Audi R8 bude startovat v sevření vozů Lola stáje Dyson Racing.
„Tohle je perfektní okruh a já ho mám opravdu moc a moc rád, Náš vůz i pneumatiky tu pracují skvěle. Po několik let jsme zde závodili a hodně jsme tady i testovali. Vozu okruh vyhovuje,“ prozradil Weaver.
JJ Lehto a Marco Werner ztratili 5 desetin vteřiny na nejrychlejší Lolu a třetí Chris Dyson přes dvě vteřiny. „Je to pro nás lepší než loni. Jsme mnohem rychlejší a jsme blíže. Dyson Racing zde byl rychlý i loni a tehdy jsme ztráceli celou vteřinu, nyní ztrácíme jen 5 desetin, což značí, že jsme se zlepšili. Bude to dlouhý a těžký závod. Abychom vyhráli, potřebujeme perfektní spolupráci celého týmu,“ prohlásil Fin.
Clint Field a Robin Liddell vyhráli kvalifikaci slabší třídy LMP2 s vozem Lola B2K/40-Judd stáje Intersport Racing. „Nemáme s okruhy v ALMS skoro žádné zkušenosti, takže je to stále učení. A zvykáme si také na vůz,“ prohlásil spokojeně Clint Field.
Ron Fellows pochází z Kanady a okruh Mosport je prakticky jeho domácí tratí. Znalost okruhu proměnil ve výborný čas, ale na týmového kolegu Berettu nestačil. Ztratil 12 tisícin vteřiny, avšak časy továrních vozů Corvette je oslnivý. „To je neuvěřitelné, že zde jezdíme 1:13 s upraveným cestovním vozem. Tenhle čas by stačil v roce 1971 na Pole position i ve Formuli 1.“ Za oběma továrními Chevrolety bude startovat Saleen týmu ACEMCO.
Tým Krohn-Barbor Racing stáhl překvapivě ze závodu oba své vozy Lamborghini Murcielago s vysvětlením, že okruh je příliš náročný k zadnímu zavěšení vozů a vystavuje jezdce přílišnému riziku. Kvalifikaci nejslabší třídy GT vyhrála posádka Pechnik / Neiman s vozem Porsche 911 GT3 RSR. Mosport, kvalifikace: 1. Leitzinger / Weaver, MG Lola EX 257-AER (LMP1), 1:07.430 2. JJ Lehto, Werner, Audi R8 (LMP1), 1:07.875 3. Dyson, Wallace, MG Lola EX 257-AER (LMP1), 1:09.521 4. Field, Jonsson, Lola B160-Judd (LMP1), 1:11.364 5. Beretta, Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:13.317 6. Fellows, O'Connell, Flowery Branch, GA; Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:13.329 7. Field, Liddell, Lola B2K/40-Judd (LMP2), 1:14.486 8. Borcheller, Mowlem, Saleen S7R (GTS), 1:14.792 9. James, Gue, FL; Lola B2K/40-Nissan (LMP2), 1:16.580 10. Neiman, Pechnik, Porsche 911 GT3 RSR (GT), 1:18.365
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?