Jarek Janiš letos se Spykerem

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: www.auto-news.cz
iM2 27. února 2009 08:31
Sdílej:

Dva týdny po potvrzení Toma Coronela jako továrního jezdce Spykeru dnes tým Spyker Squadron odtajnil Tomova kolegu pro nadcházející sezónu. Stal se jím talentovaný český závodník a také někdejší jezdec týmu Spyker Squadron Jarek Janiš, který se bude s Tomem střídat ve voze Spyker C8 Laviolette GT2R.

Jarek bude závodit při závodech Le Mans Series a také při nejnáročnějším vytrvalostním závodu roku – 24 hodin Le Mans. Oba piloti v minulosti závodili se Spykerem, ale nikdy nejeli spolu v jednom voze. Jarek Janiš: „Jsem opravdu rád, že se vracím do týmu. Po nehodě ve Spa-Francorchamps v roce 2007 bylo mojí prioritou se plně zotavit a znovu závodit. Peter Van Erp mi naštěstí dal příležitost testovat v minulém týdnu v italské Vallelunze a vše tam probíhalo velmi dobře. Za dva dny jsme úspěšně odjeli přes 200 kol a vůz se choval skvěle. Ve srovnání se Spykerem C8, se kterým jsem závodil v roce 2007, se zlepšila aerodynamika i motor.“ „Těším se na nadcházející závodní sezónu, máme slušné šance jezdit na předních místech. Mám radost, že se budu v autě střídat s Tomem Coronelem. Skvěle se s ním spolupracuje a přináší do týmu velké zkušenosti. Chtěl bych poděkovat šéfovi týmu Peteru Van Erpovi za šanci závodit a Victoru Mullerovi a Antonínu Charouzovi, že mi umožnili závodit se Spykerem v Le Mans.“ Tom Coronel: „S Jarkem jsem se poprvé potkal v minulém týdnu. Fajn se s ním spolupracuje, a přestože je mladý, je velmi chytrý a hlavně rychlý, což je nejdůležitější ze všeho. Pokud se podíváte na jeho výsledky, je jasné, proč si Spyker Squadron Jarka vybral.“ Peter van Erp, výkonný ředitel Spyker Squadron: „Jsem nadšený, že je Jarek zpátky v našem týmu. S Jarkem a jeho manažerem Antonínem Charouzem spolupracujeme od roku 2007 a vždy bylo příjemné s nimi pracovat. S Jarkem jsme poprvé mluvili před Vánoci a rozhodli jsme se ho pozvat ke dvoudennímu testu do Vallelungy, který proběhl minulý týden. Po pečlivém vyhodnocení se tým následně rozhodl podepsat s ním smlouvu pro rok 2009. Věříme, že se Tomovi s Jarkem bude dařit.“ Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše: „Jsem velice rád, že se nám podařilo dohodnout s týmem Spyker Squadron a zajistit tak pro Jarka smlouvu továrního jezdce. Jarek se díky tomu vrací do sestavy týmu, se kterým se vzájemně už znají, a zároveň na scénu špičkových závodů sportovních vozů Le Mans Series a 24 hodin." Tisková zpráva: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?