Tomáš Enge se svým týmovým kolegou Alexem Müllerem v nedělním hlavním závodě světového šampionátu vozů GT1 získali v Zolderu bronz za třetí místo, které zopakovali ze sobotního kvalifikačního závodu.
Na belgickém okruhu Zolder o uplynulém víkendu proběhl druhý podnik světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge a Alex Müller startující v barvách týmu Young Driver AMR zajeli v sobotní kvalifikaci druhý nejrychlejší čas, ale do kvalifikačního závodu odstartovali z druhé řady. Sportovní komisaři penalizovali česko-německou posádku za zajetí nejrychlejšího času v době vyvěšení žlutých vlajky ve volném pátečním tréninku.
„Na startu se první dva vozy střetly. Naštěstí jsem se jim vyhnul, ale kolidoval jsem s jedním z Nissanů. On to odnesl vylomeným zavěšením, já jsem měl pouze rozhozenou geometrii a prasklý ráfek, který vydržel až do povinných zastávek. Alex pak kroužil na čtvrtém místě a po výpadku vozu Aston Martin týmu Hexis jsme se posunuli na konečnou třetí pozici,“ popsal kvalifikační závod Tomáš Enge.
Do nedělního hlavního závodu startoval Alex Müller ze třetího místa. Závod poznamenala hned v úvodu hromadná nehoda ve středu startovního pole. Německý jezdec po bezchybné jízdě předal vůz Aston Martin DBR9 Tomáši Engemu ze třetího místa. Rodák z Liberce se vrátil po výměně pneumatik na pozici čtvrtou. Netrvalo však dlouho a Enge si třetí místo vybojoval brzy zpět.
„Hned po vyjetí na trať jsem předjel Corvettu a vrátil se na třetí místo. Zkusil jsem ještě zaútočit na Aston Martin týmu Hexis, ale jeli velmi rychle. Nechtěl jsem riskovat rychlé opotřebení pneumatik, a tak jsem nejel na hraně, což se ve výsledku vyplatilo. Ke konci závodu jsem zase mohl přidat a odjet Corvettě, jehož jezdec měl se svými pneumatikami problémy,“ uvedl k nedělnímu hlavnímu závodu Tomáš Enge.
„Jsme šťastní, že jsme letos poprvé obsadili pozici na stupních vítězů. Získali jsme další porci cenných bodů a v průběžném pořadí jsme se s Alexem posunuli na čtvrté místo.“
Tomáš Enge a Alex Müller figurují v průběžném pořadí světového šampionátu jezdců na čtvrtém místě se ziskem sedmadvaceti bodů a ztrátou dvaadvaceti bodů na první pozici. Německé stáji Young Driver AMR patří průběžné třetí místo.
Třetí podnik šampionátu FIA GT1 World se pojede o druhém květnovém víkendu (7. - 8. 5. 2011) na portugalském okruhu Portimao ležící v západní turistické oblasti Algarve.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.