Simonsen na pole v Zolderu

Peter/Simonsen
Peter/Simonsen, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 19. října 2008 20:41
Sdílej:

ZOLDER KVALIFIKACE; Dánský pilot Allan Simonsen zvítězil v kvalifikaci na devátý (předposlední) závod šampionátu FIA GT. Jezdec jede pro tým Gigawave s vozem Aston Martin DB9.

Simonsen, jehož týmovým kolegou je Philipp Peter, byl o 0,2s rychlejší než Aston Martin týmu Jetalliance, se kterým letos dokázali třikrát triumfovat Karl Wendlinger a Ryan Sharp. Druhou řadu obsadil tým Phoenix Carsport, když jeho Corvetty pilotované Mikem Hezemansem a Marcelem Fasslerem byli na třetím a čtvrtém místě. Pátou příčku vybojoval Jose Maria Lopez s vozem Ferrari 550 Maranello, který opět dokázal, že i s takto starým vozem se dá zajet solidní výsledek. Lídři třídy GT1 Andrea Bertolini a Micheal Bartels budou startovat s jejich Maserati z šesté pozice. Druhé Maserati MC12 týmu Vitaphone bude startovat z 11. pozice. pořadí kvalifikace:  1.  GT1    Allan Simonsen      Aston Martin DB9           1:25.810  2.  GT1    Karl Wendlinger     Aston Martin DB9           1:26.029 + 0.219  3.  GT1    Mike Hezemans       Corvette Z06               1:26.139 + 0.329  4.  GT1    Marcel Fassler      Corvette Z06               1:26.266 + 0.456  5.  GT1    Jose Maria Lopez    Ferrari 550 Maranello      1:26.280 + 0.470  6.  GT1    Andrea Bertolini    Maserati MC 12             1:26.357 + 0.547  7.  GT1    Xavier Maassen      Corvette Z06               1:26.702 + 0.892  8.  GT1    Vincent Vosse       Saleen S7                  1:26.818 + 1.008  9.  GT1    Anthony Kumpen      Saleen S7                  1:26.831 + 1.021 10.  GT1    Pedro Lamy          Maserati MC 12             1:26.882 + 1.072 11.  GT1    Alexandre Negrao    Maserati MC 12             1:27.717 + 1.907 12.  GT2    Andrew Kirkaldy     Ferrari F430               1:30.382 + 4.572 13.  GT2    Emmanuel Collard    Porsche 911 GT3 RS (997)   1:30.495 + 4.685 14.  GT2    Marc Lieb           Porsche 911 GT3 RS (997)   1:30.579 + 4.769 15.  GT2    Stefan Mucke        Aston Martin Vantage V8    1:30.826 + 5.016 16.  GT2    Matteo Malucelli    Ferrari F430               1:30.870 + 5.060 17.  GT2    Matias Russo        Ferrari F430               1:30.967 + 5.157 18.  GT2    Toni Vilander       Ferrari F430               1:31.130 + 5.320 19.  GT2    Thomas Biagi        Ferrari F430               1:31.280 + 5.470 20.  GT2    Fabio Babini        Ferrari F430               1:31.313 + 5.503 21.  GT2    Tim Mullen          Ferrari F430               1:31.488 + 5.678 22.  GT2    Joel Camathias      Ferrari F430               1:31.750 + 5.940 23.  GT2    Bas Leinders        Gillet Vertigo             1:31.971 + 6.161 24.  GT2    Henri Moser         Ferrari F430               1:32.707 + 6.897
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.