Vítězství a titul pro Vitaphone!

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 19. října 2008 20:45
Sdílej:

ZOLDER ZÁVOD;Andrea Bertolini a Michael Bartels získali velice důležité vítězství v předposledním závodu šampionátu FIA GT v Zolderu. Tímto vítězstvím si posádka Maserati upevnila vedení v šampionátu jezdců a získala tak titul pro Vitaphone.

Posádka stáje Vitaphone sváděla na trati souboj s Mikem Hezemansem a Fabriziem Gollinem. Nakonec se přes posádku Corvette C6R dostali Bertolini s Bartelsem až v boxech. První posádce mistrovského týmu s vozy Maserati se totiž výborně povedl prostřední stint, kdy Bartels zajížděl excelentní kola. Pro Phoenix Carsport Corvette team to byl flustrující závod, když to v jednu chvíli dokonce vypadalo, že se posádkám podaří získat double, ale nakonec z toho bylo pouze druhé a páté místo v cíli. Marcel Fassler a Jean-Denis Deletraz, kteří získali až páté místo, totiž podlehli hned dvěma Aston Martinům. Ten první byl stáje Jetalliance a za volantem byl brněnský vítěz Karl Wendlinger a druhý pilotoval Allan Simonsen a patřil stáji Gigawave. Aston Martin v rukou Wendlingera se Sharpem měl dokonce na vítězství. Karl s ním dominoval hned od úvodních metrů závodu, k první zastávce přijel s pěti sekundovým náskokem na Hezemanse a zbytek pole ztrácel dokonce ještě víc. Ostatní jezdci se totiž snažili najít cestu, jak předjet Xavier Maassena v Corvette týmu Selleslagh, kterému se přehříval jeho vůz. Krátce po první zastávce dorazil Sharp do Villeneuvovi šikany, jenže jeho pneumatiky byly ještě moc studené. Sharp vůz nezvládl a na výjezdu se lehce otřel o zeď. Bylo to ale dostačující k tomu, aby musel zpět ke svým mechanikům na opravu. Následovala krásná stíhací jízda obou pilotů stáje Jetalliance. Na šestém místě závod dokončili Xandi Negrao a Miguel Ramos v druhém Vitaphone Maserati, jen kousek před Gregem Franchim a Vincentem Vossem, kteří sedlali Saleen stáje Larbre. Třídu GT2 opanovali Gianmaria Bruni a Toni Vilander ze stáje AF Corse, kteří tak potvrdili zisk titulu ve slabší třídě. Celkové pořadí po dvou hodinách: 1.  GT1  Bertolini/Bartels    Maserati MC 12            2:00:47.551  2.  GT1  Hezemans/Gollin      Corvette Z06                +   7.152  3.  GT1  Wendlinger/Sharp     Aston Martin DB9            +  10.179  4.  GT1  Simonsen/Peter       Aston Martin DB9            +  10.539  5.  GT1  Fassler/Deletraz     Corvette Z06                +  29.230  6.  GT1  Negrao/Ramos         Maserati MC 12              +  45.041  7.  GT1  Franchi/Vosse        Saleen S7                   +  45.699  8.  GT1  Bobbi/Lamy           Maserati MC 12              +   1 lap  9.  GT2  Bruni/Vilander       Ferrari F430                +  3 laps 10.  GT2  Malucelli/Ruberti    Ferrari F430                +  3 laps 11.  GT2  Lieb/Palttala        Porsche 911 GT3 RS (997)    +  3 laps 12.  GT2  Westbrook/Collard    Porsche 911 GT3 RS (997)    +  3 laps 13.  GT2  Russo/Perez Companc  Ferrari F430                +  4 laps 14.  GT2  Mullen/Sutton        Ferrari F430                +  4 laps 15.  GT2  Camathias/Balbiani   Ferrari F430                +  4 laps 16.  G2   Enge/Mucke           Aston Martin Vantage V8     +  4 laps 17.  G2   Leinders/Kuppens     Gillet Vertigo              +  6 laps 18.  GT2  Babini/Davies        Ferrari F430                + 17 laps 19.  GT1  Lopez/Basso          Ferrari 550 Maranello       + 28 laps 20.  GT2  Zani/Moser           Ferrari F430                + 37 laps 21.  GT1  Kumpen/Longin        Saleen S7                   + 44 laps 22.  GT1  Maassen/Bouchut      Corvette Z06                + 50 laps 23.  GT2  Biagi/Montanari      Ferrari F430                + 80 laps 24.  GT2  Bell/Kirkaldy        Ferrari F430                + 80 laps
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.