Konečně: Známe mistry pro rok 2009!

Muller/Ramos
Muller/Ramos, foto: DPPI / FIA GT
iM2 17. prosince 2009 17:02
Sdílej:

Šest a půl týdne po závěrečném závodu roku v Zolderu známe nové mistry FIA GT pro rok 2009. Vítězství v zamotaném šampionátu nakonec získala dvojice stáje Vitaphone Michael Bartels a Andrea Bertolini s Maserati MC12.

Odvolací soud zamítl protest Pekaracingu proti Vitaphonu a tím byly konečně potvrzeny výsledky z Belgie. Výsledky přinesly titul s konečnou platností do rukou dvojice Bartels/Bertoloni. Pro Bartelse je to historický úspěch: Stal se prvním jezdcem v historii FIA GT, který získal titul třikrát. Vitaphone si tak z celých tahanic odnáší pouze 30skundovou penalizaci, která ale na výsledcích už nic nezmění. FIA si dala s konečným rozhodnutím opravdu na čas. Původně mělo rozhodnutí padnout už na konci listopadu, ale nakonec jsme si museli počkat až do půlky prosince. Tým Pekaracing musí zaplatit náklady spojené s projednáváním celé situace. Úplně všechny protesty ale ještě nejsou vyřešeny. Komisaři FIA se rozhodli penalizovat dvojici jezdců Pekaracingu vyloučením z výsledků posledního závodu roku. Jenže stáj se proti tomuto rozhodnutí odvolala. Kdyby se obvinění ze strany FIA potvrdilo, přišla by dvojice Kumpen/Hezemans o celkovou druhou příčku. 
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?