Smolný víkend zakončil Enge 11. místem

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 18. dubna 2010 22:17
Sdílej:

Úvodní podnik FIA GT1, který se uskutečnil na okruhu Yas Marina v emirátu Abu Dhabi, nevyšel týmu Young Driver AMR vůbec podle představ.

Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm byl v prvním kole kvalifikačního závodu nemilosrdně sestřelen z trati jedním ze soupeřů, červenobílý vůz s číslem osm pak v hlavním závodě neodkroužil ani jedno celé kolo. Letošní šampionát sportovních vozů GT1, který se poprvé jede se statutem oficiálního mistrovství světa, zahájil svoji sezónu závodem v Abu Dhabi na okruhu Yas Marina a na jeho startu nechyběly ani dvě posádky týmu Young Driver AMR. V úvodní kvalifikaci, která byla předčasně zrušena kvůli vážné havárii Natachy Gachnang, vybojovala dvojice Tomáš Enge – Darren Turner osmé místo, posádce Stefan Mücke - Christoffer Nygaard pak patřil dvacátý čas. V kvalifikačním závodě, jehož výsledky určují postavení na startovním roštu hlavního závodu, měl velkou smůlu Tomáš Enge. Jeden z jeho soupeřů totiž v úvodním kole nezvládl brzdný manévr před první zatáčkou a roztočil se. Přitom narazil do českého pilota a jeho vůz Aston Martin vážně poškodil. Enge proto pomalu odjel do boxů, kde se mechanici týmu Young Driver AMR pustili do opravy. Auto se sedmičkou na dveřích se naštěstí podařilo včas připravit na hlavní závod, první půlku šedesátiminutového klání tak mohl podle plánu rozjíždět Darren Turner. Ten předával štafetu Tomáši Engemu na třinácté příčce, liberecký rodák poté dokázal postoupit o několik pozic vpřed, aby nakonec finišoval jedenáctý. Posádka Mücke - Nygaard musela ze závodu odstoupit hned v úvodním kole. Tomáš Enge: „V kvalifikačním závodě jsem měl kontakt s Miguelem Ramosem, který šel pozdě na brzdy a ztratil kontrolu nad svým vozem. Dostal se do hodin a ve chvíli, když jsem se ho snažil objet, tak do mě vrazil z pravé strany, pak do mě ještě strčila jedna z Corvett. Zajel jsem tedy pomalu do boxu, kde se mechanikům naštěstí podařilo auto připravit na hlavní závod.“ „Závod nám vyšel celkem dobře, skvěle se nám povedla zastávka v boxech, ale naše auto zatím není dostatečně rychlé a na lepší než jedenácté místo to prostě nestačilo. Během celého víkendu ani jeden z Astonů svojí rychlostí nestačil na Maseratti, Fordy ani Corvetty, v závodě jsme ztráceli dvě až tři sekundy na nejrychlejšího. Před námi je proto ještě hodně práce, navíc chceme požádat organizátory o provedení nějakých změn tak, aby naše auto bylo konkurenceschopnější.“ Druhý podnik FIA GT1 se uskuteční za dva týdny na okruhu Silverstone ve Velké Británii. Konečné výsledky 1. podniku FIA GT1 2010, Abu Dhabi:  1.     Mutsch / Grosjean         Ford GT Matech         1:01:14.892 hod  2.     Zuber / Hennerici         Corvette Z06         + 23.061 s  3.     Hezemans / Piccini        Corvette Z06         + 26.485 s  4.     Bertolini / Bartels     Maserati MC12        + 34.075 s  5.     Zonta / Daniel         Lamborghini Murcielago 670        + 49.496 s  6.     Bernoldi / Ramos         Maserati MC12        + 53.059 s  7.     Bobbi / Longin         Maserati MC12        + 1:00.565 min  8.     Kox / Haase         Lamborghini Murcielago 670     + 1:12.694 min  9.     Margaritis / Heger         Maserati MC12        + 1:24.473 min  10.      Maassen / Müller         Corvette Z06         + 1:26.254 min  11.      Turner / Enge         Aston Martin DBR9        + 1:26.848 min  12.      Hughes / Campbell-Walter        Nissan GT - R     + 1:28.174 min  13.      Leinders / Martin         Ford GT Matech        + 1:37.634 min  14.      Wendlinger / Moser        Nissan GT - R     + 1:59.534 min  15.      Salo / Kuismanen        Corvette Z06         + 2:01.150 min  16.       Krumm / Dumbreck        Nissan GT - R     - 1 kolo tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.