Peking: Aston Martin víkend opanoval

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 10. září 2011 21:43
Sdílej:

PEKING - ZÁVOD; V sobotu to v Číně dlouho vypadalo na vítězství dvojice týmu Hexis Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Když do konce zbývaly pouze minuty, tak se jejich Aston Martin roztočil a ze závodu museli odstoupit, to přineslo vítězství dvojici Darren Turner a Stefan Mücke z týmu Young Driver.

I nedělní závod byl velmi poznamenán deštěm (začínalo se i končilo se za safety-carem). Hned po první zatáčce, když se závodilo, byla ze hry dvojice bojující o titul na voze Lamborghini Marc Basseng a Markus Winkelhock. Dalším vozem, který skončil hned v úvodu byl Aston Martin týmu Hexis posádky Stef Dusseldorp a Clivio Piccione.¨

Zprvu vedla dvojice Müller/Enge před týmovými kolegy Mückem/Turnerem, jejich pořadí se otočilo po zastávce v boxech. Jenže před oba Astony týmu Young Drivers se dostal třetí zbývající stroj z britských ostrovů týmu Hexis. Je už celkem běžné, že právě tento tým je v boxech nejrychlejší.

Rozhodující moment závodu přišel, když zbývalo odjet pouze 5 minut závodu. Piccini roztočil svůj vůz právě v ten okamžik, kdy byl na trať povolán kvůli nehodě Jeroen den Boer s vozem Corvette safety-car. ¨

Odstoupení auta týmu Hexis hrálo do karet lídrům průběžného pořadí, posádce Lucas Luhr a Michael Krumm, kteří s jejich Nissanem týmu JMR dojeli třetí. To byl dobrý výsledek poté, co Luhr boural v kvalifikaci, a tak museli startovat až ze 16. místa. Posádka Luhr/Krumm se tak před finálovým závodem v Argentině v tabulce jezdců ujala 11 bodového vedení před Mückem a Turnerem.

Závod však krátce během úvodního stintu vedl Maxime Martin v jeho Fordu týmu Marc VDS, ale jeho kolega, Bertrand Baguette, neudržel nastavenou laťku a dojel až čtvrtý.

Výsledky naleznete zde.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.