Jaké jsou blízké i vzdálené cíle předního českého jezdce v seriálu FIA GT i mimo něj?
Můžete našim čtenářům trochu přiblížit Váš vůz Porsche 911 GT3 RS? Váže se k jeho historii nějaký zajímavý příběh, osobnost? Naše Porsche 911 GT3RS má původ do anglického týmu G-force a potom jej provozoval tým Coca-cola racing za který startoval v FIA GT i Tomáš Enge. Více technických informací na www.vonka.cz Laděním vozu se zabýváte pouze vy sami a nebo využíváte služeb a zkušeností renomovaných ladičů? Přípravou našeho závodního vozu se zabýváme pouze mi. Pouze speciální díly kupujeme přímo u Porsche. Plánujete na voze v nejbližší době další technická vylepšení? Již dnes se dokončuje v Porsche nový motor pro náš vůz. Měl by mít o hodně koní víc než tento původní.
Jaké jsou cíle stáje Vonka Racing pro rok 2004 a jaké ty ještě vzdálenější? Pro letošní sezónu jsou cíle pouze získávat zkušenosti z nových tratí a z celkového systému velkých závodů. Chtěl bych, abychom dojížděli do cíle bez vážnějších problémů. Mimo seriál FIA GT bych velmi rád letos absolvoval některý ze závodů Le Mans Endurance Series (LMES). To jsou závody podle Le Mans předpisů a jedou se na 1000km na čtyřech okruzích v Evropě. Honzo, na vašich webových stránkách www.vonka.cz se zmiňujete o snu, znovu se zúčastnit legendárního závodu 24h Le Mans. Můžete zavzpomínat na Váš francouzský debut a učinit předpověď, kdy se na startu objevíte znovu? Musíme ještě hodně tvrdě pracovat a věřím, že se opět na trať do Le Mans vrátím. Velmi Vám za naše čtenáře i celou redakci Auto News Network děkuji za rozhovor a těším se na další zprávy a zajímavosti ze šampionátu FIA GT. Přeji Vašemu týmu hodně úspěchů nejen v Magny-Cours, ale i při dalších Vašich závodech. Já také děkuji a přeji všem čtenářům hodně zdraví. Exkluzivně pro Auto News Network odpovídal Jan Vonka, Vonka Racing Foto: Vonka Racing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?