Aston Martin si ve spalujícím žáru dojel pro vítězství v obou kategoriích LMGTE a zaslouženě se chladí šampaňským
LMGTE Pro
Po přetahované o nejlepší časy v kvalifikaci, startoval Aston Martin #95 z pole position. Posádka Nicki Thiim a Marco Sorensen svou rychlou, bezchybnou jízdou s pravidelnými stinty nenechala nikoho na pochybách a potvrdila vítězstvím čtvrté letošní pódiové umístění v řadě. Díky tomuto výkonu se oba jezdci i celý tým zabydlují na první příčce průběžného pořadí letošního seriálu WEC v kategorii LMGTE Pro.
Nicki Thiim hned po projetí pod šachovnicovým praporem řekl: „Už bylo načase vyhrát, je to už poměrně dlouho, co jsem stál na nejvyšším stupni. Kluci odvedli perfektní práci i přes to, že pracovali v omezených podmínkách. V Mexiku jsem chyboval a tak bylo důležité přijet sem a odvést dobrý výkon. Je to fantastické, že Aston zde zvítězil v obou třídách. V průběhu roku jsme dosáhli určitého pokroku a doufám, že v této progresi budeme pokračovat i v dalších závodech.“
Marco Sorensen, který závod rozjížděl, k tomu dodává: „Jsem za nás za všechny, za Nicka, za tým i za mne, opravdu velmi šťastný. Byl to velmi těžký závod, protože se na nás stále tlačila obě Ferrari. V závěru mého posledního stintu se ve voze porouchala vysílačka a takže to ke konci bylo hodně stresující. Ale vše jsme zvládli a Nicki, který byl ve voze při posledním stintu, dovezl vůz bez problémů do cíle.“
Darren Turner a Fernando Rees dovezli sesterský vůz #97 do cíle na konečném pátém místě a přidali do týmové sumy pár bodů v šampionátu značek.
LMGTE Am
Třetí tovární Aston Martin Vantage V8 hájí barvy týmu v pomalejší amatérské kategorii. I zde britský vůz dominoval startovnímu poli, když po vítězné kvalifikaci zvítězil i v závodě. V prvním kole závodu sice Pedro Lamy ztratil vedoucí pozici, ale po několika okruzích ji vydobyl zpět a potom už posádka Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Nikolas Lauda jen navyšovala svůj náskok na konečných 1:02,838 min.
Nikolas Lauda, který dojížděl s vozem #98 do cíle, zhodnotil závod takto: „Pro Aston Martin Racing to byl skvělý víkend. Dvě pole position a dvě vítězství, to je ten nejlepší výsledek. Měli jsme perfektní závod a kluci odvedli fantastickou práci. Všechny pitstopy byly dokonalé, i když zde panovalo takové vedro. Pedro i Paul byli skvělí a pokaždé, když jsem sedal do auta, jsme měli pohodlný náskok. I přes to jsem se ale musel hodně soustředit, abych se vyvaroval chyb a dovezl vůz v pořádku domů. Jsem na náš výkon hrdý, protože vítězství to vůbec nebylo tak jednoduché.“
Paul Howarth, šéf týmu Aston Martin Racing: „Není žádných pochyb o tom, že toto byl jeden z našich nejvýraznějších výkonů. Každý člen týmu i všech našich partnerů, kteří přijeli sem do Austinu, ti všichni mají svůj podíl na našem dnešním úspěchu. Je to nesmírně cenný okamžik pro Aston Martin Racing. Tři pole position v řadě, výhra v Mexiku a dvojité vítězství v Pro i Am, to je fantastické. Tým jde od úspěchu k úspěchu a my se můžeme ještě více zaměřit na naše cíle v letošní sezóně.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.