BMS Scuderia Italia získala ve Valencii další triumf, ale cesta k němu byla překvapivě obtížná.
Ale s příchodem zastávek v boxech trojice Konrad/Lechner/Seiler ztratila s nejrychlejšími kontakt. Do čela se tak dostalo Lamborghini Murcielago stáje Reiter Engineering s posádkou Gavin/Kox, která byla rychlá po celý víkend.
Zdálo se, že letos poprvé nasazené Lambo bude nečekaným vítězem, ale o výsledku závodu rozhodla zastávka v boxech. U Reiteru museli znovu startovat motor po zatím neupřesněných problémech a do čela se tak posunula obě rudá Ferrari. Opět měli více štěstí Cappellari s Golinem, neboť vozu s číslem 1 a dvojicí Bobbi/Gardel za volantem se také potíže nevyhnuly.
„Potkaly nás nějaké problémy při druhém pitstopu, ale kdyby nám někdo před závodem řekl, že budeme třetí, byli bychom nadšení,“ řekl po závodě mírně zklamaný, ale do budoucna optimistický Oliver Gavin.
Matteo Bobbi, loňský šampion, si stěžoval na technický nedostatek vůči vozům Lamborghini a Saleen, které disponují posilovači řízení a na špatné zastávky v boxech. „Udělali jsme mnoho chyb a byl to vůbec obtížný závod, neboť oni měli citelnou výhodu v posilovači řízení.“
Na čtvrtém místě dojelo další Ferrari, tentokrát však model F575 Maranello stáje JMB Racing a posádkou Wendlinger/Wolff/Lechner. Po problémech v kvalifikaci vytěžil Jamie Campbell-Walter s Listerem alespoň páté místo, přesto jsou vystoupení těchto britských vozů asi největším zklamáním letošní sezony.
Sascha Maassen a Lucas Luhr zvítězili ve slabší třídě N-GT, ve které se představil i další český tým. S modrým Porsche 996 se druhého závodu sezony účastnila stáj předního českého jezdce Vonka Racing. Vonka s týmovým kolegou Konopkou dokončili závod na 16. místě celkově. Výsledky 2. závodu ve Valencii: 1 Fabrizio Gollin/Luca Cappellari, Ferrari 500 Maranello, 3h01m01.276s 2 Matteo Bobbi/Gabriele Gardel, Ferrari 550 Maranello, 3h01m25.096s 3 Peter Kox/Oliver Gavin, Lamborghini Murcielago, 3h02m03.139s 4 Karl Wendlinger/Toto Wolff/Robert Lechner, Ferrari 575GTC, 3h02m21.356s 5 Jamie Campbell-Walter/Jamie Derbyshire, Lister Storm, + 1 kolo 6 Thomas Erdos/Mike Newton, Saleen S7, + 2 kola Foto: DPPI/FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?