V Austinu mají jezdci za sebou celkem napínavou kvalifikaci. Jak své výkony hodnotí ti nejlepší v jednotlivých kategoriích?
LMP1 - Audi #7 (1:45,750 min.)
André Lotterer: „Vůz byl výborně ovladatelný a rychlý, zejména ve vlásenkách v prvním sektoru. Naši aerodynamici odvedli opravdu skvělou práci, je to velmi efektivní. Doufejme, že se nám bude dařit i v závodě a že zde vyhrajeme.“
Marcel Fässler: „Už ve volných trénincích jsme ukázali naši rychlost. Auto se velmi dobře řídí, zejména v rychlé první sekci je to velmi znát. V kvalifikaci, s malým množstvím paliva, jsem si připadal, jako na horské dráze. Bylo to velmi zábavné. Audi patří první řada, je to pro nás dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že jsme museli pracovat až dlouho do tmy. Děkuji hlavně mechanikům, že nám připravili tak skvělé auto.“
LMP1 - Rebellion Racing #13 (1:53,646 min.)
Alexander Imperatori: „V kvalifikaci jsme to měli trochu těžší než při dnešních dopoledních jízdách. Udělali jsme několik úprav v nastavení směrem pro závod a to se negativně projevilo v kvalifikaci. Povedlo se nám zajet dvě vyrovnaná kola a to nám zajistilo vítězství před Bykolles. Teď nemyslíme na vítězství, nejprve musíme dokončit závod. Spolehlivost je klíčem pro dobrý výsledek v celém šampionátu. Musíme dojet do cíle, to je ta pravá odměna pro naše chlapce v garáži.“
Dominik Kraihamer: „Vypadá to, že není moc o co soutěžit, ale ByKolles jsou velmi blízko. Snažili jsme se zajet čisté kolo a to se povedlo. To bylo dobré pro kvalifikaci, ale musíme to potvrdit v závodě. Před kvalifikací jsme provedli nějaké změny pro závod, což nám v kvalifikaci trochu přitížilo. Další pozitivní věc je, že jsme v kvalifikaci využili pouze jedinou sadu pneumatik a to nám do závodu poskytuje určitou výhodu. ByKolles ztrácí pouze 9 desetin, takže je to do závodu stále otevřené a to je z pohledu konkurence a atraktivnosti závodu jen dobře.“
LMP2 - Signatech Alpine #36 (1:55,892 min.)
Gustavo Menezes: „Tým odvedl skvělou práci. Doposud se nám v závodech dařilo, ale věděli jsme, že musíme zlepšit jízdu na jedno kolo. Letos nám to v kvalifikacích moc nejede. Zisk pole je umocněný tím, že se to povedo v domácím závodě. Nico můj dobrý čas potvrdil a podařilo se to.“
Nicolas Lapierre: „Vůz je zde od počátku velmi rychlý. Letos se nám v závodech celkem dařilo, což ale v kvalifikacích moc neplatilo. Vypadá to, že jsme na to konečně přišli. Gustavo zajel výborné kolo a mně se podařilo to potvrdit. Těšíme se na zítřek, podmínky se budou lišit od těch, na které jsme doposud byli zvyklí, ale jsme dobře připraveni. Vypadá to dobře, ale hlavní úkol na nás čeká až zítra v závodě.“
LMGTE Pro - Aston Martin #95 (2:04,610 min.)
Marco Sorensen: „Jsme opravdu velmi šťastní, je to třetí vítězná kvalifikace v řadě. Bude to zde trochu obtížnější, než v Mexiku. Mám dojem, že celé pole je srovnané v půl vteřině a to je velmi těsné, ale zároveň to slibuje atraktivní závod. Jsme rádi za vítězství.“
Nicki Thiim: „Uvidíme zítra. Bylo to velmi těsné, ale všichni odvedli dobrou práci a podařilo se to. Máme dobrou rychlost. Do každého závodu se snažíme vymyslet něco nového a zatím se to daří. To nám přináší výhodu a posouvá nás to vpřed."
LMGTE Am - Aston Martin #98 (2:07,683 min.)
Paul Dalla Lana: „Při své jízdě jsem zaznamenal problém s kontrolou trakce a o to to bylo zajímavější. Nebylo to jako s Audi, které jede jako po kolejích. Docela to klouzalo, ale povedlo se. Celý tým odvedl dobrou práci, chtěli jsme výsledek z Mexika potvrdit a takto jsme na nejlepší cestě.“
Pedro Lamy: „Vůz byl dobře vyvážený. Trať byla pomalejší, než ráno a nám se nedařilo dosáhnout stejných časů. Ale podmínky byly pro všechny stejné. Podařilo se mi zajet dobré kolo, potom Paul odvedl fantastickou práci a to nám zajistilo pole.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?