Austin - ohlasy jezdců po kvalifikaci

Podaří se posádce Lotterer/Fässler/Tréulier zužitkovat pole position v Austinu?
Podaří se posádce Lotterer/Fässler/Tréulier zužitkovat pole position v Austinu?, foto: Audi Sport Press
iM1 17. září 2016 17:00
Sdílej:

V Austinu mají jezdci za sebou celkem napínavou kvalifikaci. Jak své výkony hodnotí ti nejlepší v jednotlivých kategoriích?

LMP1 - Audi #7 (1:45,750 min.)

André Lotterer: „Vůz byl výborně ovladatelný a rychlý, zejména ve vlásenkách v prvním sektoru. Naši aerodynamici odvedli opravdu skvělou práci, je to velmi efektivní. Doufejme, že se nám bude dařit i v závodě a že zde vyhrajeme.“

Marcel Fässler: „Už ve volných trénincích jsme ukázali naši rychlost. Auto se velmi dobře řídí, zejména v rychlé první sekci je to velmi znát. V kvalifikaci, s malým množstvím paliva, jsem si připadal, jako na horské dráze. Bylo to velmi zábavné. Audi patří první řada, je to pro nás dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že jsme museli pracovat až dlouho do tmy. Děkuji hlavně mechanikům, že nám připravili tak skvělé auto.“

LMP1 - Rebellion Racing #13 (1:53,646 min.)

Alexander Imperatori: „V kvalifikaci jsme to měli trochu těžší než při dnešních dopoledních jízdách. Udělali jsme několik úprav v nastavení směrem pro závod a to se negativně projevilo v kvalifikaci. Povedlo se nám zajet dvě vyrovnaná kola a to nám zajistilo vítězství před Bykolles. Teď nemyslíme na vítězství, nejprve musíme dokončit závod. Spolehlivost je klíčem pro dobrý výsledek v celém šampionátu. Musíme dojet do cíle, to je ta pravá odměna pro naše chlapce v garáži.“

Dominik Kraihamer: „Vypadá to, že není moc o co soutěžit, ale ByKolles jsou velmi blízko. Snažili jsme se zajet čisté kolo a to se povedlo. To bylo dobré pro kvalifikaci, ale musíme to potvrdit v závodě. Před kvalifikací jsme provedli nějaké změny pro závod, což nám v kvalifikaci trochu přitížilo. Další pozitivní věc je, že jsme v kvalifikaci využili pouze jedinou sadu pneumatik a to nám do závodu poskytuje určitou výhodu. ByKolles ztrácí pouze 9 desetin, takže je to do závodu stále otevřené a to je z pohledu konkurence a atraktivnosti závodu jen dobře.“

LMP2 - Signatech Alpine #36 (1:55,892 min.)

Gustavo Menezes: „Tým odvedl skvělou práci. Doposud se nám v závodech dařilo, ale věděli jsme, že musíme zlepšit jízdu na jedno kolo. Letos nám to v kvalifikacích moc nejede. Zisk pole je umocněný tím, že se to povedo v domácím závodě. Nico můj dobrý čas potvrdil a podařilo se to.“

Nicolas Lapierre: „Vůz je zde od počátku velmi rychlý. Letos se nám v závodech celkem dařilo, což ale v kvalifikacích moc neplatilo. Vypadá to, že jsme na to konečně přišli. Gustavo zajel výborné kolo a mně se podařilo to potvrdit. Těšíme se na zítřek, podmínky se budou lišit od těch, na které jsme doposud byli zvyklí, ale jsme dobře připraveni. Vypadá to dobře, ale hlavní úkol na nás čeká až zítra v závodě.“

LMGTE Pro - Aston Martin #95 (2:04,610 min.)

Marco Sorensen: „Jsme opravdu velmi šťastní, je to třetí vítězná kvalifikace v řadě. Bude to zde trochu obtížnější, než v Mexiku. Mám dojem, že celé pole je srovnané v půl vteřině a to je velmi těsné, ale zároveň to slibuje atraktivní závod. Jsme rádi za vítězství.“

Nicki Thiim: „Uvidíme zítra. Bylo to velmi těsné, ale všichni odvedli dobrou práci a podařilo se to. Máme dobrou rychlost. Do každého závodu se snažíme vymyslet něco nového a zatím se to daří. To nám přináší výhodu a posouvá nás to vpřed."

LMGTE Am - Aston Martin #98 (2:07,683 min.)

Paul Dalla Lana: „Při své jízdě jsem zaznamenal problém s kontrolou trakce a o to to bylo zajímavější. Nebylo to jako s Audi, které jede jako po kolejích.  Docela to klouzalo, ale povedlo se. Celý tým odvedl dobrou práci, chtěli jsme výsledek z Mexika potvrdit a takto jsme na nejlepší cestě.“

Pedro Lamy: „Vůz byl dobře vyvážený. Trať byla pomalejší, než ráno a nám se nedařilo dosáhnout stejných časů. Ale podmínky byly pro všechny stejné. Podařilo se mi zajet dobré kolo, potom Paul odvedl fantastickou práci a to nám zajistilo pole.“

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.