Tým Luca Alphanda v GT1

Hezemans/Kumpen/Longin
Hezemans/Kumpen/Longin, foto: www.auto-news.cz | Michal Příhoda
iM2 11. ledna 2009 17:55
Sdílej:

Tým, který vlastní jezdec Mitsubishi Luc Alphand, jenž už na letošním Dakaru již dobojoval, vymění série v roce 2009. Z Le Mans Serie (LMS) přestupuje do FIA GT.

Jedničkou týmu bývalé lyžařské hvězdy Alphanda bude Francouz Guillaume Moreau, který získal letos s týmem v LMS titul ve třídě GT1. Druhým jezdcem týmu bude také Francouz Yann Clairay, který letos skončil devátý v celkovém hodnocení Euro Serie Formule3. „Šampionát FIA GT je velká výzva. Zde nebojují pouze dva nebo tři týmy o vítězství, jako tomu bylo v LMS, ale dokonce deset. K tomu je v tomto šampionátu úplně jiný formát závodního víkendu. Závod trvá dvě hodiny a jako vrchol je 24h ve Spa,“ říká Moreau. Ke svému kolegovi říká Moreau: „Byli jsme kolegové ve Formuli Renault 2,0. Vím, že je rychlý. Náš cíl je, abychom bojovali o vítězství. Myslím, že Corvette C6 R je to správné auto, abychom mohli bojovat s Maserati, Aston Martini a Saleeny.“ Vedle série FIA GT se tým Alphanda zúčastní také závodu 24h LeMans, Moreau říká: „V roce 2008 jsme tam odvedli vážně dobrou práci. Ale v letošním roce bychom chtěli být tak rychlí, jako tovární týmy.“
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.