Charouz, Enge, Mücke vyhráli v Barceloně

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 5. dubna 2009 20:19
Sdílej:

Neděle 5. dubna se významně zapíše do dějin českého motoristického sportu. Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke s továrním vozem Aston Martin třídy LMP1 díky skvělému výkonu vyhráli po strhující bitvě závod 1000 km Katalánska, úvodní podnik Le Mans Series 2009.

Závod na barcelonském okruhu znamenal debut týmu Aston Martin Racing v královské kategorii vytrvalostních závodů sportovních vozů a jeho výsledek potvrdil, že jak stáj, tak česko-německé jezdecké trio budou patřit k hlavním favoritům sezony. Stefan Mücke, který s vozem s číslem 007 závod rozjížděl, se po startu ze třetí pozice dostal okmažitě do čela. Později vůz klesl na čtvrté místo, ovšem jezdci Jan Charouz a Tomáš Enge jej dovedli zpět na druhou pozici. Mücke se do kokpitu vrátil znovu na poslední část závodu, dokázal překlenout třičtvrtěminutový odstup od vedoucího vozu a přibližně půl hodiny před koncem závodu se znovu vrátil do čela a rychle si vybudoval několikasekundový náskok. Závod měla skvěle rozjetý také posádka Harold Primat, Miguel Ramos, Darren Turner s druhým továrním vozem Aston Martin LMP1, která se dlouho držela na třetí pozici. V závěru však musela odstoupit, když se její vůz dostal do hodin, při kterých zhasl motor a ten se již nepodařilo znovu nastartovat. Jan Charouz: „Je to skvělé. Měl jsem štěstí, že v době, kdy jsem jel já, fungovalo auto bez jakýchkoliv problémů a skvěle se ovládalo. Trefili jsme také tlaky v pneumatikách a mně se proto dařilo zajíždět i velmi rychlé časy. Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch.“ Tomáš Enge: „Byl to skvělý závod a já mám obrovskou radost. V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati. Tohoto vítězství si nesmírně vážím, protože se mi po dlouhé době podařilo vyhrát v absolutní klasifikaci závodu na mezinárodní scéně.“ Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Jsem strašně šťastný. Byl to super závod. V jeho průběhu se nám povedlo vyřešit drobné problémy s vozem a díky skvělému závěru jsme dokázali zvítězit. Jezdci i tým odvedli skvělou práci. Jen je škoda, že do cíle nedojel i druhý vůz.“ VÝSLEDKY 1000 KM KATALÁNSKA 2009  1.      007      Aston Martin Racing      Lola Aston Martin      209 kol  2.      16      Pescarolo Sport      Pescarolo-Judd      + 14,884 s  3.      10      Team Oreca Matmut-AIM      Courage-Oreca LC70-AIM      - 3 kola  4.      12      Signature Plus      Courage-Oreca LC70-Judd      - 3 kola  5.      23      Strakka Racing      Ginetta-Zytek      - 4 kola  6.      17      Pescarolo Sport      Pescarolo-Judd      - 6 kol

KALENDÁŘ LE MANS SERIES 2009

 08-09/03    Le Castellet (testy)  03-05/04    1000 km Barcelona  25-26/04    Le Mans (testy)  08-10/05    1000 km Spa-Francorchamps  31/07-02/08    1000 km Algarve  21-23/08    1000 km Nürburgring  11-13/09    1000 km Silverstone tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?