V Austinu mají jezdci za sebou celkem napínavou kvalifikaci. Jak své výkony hodnotí ti nejlepší v jednotlivých kategoriích?
LMP1 - Audi #7 (1:45,750 min.)
André Lotterer: „Vůz byl výborně ovladatelný a rychlý, zejména ve vlásenkách v prvním sektoru. Naši aerodynamici odvedli opravdu skvělou práci, je to velmi efektivní. Doufejme, že se nám bude dařit i v závodě a že zde vyhrajeme.“
Marcel Fässler: „Už ve volných trénincích jsme ukázali naši rychlost. Auto se velmi dobře řídí, zejména v rychlé první sekci je to velmi znát. V kvalifikaci, s malým množstvím paliva, jsem si připadal, jako na horské dráze. Bylo to velmi zábavné. Audi patří první řada, je to pro nás dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že jsme museli pracovat až dlouho do tmy. Děkuji hlavně mechanikům, že nám připravili tak skvělé auto.“
LMP1 - Rebellion Racing #13 (1:53,646 min.)
Alexander Imperatori: „V kvalifikaci jsme to měli trochu těžší než při dnešních dopoledních jízdách. Udělali jsme několik úprav v nastavení směrem pro závod a to se negativně projevilo v kvalifikaci. Povedlo se nám zajet dvě vyrovnaná kola a to nám zajistilo vítězství před Bykolles. Teď nemyslíme na vítězství, nejprve musíme dokončit závod. Spolehlivost je klíčem pro dobrý výsledek v celém šampionátu. Musíme dojet do cíle, to je ta pravá odměna pro naše chlapce v garáži.“
Dominik Kraihamer: „Vypadá to, že není moc o co soutěžit, ale ByKolles jsou velmi blízko. Snažili jsme se zajet čisté kolo a to se povedlo. To bylo dobré pro kvalifikaci, ale musíme to potvrdit v závodě. Před kvalifikací jsme provedli nějaké změny pro závod, což nám v kvalifikaci trochu přitížilo. Další pozitivní věc je, že jsme v kvalifikaci využili pouze jedinou sadu pneumatik a to nám do závodu poskytuje určitou výhodu. ByKolles ztrácí pouze 9 desetin, takže je to do závodu stále otevřené a to je z pohledu konkurence a atraktivnosti závodu jen dobře.“
LMP2 - Signatech Alpine #36 (1:55,892 min.)
Gustavo Menezes: „Tým odvedl skvělou práci. Doposud se nám v závodech dařilo, ale věděli jsme, že musíme zlepšit jízdu na jedno kolo. Letos nám to v kvalifikacích moc nejede. Zisk pole je umocněný tím, že se to povedo v domácím závodě. Nico můj dobrý čas potvrdil a podařilo se to.“
Nicolas Lapierre: „Vůz je zde od počátku velmi rychlý. Letos se nám v závodech celkem dařilo, což ale v kvalifikacích moc neplatilo. Vypadá to, že jsme na to konečně přišli. Gustavo zajel výborné kolo a mně se podařilo to potvrdit. Těšíme se na zítřek, podmínky se budou lišit od těch, na které jsme doposud byli zvyklí, ale jsme dobře připraveni. Vypadá to dobře, ale hlavní úkol na nás čeká až zítra v závodě.“
LMGTE Pro - Aston Martin #95 (2:04,610 min.)
Marco Sorensen: „Jsme opravdu velmi šťastní, je to třetí vítězná kvalifikace v řadě. Bude to zde trochu obtížnější, než v Mexiku. Mám dojem, že celé pole je srovnané v půl vteřině a to je velmi těsné, ale zároveň to slibuje atraktivní závod. Jsme rádi za vítězství.“
Nicki Thiim: „Uvidíme zítra. Bylo to velmi těsné, ale všichni odvedli dobrou práci a podařilo se to. Máme dobrou rychlost. Do každého závodu se snažíme vymyslet něco nového a zatím se to daří. To nám přináší výhodu a posouvá nás to vpřed."
LMGTE Am - Aston Martin #98 (2:07,683 min.)
Paul Dalla Lana: „Při své jízdě jsem zaznamenal problém s kontrolou trakce a o to to bylo zajímavější. Nebylo to jako s Audi, které jede jako po kolejích. Docela to klouzalo, ale povedlo se. Celý tým odvedl dobrou práci, chtěli jsme výsledek z Mexika potvrdit a takto jsme na nejlepší cestě.“
Pedro Lamy: „Vůz byl dobře vyvážený. Trať byla pomalejší, než ráno a nám se nedařilo dosáhnout stejných časů. Ale podmínky byly pro všechny stejné. Podařilo se mi zajet dobré kolo, potom Paul odvedl fantastickou práci a to nám zajistilo pole.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.