Enge s Perglem dojeli ve Spa druzí

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 15. září 2004 04:42
Sdílej:

Posádka Tomáš Enge, Robert Pergl a Patrice Goueslard dojela na druhém místě třídy GTS v závodu 1000 km Spa, který ukončil letošní evropskou sérii Le Mans.

Enge k tomu přidal nejrychlejší kolo své třídy, z vítězství se radovali týmoví kolegové z Larbre Competition, kteří jeli na titul šampiona. Enge do Spa dorazil až v neděli nad ránem poté, co v Monze vybojoval druhé místo v závěrečném závodu šampionátu F3000. To znamenalo, že kvalifikaci museli odjet pouze Goueslard a Pergl, Enge kvůli neúčasti v kvalifikaci nemohl závod rozjíždět. Přesednutí z formule 3000 do Ferrari 550 Maranello nedělalo libereckému rodákovi problém, ranní zahřívací trénink byl dostačující. Průběh závodu, jak je pro Spa typické, ovlivnilo počasí. V první části pršelo, ale později déšť ustal a trať oschla. Další komplikací bylo časté vyjetí zpomalovacího vozu, který se na trati objevil celkem pětkrát. První posádka Larbre Competition Christhope Bouchut, Pedro Lamy a Steve Zacchia se mohla těšit z bezproblémového závodu a dalšího vítězství třídy GTS, což znamenalo, že v celé letošní sérii ELMS nenašla ve své třídě přemožitele. Druhý vůz týmu měl cestu do cíle komplikovanější, ale Enge v závěru nasadil ďábelské tempo a ztrátu hodně zredukoval, navíc zajel nejrychlejší kolo třídy GTS a podruhé o víkendu vystoupil na druhý stupínek. Pro Pergla to byl první závod s vozem Ferrari 550 Maranello a se svou premiérou může být spokojen. Tomáš Enge: „Byl to víkend druhých míst! Po včerejším výborném druhém místě v Monze jsme dokázali vybojovat druhé místo také tady, což je skvělé – poprvé jsme jeli v této sérii a s tímto týmem, ačkoliv vůz pochopitelně znám velmi dobře. Myslím, že jsem s každým kolem zrychloval a mám velkou radost z nejrychlejšího kola třídy GTS, což byl můj největší cíl. Robert to měl těžké, protože s tímto vozem odjel před závodem poměrně málo kol. Snažil jsem se mu přechod na velký vůz usnadnit a podle mého názoru podal velmi dobrý výkon. Jsem si jistý, že s dalšími odjetými kilometry bude dále zrychlovat.“ Robert Pergl: „První stint byl pro mě hodně těžký, protože jsem Patrice vystřídal za deště a vůz měl suché pneumatiky. Musel jsem zajet přezout na mokré pneumatiky, na kterých jsem s tímto vozem ještě nejel, takže to bylo zajímavé. Odvedl jsem maximum a myslím, že to bylo dobré. Ve druhém stintu jsem jel na suchu, zajel jsem stabilní časy, s čímž jsem velmi spokojen. S vozem jsem toho před závodem neměl moc najeto, snažil jsem se proto průběžně zrychlovat, ale zároveň jsem nechtěl moc riskovat.“ Patrice Goueslard: „Rozjížděl jsem závod, protože Tomáš byl v době kvalifikace v Monze. Jack (Leconte, šéf týmu) mi řekl, abych jel v prvé řadě bezpečně. V době, kdy začalo pršet, jsem měl stále ještě hladké pneumatiky a bylo pro mě obtížné udržet se na trati. V závěru stintu jsem udělal drobnou chybu, ale nebylo to až tak důležité, dokázal jsem Robertovi předat vůz v jednom kuse. Tím pro mě víkend skončil, výjimkou byly stupně vítězů, bylo to pro nás i celý tým velmi příjemné.“ Výsledky závodu Poř. St. č. Třída Jezdci Vůz Počet kol 1 88 LM1 Davies/Herbert Audi R8 144 laps 2 5 LM1 Capello/Ara Audi R8 143 laps 3 3 LM1 Minassian/Campbell-Walter DBA 03S 139 laps 4 13 LM2 Frei/Hancock/Cochet Courage 137 laps 5 69 LM1 Stack/Hignett/Collini Zytek 04S 136 laps 6 7 LM1 Erdos/Newton/Ramos MG Lola -0.39.77 7 86 GTS Bouchut/Lamy/Zacchia Ferrari 550 132 laps 8 26 LM2 Belmondo/Gosselin/Eyckmans Courage 129 laps 9 85 GT Ortelli/Collard Porsche -0.28.86 10 87 GTS Enge/Goueslard/Pergl Ferrari 550 -1.05.51 11 36 LM2 de Fournoux/Bouvet/Boulay WR -1.36.26 12 62 GTS Deletraz/Hezemans Ferrari 575 128 laps BPA sport marketing a.s. a www.tomas-enge.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.