ZÁVODNÍ VÍKEND; Týmy účastnící se MS GT1 vozů se tento víkend sešli k třetímu pokračovaní šampionátu ve Španělsku. Závodní víkend probíhá pouze v sobotu a neděli.
Výsledky závodu: zde
Dvojice týmu Hexis, Fred Makowiecki a Stef Dusseldorp, zažila fantastický víkend ve španělské Navařře, když si po včerejším vítězství v kvalifikačním závodu připsali vítězství i dnes. Poté, co se posádka McLarenu MP4-12C musela ke včerejšímu vítězství prokousat z pole, dnes do hlavního závodu startovala z pole position. Hned po startu si začala budovat náskok a získala přesvědčivé vítězství.
Jediná menší kaňka na dnešním výkonu se stala v boxech, když se Dusseldorpovi po převzetí vozu nepodařilo úplně hladce odjet z boxů, ale jejich náskok byl dostatečný na to, aby i tak byli ve vedení. Druhý McLaren řízený Gregoirem Demoustierem jel v první polovině závodu na druhém místě. Fantastické zastávky v boxech v podání týmu All Inkl však stály za tím, že se McLaren propadl až za oba vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Ačkoliv měl Alvaro Parente lepší závodní rychlost, tak se před vůz posádky Thomas Jager/Nicky Pastorelli na třetí místo nedostal.
Poté, co minulý týden vyhráli Marc Basseng a Markus Winkelhock 24 hodinovku na německého Nürburgringu, pokračují v dobrých výkonech a dnes brali se svým SLS AMG druhé místo. Michaela Bartelse potkala v úvodních kolech závodu závada spojky na jeho BMW týmu Vita4One a jezdec se propadl až na 15. místo. Když vůz ale od Nizozemce převzal Yelmer Buurman, tak se dokázal probojovat až na páté konečné místo, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu. Hned za ním dojeli týmový kolegové, Nikolaus Mayr-Melnhof a Mathias Lauda.
Peter Kox a Darryl O'Young nedokázali využít dobré rychlosti jejich Lamborghini a dojeli až sedmí, ale se slušným náskokem na osmé Audi týmu WRT pilotované Oliverem Jarvisem a Frankem Stipplerem. Na devátém místě byl náš Filip Salaquarda s Ferrari AF Corse. Desítku uzavíralo druhé Audi týmu WRT posádky Vanthoor/Ortelli.
Výsledky kvalifikačního závodu: zde
Hexis získal pro McLaren MP4-12C jeho první vítězství na mezinárodní scéně a sice v kvalifikačním závodu GT1 World Championship v Navařře. Úvodní stint odjel Stef Dusseldorp, který vůz se startovním číslem 1 dostal ze zadních míst na roštu až na druhé místo v závodu. Pak vůz převzal Fred Makowiecki, který se dostal před týmového kolegu, Gregoire Demoustiera, a také do čela závodu. Do konce závodu pak už před sebe nikoho nepustil.
Kolega Demoustiera, Alvaro Parente, se s druhým McLarenem dostal do čela závodu ve 3. zatáčce, když byl přemotivovaný Milos Pavlovic na Fordu GT při předjíždění Mike Parisyho na Porsche až moc široký a oba vyhnal mimo stopu. Parete pak začal rychle ujíždět vítězi kvalifikace, Darrylu O'Youngovi na Lamborghini týmu Reiter. Ten se totiž musel hlavně soustředit na Mercedes týmu All-Inkl, který mu dýchal na záda.
Kvůli nedostatku paliva při najíždění na start musel Yelmer Buurman se svým BMW Z4 startovat místo z druhého místa z boxové uličky. Holanďan však během zastávek zůstal na trati déle než kdokoliv jiný, a tak mohl profitovat z volné trati před sebou. Michael Bartels tak vůz přebíral na průběžném třetím místě. Šéf týmu Vita4One byl ke konci závodu pod tlakem Lamborghini, za jehož volantem seděl Peter Kox. Bartels však pro svůj tým udržel podium, když zajel jeho nejrychlejší kolo v posledním kole závodu.
Mercedesy týmu All-Inkl zakončily na pátém a šestém místě v pořadí Marc Basseng, za ním byl Nicky Pastorelli. Boj o sedmé místo však byl velice vzrušující, když mezi sebou bojovali Mathias Lauda (BMW), Oliver Jarvis (Audi) a Toni Vilander (Ferrari). Vše se rozhodlo až v posledním kole.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.