ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy účastnící se MS GT1 vozů se tento víkend sešli k třetímu pokračovaní šampionátu ve Španělsku. Závodní víkend probíhá pouze v sobotu a neděli.
Výsledky závodu: zde
Dvojice týmu Hexis, Fred Makowiecki a Stef Dusseldorp, zažila fantastický víkend ve španělské Navařře, když si po včerejším vítězství v kvalifikačním závodu připsali vítězství i dnes. Poté, co se posádka McLarenu MP4-12C musela ke včerejšímu vítězství prokousat z pole, dnes do hlavního závodu startovala z pole position. Hned po startu si začala budovat náskok a získala přesvědčivé vítězství.
Jediná menší kaňka na dnešním výkonu se stala v boxech, když se Dusseldorpovi po převzetí vozu nepodařilo úplně hladce odjet z boxů, ale jejich náskok byl dostatečný na to, aby i tak byli ve vedení. Druhý McLaren řízený Gregoirem Demoustierem jel v první polovině závodu na druhém místě. Fantastické zastávky v boxech v podání týmu All Inkl však stály za tím, že se McLaren propadl až za oba vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Ačkoliv měl Alvaro Parente lepší závodní rychlost, tak se před vůz posádky Thomas Jager/Nicky Pastorelli na třetí místo nedostal.
Poté, co minulý týden vyhráli Marc Basseng a Markus Winkelhock 24 hodinovku na německého Nürburgringu, pokračují v dobrých výkonech a dnes brali se svým SLS AMG druhé místo. Michaela Bartelse potkala v úvodních kolech závodu závada spojky na jeho BMW týmu Vita4One a jezdec se propadl až na 15. místo. Když vůz ale od Nizozemce převzal Yelmer Buurman, tak se dokázal probojovat až na páté konečné místo, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu. Hned za ním dojeli týmový kolegové, Nikolaus Mayr-Melnhof a Mathias Lauda.
Peter Kox a Darryl O'Young nedokázali využít dobré rychlosti jejich Lamborghini a dojeli až sedmí, ale se slušným náskokem na osmé Audi týmu WRT pilotované Oliverem Jarvisem a Frankem Stipplerem. Na devátém místě byl náš Filip Salaquarda s Ferrari AF Corse. Desítku uzavíralo druhé Audi týmu WRT posádky Vanthoor/Ortelli.
Výsledky kvalifikačního závodu: zde
Hexis získal pro McLaren MP4-12C jeho první vítězství na mezinárodní scéně a sice v kvalifikačním závodu GT1 World Championship v Navařře. Úvodní stint odjel Stef Dusseldorp, který vůz se startovním číslem 1 dostal ze zadních míst na roštu až na druhé místo v závodu. Pak vůz převzal Fred Makowiecki, který se dostal před týmového kolegu, Gregoire Demoustiera, a také do čela závodu. Do konce závodu pak už před sebe nikoho nepustil.
Kolega Demoustiera, Alvaro Parente, se s druhým McLarenem dostal do čela závodu ve 3. zatáčce, když byl přemotivovaný Milos Pavlovic na Fordu GT při předjíždění Mike Parisyho na Porsche až moc široký a oba vyhnal mimo stopu. Parete pak začal rychle ujíždět vítězi kvalifikace, Darrylu O'Youngovi na Lamborghini týmu Reiter. Ten se totiž musel hlavně soustředit na Mercedes týmu All-Inkl, který mu dýchal na záda.
Kvůli nedostatku paliva při najíždění na start musel Yelmer Buurman se svým BMW Z4 startovat místo z druhého místa z boxové uličky. Holanďan však během zastávek zůstal na trati déle než kdokoliv jiný, a tak mohl profitovat z volné trati před sebou. Michael Bartels tak vůz přebíral na průběžném třetím místě. Šéf týmu Vita4One byl ke konci závodu pod tlakem Lamborghini, za jehož volantem seděl Peter Kox. Bartels však pro svůj tým udržel podium, když zajel jeho nejrychlejší kolo v posledním kole závodu.
Mercedesy týmu All-Inkl zakončily na pátém a šestém místě v pořadí Marc Basseng, za ním byl Nicky Pastorelli. Boj o sedmé místo však byl velice vzrušující, když mezi sebou bojovali Mathias Lauda (BMW), Oliver Jarvis (Audi) a Toni Vilander (Ferrari). Vše se rozhodlo až v posledním kole.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?