Uwe Alzen a Michael Bartels zvítězili v napínavém nedělním tříhodinovém závodě na brněnském Masarykově okruhu.
Saleen Vitaphone Racing nakonec obhájce titulu předstihl a ti těsně před koncem závodu pro problémy s motorem závod vzdali. „Museli jsme měnit pneumatiku a nabrali ztrátu 12 vteřin na vedoucí vůz. Ale Pirelli byly famózní a vůz také, takže nebylo příliš těžké je dohonit. Pro mne znamená vítězství velkou odměnu a ohromnou práci odvedlo Pirelli,“ prohlásil po závodě Alzen.
Na druhém místě skončil Wendlinger a jeho nový týmový kolega z Brazílie Melo s Ferrari F575 Maranello stáje JMB Racing. Třetí příčku na stupních vítězů obsadila vedoucí posádka šampionátu Cappellari s Gollinem, kteří vezli ve svém voze handicapové závaží o váze 100kg. V příštím závodě v Doningtonu pojede Cappellari/Gollin opět se 100 kg zátěže, Bobbi/Gardel a Alzen/Bartels se 40 kg a Wendlinger/Melo s 30 kg.
Úspěchem skončil závod pro dvojici Campbell-Walter/Derbyshire s Lister Stormem, když protnuli cílovou čáru na pátém místě i když se ztrátou celého kola. Také posádka Seiler/Konrad/Becker vylepšila svoje kvalifikační umístění a dokončila závod na místě šestém.
Šampionát i nadále vede Cappellari s Gollinem a v hodnocení týmů jejich BMS Scuderia Italia s 55 body. Velký souboj probíhá o druhé místo, o které se dělí stáje GPC Giesse a JMB Racing se shodným počtem 26 bodů.
Třídu N-GT vyhrál nejrychlejší vůz z kvalifikace s posádkou Pescatori/de Simone s taktéž 30vteřinovým náskokem na Maassena s Luhrem s Porsche. Třetí místo získala dvojice Ortelli/Collard.
Na 6. místě ve třídě skončila domácí posádka Vonka/Konopka. Závod dokončili na 20. místě celkově a dva rychlejší vozy z kvalifikace se staly jejich včerejší kořistí. Brno, závod: 1. Bartels/Alzen Saleen S7 3:00:13.766 2. Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +29.443 3. Capellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +338.401 4. Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +1 kolo 5. Campbell-Walter/Derbyshire Lister Storm +1 kolo 6. Seiler/Konrad/Becker Saleen S7 +1 kolo 7. Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +2 kola 8. Longin/Khan/Lechner Ferrari 575 M Maranello +2 kola 9. Zwaan/Lemeret/Roos Chrysler Viper GTS +2 kola 10. Pescatori/Simone Ferrari 360 Modena +2 kola 20. Vonka/Konopka Porsche 996 GT3 +8 kol Foto: DPPI / FIA GT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?