Tomáš Enge se svým týmovým kolegou Alexem Müllerem v nedělním hlavním závodě světového šampionátu vozů GT1 získali v Zolderu bronz za třetí místo, které zopakovali ze sobotního kvalifikačního závodu.
Na belgickém okruhu Zolder o uplynulém víkendu proběhl druhý podnik světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge a Alex Müller startující v barvách týmu Young Driver AMR zajeli v sobotní kvalifikaci druhý nejrychlejší čas, ale do kvalifikačního závodu odstartovali z druhé řady. Sportovní komisaři penalizovali česko-německou posádku za zajetí nejrychlejšího času v době vyvěšení žlutých vlajky ve volném pátečním tréninku.
„Na startu se první dva vozy střetly. Naštěstí jsem se jim vyhnul, ale kolidoval jsem s jedním z Nissanů. On to odnesl vylomeným zavěšením, já jsem měl pouze rozhozenou geometrii a prasklý ráfek, který vydržel až do povinných zastávek. Alex pak kroužil na čtvrtém místě a po výpadku vozu Aston Martin týmu Hexis jsme se posunuli na konečnou třetí pozici,“ popsal kvalifikační závod Tomáš Enge.
Do nedělního hlavního závodu startoval Alex Müller ze třetího místa. Závod poznamenala hned v úvodu hromadná nehoda ve středu startovního pole. Německý jezdec po bezchybné jízdě předal vůz Aston Martin DBR9 Tomáši Engemu ze třetího místa. Rodák z Liberce se vrátil po výměně pneumatik na pozici čtvrtou. Netrvalo však dlouho a Enge si třetí místo vybojoval brzy zpět.
„Hned po vyjetí na trať jsem předjel Corvettu a vrátil se na třetí místo. Zkusil jsem ještě zaútočit na Aston Martin týmu Hexis, ale jeli velmi rychle. Nechtěl jsem riskovat rychlé opotřebení pneumatik, a tak jsem nejel na hraně, což se ve výsledku vyplatilo. Ke konci závodu jsem zase mohl přidat a odjet Corvettě, jehož jezdec měl se svými pneumatikami problémy,“ uvedl k nedělnímu hlavnímu závodu Tomáš Enge.
„Jsme šťastní, že jsme letos poprvé obsadili pozici na stupních vítězů. Získali jsme další porci cenných bodů a v průběžném pořadí jsme se s Alexem posunuli na čtvrté místo.“
Tomáš Enge a Alex Müller figurují v průběžném pořadí světového šampionátu jezdců na čtvrtém místě se ziskem sedmadvaceti bodů a ztrátou dvaadvaceti bodů na první pozici. Německé stáji Young Driver AMR patří průběžné třetí místo.
Třetí podnik šampionátu FIA GT1 World se pojede o druhém květnovém víkendu (7. - 8. 5. 2011) na portugalském okruhu Portimao ležící v západní turistické oblasti Algarve.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?