Tomáš Enge se svým týmovým kolegou Alexem Müllerem v nedělním hlavním závodě světového šampionátu vozů GT1 získali v Zolderu bronz za třetí místo, které zopakovali ze sobotního kvalifikačního závodu.
Na belgickém okruhu Zolder o uplynulém víkendu proběhl druhý podnik světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge a Alex Müller startující v barvách týmu Young Driver AMR zajeli v sobotní kvalifikaci druhý nejrychlejší čas, ale do kvalifikačního závodu odstartovali z druhé řady. Sportovní komisaři penalizovali česko-německou posádku za zajetí nejrychlejšího času v době vyvěšení žlutých vlajky ve volném pátečním tréninku.
„Na startu se první dva vozy střetly. Naštěstí jsem se jim vyhnul, ale kolidoval jsem s jedním z Nissanů. On to odnesl vylomeným zavěšením, já jsem měl pouze rozhozenou geometrii a prasklý ráfek, který vydržel až do povinných zastávek. Alex pak kroužil na čtvrtém místě a po výpadku vozu Aston Martin týmu Hexis jsme se posunuli na konečnou třetí pozici,“ popsal kvalifikační závod Tomáš Enge.
Do nedělního hlavního závodu startoval Alex Müller ze třetího místa. Závod poznamenala hned v úvodu hromadná nehoda ve středu startovního pole. Německý jezdec po bezchybné jízdě předal vůz Aston Martin DBR9 Tomáši Engemu ze třetího místa. Rodák z Liberce se vrátil po výměně pneumatik na pozici čtvrtou. Netrvalo však dlouho a Enge si třetí místo vybojoval brzy zpět.
„Hned po vyjetí na trať jsem předjel Corvettu a vrátil se na třetí místo. Zkusil jsem ještě zaútočit na Aston Martin týmu Hexis, ale jeli velmi rychle. Nechtěl jsem riskovat rychlé opotřebení pneumatik, a tak jsem nejel na hraně, což se ve výsledku vyplatilo. Ke konci závodu jsem zase mohl přidat a odjet Corvettě, jehož jezdec měl se svými pneumatikami problémy,“ uvedl k nedělnímu hlavnímu závodu Tomáš Enge.
„Jsme šťastní, že jsme letos poprvé obsadili pozici na stupních vítězů. Získali jsme další porci cenných bodů a v průběžném pořadí jsme se s Alexem posunuli na čtvrté místo.“
Tomáš Enge a Alex Müller figurují v průběžném pořadí světového šampionátu jezdců na čtvrtém místě se ziskem sedmadvaceti bodů a ztrátou dvaadvaceti bodů na první pozici. Německé stáji Young Driver AMR patří průběžné třetí místo.
Třetí podnik šampionátu FIA GT1 World se pojede o druhém květnovém víkendu (7. - 8. 5. 2011) na portugalském okruhu Portimao ležící v západní turistické oblasti Algarve.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?