Uwe Alzen a Michael Bartels zvítězili v napínavém nedělním tříhodinovém závodě na brněnském Masarykově okruhu.
Saleen Vitaphone Racing nakonec obhájce titulu předstihl a ti těsně před koncem závodu pro problémy s motorem závod vzdali. „Museli jsme měnit pneumatiku a nabrali ztrátu 12 vteřin na vedoucí vůz. Ale Pirelli byly famózní a vůz také, takže nebylo příliš těžké je dohonit. Pro mne znamená vítězství velkou odměnu a ohromnou práci odvedlo Pirelli,“ prohlásil po závodě Alzen.
Na druhém místě skončil Wendlinger a jeho nový týmový kolega z Brazílie Melo s Ferrari F575 Maranello stáje JMB Racing. Třetí příčku na stupních vítězů obsadila vedoucí posádka šampionátu Cappellari s Gollinem, kteří vezli ve svém voze handicapové závaží o váze 100kg. V příštím závodě v Doningtonu pojede Cappellari/Gollin opět se 100 kg zátěže, Bobbi/Gardel a Alzen/Bartels se 40 kg a Wendlinger/Melo s 30 kg.
Úspěchem skončil závod pro dvojici Campbell-Walter/Derbyshire s Lister Stormem, když protnuli cílovou čáru na pátém místě i když se ztrátou celého kola. Také posádka Seiler/Konrad/Becker vylepšila svoje kvalifikační umístění a dokončila závod na místě šestém.
Šampionát i nadále vede Cappellari s Gollinem a v hodnocení týmů jejich BMS Scuderia Italia s 55 body. Velký souboj probíhá o druhé místo, o které se dělí stáje GPC Giesse a JMB Racing se shodným počtem 26 bodů.
Třídu N-GT vyhrál nejrychlejší vůz z kvalifikace s posádkou Pescatori/de Simone s taktéž 30vteřinovým náskokem na Maassena s Luhrem s Porsche. Třetí místo získala dvojice Ortelli/Collard.
Na 6. místě ve třídě skončila domácí posádka Vonka/Konopka. Závod dokončili na 20. místě celkově a dva rychlejší vozy z kvalifikace se staly jejich včerejší kořistí. Brno, závod: 1. Bartels/Alzen Saleen S7 3:00:13.766 2. Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +29.443 3. Capellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +338.401 4. Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +1 kolo 5. Campbell-Walter/Derbyshire Lister Storm +1 kolo 6. Seiler/Konrad/Becker Saleen S7 +1 kolo 7. Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +2 kola 8. Longin/Khan/Lechner Ferrari 575 M Maranello +2 kola 9. Zwaan/Lemeret/Roos Chrysler Viper GTS +2 kola 10. Pescatori/Simone Ferrari 360 Modena +2 kola 20. Vonka/Konopka Porsche 996 GT3 +8 kol Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?