Aston Martin si ve spalujícím žáru dojel pro vítězství v obou kategoriích LMGTE a zaslouženě se chladí šampaňským
LMGTE Pro
Po přetahované o nejlepší časy v kvalifikaci, startoval Aston Martin #95 z pole position. Posádka Nicki Thiim a Marco Sorensen svou rychlou, bezchybnou jízdou s pravidelnými stinty nenechala nikoho na pochybách a potvrdila vítězstvím čtvrté letošní pódiové umístění v řadě. Díky tomuto výkonu se oba jezdci i celý tým zabydlují na první příčce průběžného pořadí letošního seriálu WEC v kategorii LMGTE Pro.
Nicki Thiim hned po projetí pod šachovnicovým praporem řekl: „Už bylo načase vyhrát, je to už poměrně dlouho, co jsem stál na nejvyšším stupni. Kluci odvedli perfektní práci i přes to, že pracovali v omezených podmínkách. V Mexiku jsem chyboval a tak bylo důležité přijet sem a odvést dobrý výkon. Je to fantastické, že Aston zde zvítězil v obou třídách. V průběhu roku jsme dosáhli určitého pokroku a doufám, že v této progresi budeme pokračovat i v dalších závodech.“
Marco Sorensen, který závod rozjížděl, k tomu dodává: „Jsem za nás za všechny, za Nicka, za tým i za mne, opravdu velmi šťastný. Byl to velmi těžký závod, protože se na nás stále tlačila obě Ferrari. V závěru mého posledního stintu se ve voze porouchala vysílačka a takže to ke konci bylo hodně stresující. Ale vše jsme zvládli a Nicki, který byl ve voze při posledním stintu, dovezl vůz bez problémů do cíle.“
Darren Turner a Fernando Rees dovezli sesterský vůz #97 do cíle na konečném pátém místě a přidali do týmové sumy pár bodů v šampionátu značek.
LMGTE Am
Třetí tovární Aston Martin Vantage V8 hájí barvy týmu v pomalejší amatérské kategorii. I zde britský vůz dominoval startovnímu poli, když po vítězné kvalifikaci zvítězil i v závodě. V prvním kole závodu sice Pedro Lamy ztratil vedoucí pozici, ale po několika okruzích ji vydobyl zpět a potom už posádka Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Nikolas Lauda jen navyšovala svůj náskok na konečných 1:02,838 min.
Nikolas Lauda, který dojížděl s vozem #98 do cíle, zhodnotil závod takto: „Pro Aston Martin Racing to byl skvělý víkend. Dvě pole position a dvě vítězství, to je ten nejlepší výsledek. Měli jsme perfektní závod a kluci odvedli fantastickou práci. Všechny pitstopy byly dokonalé, i když zde panovalo takové vedro. Pedro i Paul byli skvělí a pokaždé, když jsem sedal do auta, jsme měli pohodlný náskok. I přes to jsem se ale musel hodně soustředit, abych se vyvaroval chyb a dovezl vůz v pořádku domů. Jsem na náš výkon hrdý, protože vítězství to vůbec nebylo tak jednoduché.“
Paul Howarth, šéf týmu Aston Martin Racing: „Není žádných pochyb o tom, že toto byl jeden z našich nejvýraznějších výkonů. Každý člen týmu i všech našich partnerů, kteří přijeli sem do Austinu, ti všichni mají svůj podíl na našem dnešním úspěchu. Je to nesmírně cenný okamžik pro Aston Martin Racing. Tři pole position v řadě, výhra v Mexiku a dvojité vítězství v Pro i Am, to je fantastické. Tým jde od úspěchu k úspěchu a my se můžeme ještě více zaměřit na naše cíle v letošní sezóně.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.