BMS Scuderia Italia získala ve Valencii další triumf, ale cesta k němu byla překvapivě obtížná.
Ale s příchodem zastávek v boxech trojice Konrad/Lechner/Seiler ztratila s nejrychlejšími kontakt. Do čela se tak dostalo Lamborghini Murcielago stáje Reiter Engineering s posádkou Gavin/Kox, která byla rychlá po celý víkend.
Zdálo se, že letos poprvé nasazené Lambo bude nečekaným vítězem, ale o výsledku závodu rozhodla zastávka v boxech. U Reiteru museli znovu startovat motor po zatím neupřesněných problémech a do čela se tak posunula obě rudá Ferrari. Opět měli více štěstí Cappellari s Golinem, neboť vozu s číslem 1 a dvojicí Bobbi/Gardel za volantem se také potíže nevyhnuly.
„Potkaly nás nějaké problémy při druhém pitstopu, ale kdyby nám někdo před závodem řekl, že budeme třetí, byli bychom nadšení,“ řekl po závodě mírně zklamaný, ale do budoucna optimistický Oliver Gavin.
Matteo Bobbi, loňský šampion, si stěžoval na technický nedostatek vůči vozům Lamborghini a Saleen, které disponují posilovači řízení a na špatné zastávky v boxech. „Udělali jsme mnoho chyb a byl to vůbec obtížný závod, neboť oni měli citelnou výhodu v posilovači řízení.“
Na čtvrtém místě dojelo další Ferrari, tentokrát však model F575 Maranello stáje JMB Racing a posádkou Wendlinger/Wolff/Lechner. Po problémech v kvalifikaci vytěžil Jamie Campbell-Walter s Listerem alespoň páté místo, přesto jsou vystoupení těchto britských vozů asi největším zklamáním letošní sezony.
Sascha Maassen a Lucas Luhr zvítězili ve slabší třídě N-GT, ve které se představil i další český tým. S modrým Porsche 996 se druhého závodu sezony účastnila stáj předního českého jezdce Vonka Racing. Vonka s týmovým kolegou Konopkou dokončili závod na 16. místě celkově. Výsledky 2. závodu ve Valencii: 1 Fabrizio Gollin/Luca Cappellari, Ferrari 500 Maranello, 3h01m01.276s 2 Matteo Bobbi/Gabriele Gardel, Ferrari 550 Maranello, 3h01m25.096s 3 Peter Kox/Oliver Gavin, Lamborghini Murcielago, 3h02m03.139s 4 Karl Wendlinger/Toto Wolff/Robert Lechner, Ferrari 575GTC, 3h02m21.356s 5 Jamie Campbell-Walter/Jamie Derbyshire, Lister Storm, + 1 kolo 6 Thomas Erdos/Mike Newton, Saleen S7, + 2 kola Foto: DPPI/FIA GT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?