Tomáš Enge se svým týmovým kolegou Alexem Müllerem v nedělním hlavním závodě světového šampionátu vozů GT1 získali v Zolderu bronz za třetí místo, které zopakovali ze sobotního kvalifikačního závodu.
Na belgickém okruhu Zolder o uplynulém víkendu proběhl druhý podnik světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge a Alex Müller startující v barvách týmu Young Driver AMR zajeli v sobotní kvalifikaci druhý nejrychlejší čas, ale do kvalifikačního závodu odstartovali z druhé řady. Sportovní komisaři penalizovali česko-německou posádku za zajetí nejrychlejšího času v době vyvěšení žlutých vlajky ve volném pátečním tréninku.
„Na startu se první dva vozy střetly. Naštěstí jsem se jim vyhnul, ale kolidoval jsem s jedním z Nissanů. On to odnesl vylomeným zavěšením, já jsem měl pouze rozhozenou geometrii a prasklý ráfek, který vydržel až do povinných zastávek. Alex pak kroužil na čtvrtém místě a po výpadku vozu Aston Martin týmu Hexis jsme se posunuli na konečnou třetí pozici,“ popsal kvalifikační závod Tomáš Enge.
Do nedělního hlavního závodu startoval Alex Müller ze třetího místa. Závod poznamenala hned v úvodu hromadná nehoda ve středu startovního pole. Německý jezdec po bezchybné jízdě předal vůz Aston Martin DBR9 Tomáši Engemu ze třetího místa. Rodák z Liberce se vrátil po výměně pneumatik na pozici čtvrtou. Netrvalo však dlouho a Enge si třetí místo vybojoval brzy zpět.
„Hned po vyjetí na trať jsem předjel Corvettu a vrátil se na třetí místo. Zkusil jsem ještě zaútočit na Aston Martin týmu Hexis, ale jeli velmi rychle. Nechtěl jsem riskovat rychlé opotřebení pneumatik, a tak jsem nejel na hraně, což se ve výsledku vyplatilo. Ke konci závodu jsem zase mohl přidat a odjet Corvettě, jehož jezdec měl se svými pneumatikami problémy,“ uvedl k nedělnímu hlavnímu závodu Tomáš Enge.
„Jsme šťastní, že jsme letos poprvé obsadili pozici na stupních vítězů. Získali jsme další porci cenných bodů a v průběžném pořadí jsme se s Alexem posunuli na čtvrté místo.“
Tomáš Enge a Alex Müller figurují v průběžném pořadí světového šampionátu jezdců na čtvrtém místě se ziskem sedmadvaceti bodů a ztrátou dvaadvaceti bodů na první pozici. Německé stáji Young Driver AMR patří průběžné třetí místo.
Třetí podnik šampionátu FIA GT1 World se pojede o druhém květnovém víkendu (7. - 8. 5. 2011) na portugalském okruhu Portimao ležící v západní turistické oblasti Algarve.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.