Aston Martin si ve spalujícím žáru dojel pro vítězství v obou kategoriích LMGTE a zaslouženě se chladí šampaňským
LMGTE Pro
Po přetahované o nejlepší časy v kvalifikaci, startoval Aston Martin #95 z pole position. Posádka Nicki Thiim a Marco Sorensen svou rychlou, bezchybnou jízdou s pravidelnými stinty nenechala nikoho na pochybách a potvrdila vítězstvím čtvrté letošní pódiové umístění v řadě. Díky tomuto výkonu se oba jezdci i celý tým zabydlují na první příčce průběžného pořadí letošního seriálu WEC v kategorii LMGTE Pro.
Nicki Thiim hned po projetí pod šachovnicovým praporem řekl: „Už bylo načase vyhrát, je to už poměrně dlouho, co jsem stál na nejvyšším stupni. Kluci odvedli perfektní práci i přes to, že pracovali v omezených podmínkách. V Mexiku jsem chyboval a tak bylo důležité přijet sem a odvést dobrý výkon. Je to fantastické, že Aston zde zvítězil v obou třídách. V průběhu roku jsme dosáhli určitého pokroku a doufám, že v této progresi budeme pokračovat i v dalších závodech.“
Marco Sorensen, který závod rozjížděl, k tomu dodává: „Jsem za nás za všechny, za Nicka, za tým i za mne, opravdu velmi šťastný. Byl to velmi těžký závod, protože se na nás stále tlačila obě Ferrari. V závěru mého posledního stintu se ve voze porouchala vysílačka a takže to ke konci bylo hodně stresující. Ale vše jsme zvládli a Nicki, který byl ve voze při posledním stintu, dovezl vůz bez problémů do cíle.“
Darren Turner a Fernando Rees dovezli sesterský vůz #97 do cíle na konečném pátém místě a přidali do týmové sumy pár bodů v šampionátu značek.
LMGTE Am
Třetí tovární Aston Martin Vantage V8 hájí barvy týmu v pomalejší amatérské kategorii. I zde britský vůz dominoval startovnímu poli, když po vítězné kvalifikaci zvítězil i v závodě. V prvním kole závodu sice Pedro Lamy ztratil vedoucí pozici, ale po několika okruzích ji vydobyl zpět a potom už posádka Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Nikolas Lauda jen navyšovala svůj náskok na konečných 1:02,838 min.
Nikolas Lauda, který dojížděl s vozem #98 do cíle, zhodnotil závod takto: „Pro Aston Martin Racing to byl skvělý víkend. Dvě pole position a dvě vítězství, to je ten nejlepší výsledek. Měli jsme perfektní závod a kluci odvedli fantastickou práci. Všechny pitstopy byly dokonalé, i když zde panovalo takové vedro. Pedro i Paul byli skvělí a pokaždé, když jsem sedal do auta, jsme měli pohodlný náskok. I přes to jsem se ale musel hodně soustředit, abych se vyvaroval chyb a dovezl vůz v pořádku domů. Jsem na náš výkon hrdý, protože vítězství to vůbec nebylo tak jednoduché.“
Paul Howarth, šéf týmu Aston Martin Racing: „Není žádných pochyb o tom, že toto byl jeden z našich nejvýraznějších výkonů. Každý člen týmu i všech našich partnerů, kteří přijeli sem do Austinu, ti všichni mají svůj podíl na našem dnešním úspěchu. Je to nesmírně cenný okamžik pro Aston Martin Racing. Tři pole position v řadě, výhra v Mexiku a dvojité vítězství v Pro i Am, to je fantastické. Tým jde od úspěchu k úspěchu a my se můžeme ještě více zaměřit na naše cíle v letošní sezóně.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.