ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy účastnící se MS GT1 vozů se tento víkend sešli k třetímu pokračovaní šampionátu ve Španělsku. Závodní víkend probíhá pouze v sobotu a neděli.
Výsledky závodu: zde
Dvojice týmu Hexis, Fred Makowiecki a Stef Dusseldorp, zažila fantastický víkend ve španělské Navařře, když si po včerejším vítězství v kvalifikačním závodu připsali vítězství i dnes. Poté, co se posádka McLarenu MP4-12C musela ke včerejšímu vítězství prokousat z pole, dnes do hlavního závodu startovala z pole position. Hned po startu si začala budovat náskok a získala přesvědčivé vítězství.
Jediná menší kaňka na dnešním výkonu se stala v boxech, když se Dusseldorpovi po převzetí vozu nepodařilo úplně hladce odjet z boxů, ale jejich náskok byl dostatečný na to, aby i tak byli ve vedení. Druhý McLaren řízený Gregoirem Demoustierem jel v první polovině závodu na druhém místě. Fantastické zastávky v boxech v podání týmu All Inkl však stály za tím, že se McLaren propadl až za oba vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Ačkoliv měl Alvaro Parente lepší závodní rychlost, tak se před vůz posádky Thomas Jager/Nicky Pastorelli na třetí místo nedostal.
Poté, co minulý týden vyhráli Marc Basseng a Markus Winkelhock 24 hodinovku na německého Nürburgringu, pokračují v dobrých výkonech a dnes brali se svým SLS AMG druhé místo. Michaela Bartelse potkala v úvodních kolech závodu závada spojky na jeho BMW týmu Vita4One a jezdec se propadl až na 15. místo. Když vůz ale od Nizozemce převzal Yelmer Buurman, tak se dokázal probojovat až na páté konečné místo, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu. Hned za ním dojeli týmový kolegové, Nikolaus Mayr-Melnhof a Mathias Lauda.
Peter Kox a Darryl O'Young nedokázali využít dobré rychlosti jejich Lamborghini a dojeli až sedmí, ale se slušným náskokem na osmé Audi týmu WRT pilotované Oliverem Jarvisem a Frankem Stipplerem. Na devátém místě byl náš Filip Salaquarda s Ferrari AF Corse. Desítku uzavíralo druhé Audi týmu WRT posádky Vanthoor/Ortelli.
Výsledky kvalifikačního závodu: zde
Hexis získal pro McLaren MP4-12C jeho první vítězství na mezinárodní scéně a sice v kvalifikačním závodu GT1 World Championship v Navařře. Úvodní stint odjel Stef Dusseldorp, který vůz se startovním číslem 1 dostal ze zadních míst na roštu až na druhé místo v závodu. Pak vůz převzal Fred Makowiecki, který se dostal před týmového kolegu, Gregoire Demoustiera, a také do čela závodu. Do konce závodu pak už před sebe nikoho nepustil.
Kolega Demoustiera, Alvaro Parente, se s druhým McLarenem dostal do čela závodu ve 3. zatáčce, když byl přemotivovaný Milos Pavlovic na Fordu GT při předjíždění Mike Parisyho na Porsche až moc široký a oba vyhnal mimo stopu. Parete pak začal rychle ujíždět vítězi kvalifikace, Darrylu O'Youngovi na Lamborghini týmu Reiter. Ten se totiž musel hlavně soustředit na Mercedes týmu All-Inkl, který mu dýchal na záda.
Kvůli nedostatku paliva při najíždění na start musel Yelmer Buurman se svým BMW Z4 startovat místo z druhého místa z boxové uličky. Holanďan však během zastávek zůstal na trati déle než kdokoliv jiný, a tak mohl profitovat z volné trati před sebou. Michael Bartels tak vůz přebíral na průběžném třetím místě. Šéf týmu Vita4One byl ke konci závodu pod tlakem Lamborghini, za jehož volantem seděl Peter Kox. Bartels však pro svůj tým udržel podium, když zajel jeho nejrychlejší kolo v posledním kole závodu.
Mercedesy týmu All-Inkl zakončily na pátém a šestém místě v pořadí Marc Basseng, za ním byl Nicky Pastorelli. Boj o sedmé místo však byl velice vzrušující, když mezi sebou bojovali Mathias Lauda (BMW), Oliver Jarvis (Audi) a Toni Vilander (Ferrari). Vše se rozhodlo až v posledním kole.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?