Enge s Perglem dojeli ve Spa druzí

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 15. září 2004 04:42
Sdílej:

Posádka Tomáš Enge, Robert Pergl a Patrice Goueslard dojela na druhém místě třídy GTS v závodu 1000 km Spa, který ukončil letošní evropskou sérii Le Mans.

Enge k tomu přidal nejrychlejší kolo své třídy, z vítězství se radovali týmoví kolegové z Larbre Competition, kteří jeli na titul šampiona. Enge do Spa dorazil až v neděli nad ránem poté, co v Monze vybojoval druhé místo v závěrečném závodu šampionátu F3000. To znamenalo, že kvalifikaci museli odjet pouze Goueslard a Pergl, Enge kvůli neúčasti v kvalifikaci nemohl závod rozjíždět. Přesednutí z formule 3000 do Ferrari 550 Maranello nedělalo libereckému rodákovi problém, ranní zahřívací trénink byl dostačující. Průběh závodu, jak je pro Spa typické, ovlivnilo počasí. V první části pršelo, ale později déšť ustal a trať oschla. Další komplikací bylo časté vyjetí zpomalovacího vozu, který se na trati objevil celkem pětkrát. První posádka Larbre Competition Christhope Bouchut, Pedro Lamy a Steve Zacchia se mohla těšit z bezproblémového závodu a dalšího vítězství třídy GTS, což znamenalo, že v celé letošní sérii ELMS nenašla ve své třídě přemožitele. Druhý vůz týmu měl cestu do cíle komplikovanější, ale Enge v závěru nasadil ďábelské tempo a ztrátu hodně zredukoval, navíc zajel nejrychlejší kolo třídy GTS a podruhé o víkendu vystoupil na druhý stupínek. Pro Pergla to byl první závod s vozem Ferrari 550 Maranello a se svou premiérou může být spokojen. Tomáš Enge: „Byl to víkend druhých míst! Po včerejším výborném druhém místě v Monze jsme dokázali vybojovat druhé místo také tady, což je skvělé – poprvé jsme jeli v této sérii a s tímto týmem, ačkoliv vůz pochopitelně znám velmi dobře. Myslím, že jsem s každým kolem zrychloval a mám velkou radost z nejrychlejšího kola třídy GTS, což byl můj největší cíl. Robert to měl těžké, protože s tímto vozem odjel před závodem poměrně málo kol. Snažil jsem se mu přechod na velký vůz usnadnit a podle mého názoru podal velmi dobrý výkon. Jsem si jistý, že s dalšími odjetými kilometry bude dále zrychlovat.“ Robert Pergl: „První stint byl pro mě hodně těžký, protože jsem Patrice vystřídal za deště a vůz měl suché pneumatiky. Musel jsem zajet přezout na mokré pneumatiky, na kterých jsem s tímto vozem ještě nejel, takže to bylo zajímavé. Odvedl jsem maximum a myslím, že to bylo dobré. Ve druhém stintu jsem jel na suchu, zajel jsem stabilní časy, s čímž jsem velmi spokojen. S vozem jsem toho před závodem neměl moc najeto, snažil jsem se proto průběžně zrychlovat, ale zároveň jsem nechtěl moc riskovat.“ Patrice Goueslard: „Rozjížděl jsem závod, protože Tomáš byl v době kvalifikace v Monze. Jack (Leconte, šéf týmu) mi řekl, abych jel v prvé řadě bezpečně. V době, kdy začalo pršet, jsem měl stále ještě hladké pneumatiky a bylo pro mě obtížné udržet se na trati. V závěru stintu jsem udělal drobnou chybu, ale nebylo to až tak důležité, dokázal jsem Robertovi předat vůz v jednom kuse. Tím pro mě víkend skončil, výjimkou byly stupně vítězů, bylo to pro nás i celý tým velmi příjemné.“ Výsledky závodu Poř. St. č. Třída Jezdci Vůz Počet kol 1 88 LM1 Davies/Herbert Audi R8 144 laps 2 5 LM1 Capello/Ara Audi R8 143 laps 3 3 LM1 Minassian/Campbell-Walter DBA 03S 139 laps 4 13 LM2 Frei/Hancock/Cochet Courage 137 laps 5 69 LM1 Stack/Hignett/Collini Zytek 04S 136 laps 6 7 LM1 Erdos/Newton/Ramos MG Lola -0.39.77 7 86 GTS Bouchut/Lamy/Zacchia Ferrari 550 132 laps 8 26 LM2 Belmondo/Gosselin/Eyckmans Courage 129 laps 9 85 GT Ortelli/Collard Porsche -0.28.86 10 87 GTS Enge/Goueslard/Pergl Ferrari 550 -1.05.51 11 36 LM2 de Fournoux/Bouvet/Boulay WR -1.36.26 12 62 GTS Deletraz/Hezemans Ferrari 575 128 laps BPA sport marketing a.s. a www.tomas-enge.cz
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?