PEKING - ZÁVOD; V sobotu to v Číně dlouho vypadalo na vítězství dvojice týmu Hexis Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Když do konce zbývaly pouze minuty, tak se jejich Aston Martin roztočil a ze závodu museli odstoupit, to přineslo vítězství dvojici Darren Turner a Stefan Mücke z týmu Young Driver.
I nedělní závod byl velmi poznamenán deštěm (začínalo se i končilo se za safety-carem). Hned po první zatáčce, když se závodilo, byla ze hry dvojice bojující o titul na voze Lamborghini Marc Basseng a Markus Winkelhock. Dalším vozem, který skončil hned v úvodu byl Aston Martin týmu Hexis posádky Stef Dusseldorp a Clivio Piccione.¨
Zprvu vedla dvojice Müller/Enge před týmovými kolegy Mückem/Turnerem, jejich pořadí se otočilo po zastávce v boxech. Jenže před oba Astony týmu Young Drivers se dostal třetí zbývající stroj z britských ostrovů týmu Hexis. Je už celkem běžné, že právě tento tým je v boxech nejrychlejší.
Rozhodující moment závodu přišel, když zbývalo odjet pouze 5 minut závodu. Piccini roztočil svůj vůz právě v ten okamžik, kdy byl na trať povolán kvůli nehodě Jeroen den Boer s vozem Corvette safety-car. ¨
Odstoupení auta týmu Hexis hrálo do karet lídrům průběžného pořadí, posádce Lucas Luhr a Michael Krumm, kteří s jejich Nissanem týmu JMR dojeli třetí. To byl dobrý výsledek poté, co Luhr boural v kvalifikaci, a tak museli startovat až ze 16. místa. Posádka Luhr/Krumm se tak před finálovým závodem v Argentině v tabulce jezdců ujala 11 bodového vedení před Mückem a Turnerem.
Závod však krátce během úvodního stintu vedl Maxime Martin v jeho Fordu týmu Marc VDS, ale jeho kolega, Bertrand Baguette, neudržel nastavenou laťku a dojel až čtvrtý.
Výsledky naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?