Aston Martin si ve spalujícím žáru dojel pro vítězství v obou kategoriích LMGTE a zaslouženě se chladí šampaňským
LMGTE Pro
Po přetahované o nejlepší časy v kvalifikaci, startoval Aston Martin #95 z pole position. Posádka Nicki Thiim a Marco Sorensen svou rychlou, bezchybnou jízdou s pravidelnými stinty nenechala nikoho na pochybách a potvrdila vítězstvím čtvrté letošní pódiové umístění v řadě. Díky tomuto výkonu se oba jezdci i celý tým zabydlují na první příčce průběžného pořadí letošního seriálu WEC v kategorii LMGTE Pro.
Nicki Thiim hned po projetí pod šachovnicovým praporem řekl: „Už bylo načase vyhrát, je to už poměrně dlouho, co jsem stál na nejvyšším stupni. Kluci odvedli perfektní práci i přes to, že pracovali v omezených podmínkách. V Mexiku jsem chyboval a tak bylo důležité přijet sem a odvést dobrý výkon. Je to fantastické, že Aston zde zvítězil v obou třídách. V průběhu roku jsme dosáhli určitého pokroku a doufám, že v této progresi budeme pokračovat i v dalších závodech.“
Marco Sorensen, který závod rozjížděl, k tomu dodává: „Jsem za nás za všechny, za Nicka, za tým i za mne, opravdu velmi šťastný. Byl to velmi těžký závod, protože se na nás stále tlačila obě Ferrari. V závěru mého posledního stintu se ve voze porouchala vysílačka a takže to ke konci bylo hodně stresující. Ale vše jsme zvládli a Nicki, který byl ve voze při posledním stintu, dovezl vůz bez problémů do cíle.“
Darren Turner a Fernando Rees dovezli sesterský vůz #97 do cíle na konečném pátém místě a přidali do týmové sumy pár bodů v šampionátu značek.
LMGTE Am
Třetí tovární Aston Martin Vantage V8 hájí barvy týmu v pomalejší amatérské kategorii. I zde britský vůz dominoval startovnímu poli, když po vítězné kvalifikaci zvítězil i v závodě. V prvním kole závodu sice Pedro Lamy ztratil vedoucí pozici, ale po několika okruzích ji vydobyl zpět a potom už posádka Pedro Lamy, Paul Dalla Lana a Nikolas Lauda jen navyšovala svůj náskok na konečných 1:02,838 min.
Nikolas Lauda, který dojížděl s vozem #98 do cíle, zhodnotil závod takto: „Pro Aston Martin Racing to byl skvělý víkend. Dvě pole position a dvě vítězství, to je ten nejlepší výsledek. Měli jsme perfektní závod a kluci odvedli fantastickou práci. Všechny pitstopy byly dokonalé, i když zde panovalo takové vedro. Pedro i Paul byli skvělí a pokaždé, když jsem sedal do auta, jsme měli pohodlný náskok. I přes to jsem se ale musel hodně soustředit, abych se vyvaroval chyb a dovezl vůz v pořádku domů. Jsem na náš výkon hrdý, protože vítězství to vůbec nebylo tak jednoduché.“
Paul Howarth, šéf týmu Aston Martin Racing: „Není žádných pochyb o tom, že toto byl jeden z našich nejvýraznějších výkonů. Každý člen týmu i všech našich partnerů, kteří přijeli sem do Austinu, ti všichni mají svůj podíl na našem dnešním úspěchu. Je to nesmírně cenný okamžik pro Aston Martin Racing. Tři pole position v řadě, výhra v Mexiku a dvojité vítězství v Pro i Am, to je fantastické. Tým jde od úspěchu k úspěchu a my se můžeme ještě více zaměřit na naše cíle v letošní sezóně.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.