna, Ricardo Gonzales, Filipe Albuquerque (RGR Sport #43) se bude snažit o čtvrté pódium v řadě a to přes skutečnost, že absolvují teprve svou první sezónu v seriálu WEC. Dalším týmem s ambicemi na japonský triumf bude G-Drive #26, ve kterém nahradí rychlého Reného Rasta neméně úspěšný Will Stevens. Nejviditelnější změnou mezi pomalejšími prototypy je převlečení druhého vozu Extreme Speed Motorsports #30 do barev strýčka Colonela z KFC (psali jsme ZDE). Za volant tohoto vozu v posledních třech závodech usednou Giedo van der Garde, Antonio Giovinazzi, Sean Gelael. Prvně jmenovaný prokázal svou rychlost v letošních závodech ELMS v týmu G-Drive Racing, zatímco Gelael a Giovinazzi se společně střídali za volantem SMP Racing v závodech asijské Le Mans Series. Když už je řeč o SMP Racing, tak do vozu #27 se k Nicolasi Minassianovi a Mauriziu Medianimu vrací Michail Aleshin. Také Manor v Japonsku, po vynechání 2 předešlých závodů, vrací na závodní dráhu svůj druhý vůz #45. Za jeho volant se posadí zkušený Tor Graves a další domácí závodník Shinji Nakano. Tuto dvojici doplní mladý talentovaný Brit Alex Lynn, který letos zastává post testovacího jezdce týmu Williams F1. Tento mladík má s vytrvalostními prototypy již zkušenosti z loňského testu nováčků po závěrečném závodu v Bahrajnu a nebyl to test ledajaký, protože Lynn tyto jízdy absolvoval za volantem speciálu Toyota LMP1.
LMGTE (Profesionální týmy)
V této kategorii je situace v průběžném pořadí velice dramatická, když na prvních dvou místech dělí týmy Aston Martin Racing a Ferrari AF Corse pouhých 6 bodů. V Texasu „konečně“ zvítězili Marco Sorensen a Nicki Thiim (Aston Martin #95) a navázali tím na mexické zlato svých stájových kolegů Darrena Turnera a Richieho Stanawaye (Aston Martin #97). Mimochodem Richie Stanaway se po jednozávodní pauze opět vrací ke svému osvědčenému parťákovi a posádka #97 tak bude opět v plné síle. Nicki Thiim a Marco Sorensen svým texaským vítězstvím pronikli do čela průběžného pořadí mezi profesionálními posádkami s náskokem 12 bodů před posádkou Davide Rigon, Sam Bird (Ferrari #71). Další změna proběhne v týmu Ford Chip Ganassi Team UK. Posádku #67 opustí Marino Franchitti a ve zbývajících třech závodech se za volantem budou střídat pouze Andy Priaulx a Harry Tincknell. Charakter Fuji Speedway slibuje, že se do honu na Aston Martin po bok Ferrari zapojí také Fordy a Porsche.
LMGTE (Amatérské posádky)
V této kategorii je boj o letošní titul již s předstihem uzavřený a posádka Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas ve voze Ferrari AF Corse #83 je i po propadáku v Texasu bodově nedostižná. To ale neznamená, že v této kategorii není o co bojovat. Druhé místo průběžně patří týmu Abu-Dhabi Proton Racing, do kterého se po absenci v Austinu vrací Patrik Long. Pro amatérské Porsche #88 to bude vítaná posila při obhajobě průběžného druhého místa před zle dotírajícím triem Paul Dalla Lana, Mathias Lauda, Pedro Lamy (Aston Martin #98), které bude v Japonsku usilovat o čtvrté vítězství v sezóně. Právě tato posádka se stala králem minulého závodu v Austinu, odkud si odvezla kromě zlatého věnce také vítězství v kvalifikaci a nejrychlejší kolo v závodě. Podporu diváků ve Fuji bude jistě mít i posádka Larbre Competition s vozem Corvette #50 s dalším domácím jezdcem Yutakou Yamagishim.
Poslední třetina letošního seriálu World Endurance Championship startuje v Japonsku na okruhu Fuji Speedway prvním seznamovacím tréninkem v pátek 14. října v 03:45 SELČ, závod startuje v neděli 16. října v 04:00 SELČ.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.