V Austinu mají jezdci za sebou celkem napínavou kvalifikaci. Jak své výkony hodnotí ti nejlepší v jednotlivých kategoriích?
LMP1 - Audi #7 (1:45,750 min.)
André Lotterer: „Vůz byl výborně ovladatelný a rychlý, zejména ve vlásenkách v prvním sektoru. Naši aerodynamici odvedli opravdu skvělou práci, je to velmi efektivní. Doufejme, že se nám bude dařit i v závodě a že zde vyhrajeme.“
Marcel Fässler: „Už ve volných trénincích jsme ukázali naši rychlost. Auto se velmi dobře řídí, zejména v rychlé první sekci je to velmi znát. V kvalifikaci, s malým množstvím paliva, jsem si připadal, jako na horské dráze. Bylo to velmi zábavné. Audi patří první řada, je to pro nás dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že jsme museli pracovat až dlouho do tmy. Děkuji hlavně mechanikům, že nám připravili tak skvělé auto.“
LMP1 - Rebellion Racing #13 (1:53,646 min.)
Alexander Imperatori: „V kvalifikaci jsme to měli trochu těžší než při dnešních dopoledních jízdách. Udělali jsme několik úprav v nastavení směrem pro závod a to se negativně projevilo v kvalifikaci. Povedlo se nám zajet dvě vyrovnaná kola a to nám zajistilo vítězství před Bykolles. Teď nemyslíme na vítězství, nejprve musíme dokončit závod. Spolehlivost je klíčem pro dobrý výsledek v celém šampionátu. Musíme dojet do cíle, to je ta pravá odměna pro naše chlapce v garáži.“
Dominik Kraihamer: „Vypadá to, že není moc o co soutěžit, ale ByKolles jsou velmi blízko. Snažili jsme se zajet čisté kolo a to se povedlo. To bylo dobré pro kvalifikaci, ale musíme to potvrdit v závodě. Před kvalifikací jsme provedli nějaké změny pro závod, což nám v kvalifikaci trochu přitížilo. Další pozitivní věc je, že jsme v kvalifikaci využili pouze jedinou sadu pneumatik a to nám do závodu poskytuje určitou výhodu. ByKolles ztrácí pouze 9 desetin, takže je to do závodu stále otevřené a to je z pohledu konkurence a atraktivnosti závodu jen dobře.“
LMP2 - Signatech Alpine #36 (1:55,892 min.)
Gustavo Menezes: „Tým odvedl skvělou práci. Doposud se nám v závodech dařilo, ale věděli jsme, že musíme zlepšit jízdu na jedno kolo. Letos nám to v kvalifikacích moc nejede. Zisk pole je umocněný tím, že se to povedo v domácím závodě. Nico můj dobrý čas potvrdil a podařilo se to.“
Nicolas Lapierre: „Vůz je zde od počátku velmi rychlý. Letos se nám v závodech celkem dařilo, což ale v kvalifikacích moc neplatilo. Vypadá to, že jsme na to konečně přišli. Gustavo zajel výborné kolo a mně se podařilo to potvrdit. Těšíme se na zítřek, podmínky se budou lišit od těch, na které jsme doposud byli zvyklí, ale jsme dobře připraveni. Vypadá to dobře, ale hlavní úkol na nás čeká až zítra v závodě.“
LMGTE Pro - Aston Martin #95 (2:04,610 min.)
Marco Sorensen: „Jsme opravdu velmi šťastní, je to třetí vítězná kvalifikace v řadě. Bude to zde trochu obtížnější, než v Mexiku. Mám dojem, že celé pole je srovnané v půl vteřině a to je velmi těsné, ale zároveň to slibuje atraktivní závod. Jsme rádi za vítězství.“
Nicki Thiim: „Uvidíme zítra. Bylo to velmi těsné, ale všichni odvedli dobrou práci a podařilo se to. Máme dobrou rychlost. Do každého závodu se snažíme vymyslet něco nového a zatím se to daří. To nám přináší výhodu a posouvá nás to vpřed."
LMGTE Am - Aston Martin #98 (2:07,683 min.)
Paul Dalla Lana: „Při své jízdě jsem zaznamenal problém s kontrolou trakce a o to to bylo zajímavější. Nebylo to jako s Audi, které jede jako po kolejích. Docela to klouzalo, ale povedlo se. Celý tým odvedl dobrou práci, chtěli jsme výsledek z Mexika potvrdit a takto jsme na nejlepší cestě.“
Pedro Lamy: „Vůz byl dobře vyvážený. Trať byla pomalejší, než ráno a nám se nedařilo dosáhnout stejných časů. Ale podmínky byly pro všechny stejné. Podařilo se mi zajet dobré kolo, potom Paul odvedl fantastickou práci a to nám zajistilo pole.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.