ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy účastnící se MS GT1 vozů se tento víkend sešli k třetímu pokračovaní šampionátu ve Španělsku. Závodní víkend probíhá pouze v sobotu a neděli.
Výsledky závodu: zde
Dvojice týmu Hexis, Fred Makowiecki a Stef Dusseldorp, zažila fantastický víkend ve španělské Navařře, když si po včerejším vítězství v kvalifikačním závodu připsali vítězství i dnes. Poté, co se posádka McLarenu MP4-12C musela ke včerejšímu vítězství prokousat z pole, dnes do hlavního závodu startovala z pole position. Hned po startu si začala budovat náskok a získala přesvědčivé vítězství.
Jediná menší kaňka na dnešním výkonu se stala v boxech, když se Dusseldorpovi po převzetí vozu nepodařilo úplně hladce odjet z boxů, ale jejich náskok byl dostatečný na to, aby i tak byli ve vedení. Druhý McLaren řízený Gregoirem Demoustierem jel v první polovině závodu na druhém místě. Fantastické zastávky v boxech v podání týmu All Inkl však stály za tím, že se McLaren propadl až za oba vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Ačkoliv měl Alvaro Parente lepší závodní rychlost, tak se před vůz posádky Thomas Jager/Nicky Pastorelli na třetí místo nedostal.
Poté, co minulý týden vyhráli Marc Basseng a Markus Winkelhock 24 hodinovku na německého Nürburgringu, pokračují v dobrých výkonech a dnes brali se svým SLS AMG druhé místo. Michaela Bartelse potkala v úvodních kolech závodu závada spojky na jeho BMW týmu Vita4One a jezdec se propadl až na 15. místo. Když vůz ale od Nizozemce převzal Yelmer Buurman, tak se dokázal probojovat až na páté konečné místo, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu. Hned za ním dojeli týmový kolegové, Nikolaus Mayr-Melnhof a Mathias Lauda.
Peter Kox a Darryl O'Young nedokázali využít dobré rychlosti jejich Lamborghini a dojeli až sedmí, ale se slušným náskokem na osmé Audi týmu WRT pilotované Oliverem Jarvisem a Frankem Stipplerem. Na devátém místě byl náš Filip Salaquarda s Ferrari AF Corse. Desítku uzavíralo druhé Audi týmu WRT posádky Vanthoor/Ortelli.
Výsledky kvalifikačního závodu: zde
Hexis získal pro McLaren MP4-12C jeho první vítězství na mezinárodní scéně a sice v kvalifikačním závodu GT1 World Championship v Navařře. Úvodní stint odjel Stef Dusseldorp, který vůz se startovním číslem 1 dostal ze zadních míst na roštu až na druhé místo v závodu. Pak vůz převzal Fred Makowiecki, který se dostal před týmového kolegu, Gregoire Demoustiera, a také do čela závodu. Do konce závodu pak už před sebe nikoho nepustil.
Kolega Demoustiera, Alvaro Parente, se s druhým McLarenem dostal do čela závodu ve 3. zatáčce, když byl přemotivovaný Milos Pavlovic na Fordu GT při předjíždění Mike Parisyho na Porsche až moc široký a oba vyhnal mimo stopu. Parete pak začal rychle ujíždět vítězi kvalifikace, Darrylu O'Youngovi na Lamborghini týmu Reiter. Ten se totiž musel hlavně soustředit na Mercedes týmu All-Inkl, který mu dýchal na záda.
Kvůli nedostatku paliva při najíždění na start musel Yelmer Buurman se svým BMW Z4 startovat místo z druhého místa z boxové uličky. Holanďan však během zastávek zůstal na trati déle než kdokoliv jiný, a tak mohl profitovat z volné trati před sebou. Michael Bartels tak vůz přebíral na průběžném třetím místě. Šéf týmu Vita4One byl ke konci závodu pod tlakem Lamborghini, za jehož volantem seděl Peter Kox. Bartels však pro svůj tým udržel podium, když zajel jeho nejrychlejší kolo v posledním kole závodu.
Mercedesy týmu All-Inkl zakončily na pátém a šestém místě v pořadí Marc Basseng, za ním byl Nicky Pastorelli. Boj o sedmé místo však byl velice vzrušující, když mezi sebou bojovali Mathias Lauda (BMW), Oliver Jarvis (Audi) a Toni Vilander (Ferrari). Vše se rozhodlo až v posledním kole.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.