Vítězství a titul pro Vitaphone!

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 19. října 2008 20:45
Sdílej:

ZOLDER ZÁVOD;Andrea Bertolini a Michael Bartels získali velice důležité vítězství v předposledním závodu šampionátu FIA GT v Zolderu. Tímto vítězstvím si posádka Maserati upevnila vedení v šampionátu jezdců a získala tak titul pro Vitaphone.

Posádka stáje Vitaphone sváděla na trati souboj s Mikem Hezemansem a Fabriziem Gollinem. Nakonec se přes posádku Corvette C6R dostali Bertolini s Bartelsem až v boxech. První posádce mistrovského týmu s vozy Maserati se totiž výborně povedl prostřední stint, kdy Bartels zajížděl excelentní kola. Pro Phoenix Carsport Corvette team to byl flustrující závod, když to v jednu chvíli dokonce vypadalo, že se posádkám podaří získat double, ale nakonec z toho bylo pouze druhé a páté místo v cíli. Marcel Fassler a Jean-Denis Deletraz, kteří získali až páté místo, totiž podlehli hned dvěma Aston Martinům. Ten první byl stáje Jetalliance a za volantem byl brněnský vítěz Karl Wendlinger a druhý pilotoval Allan Simonsen a patřil stáji Gigawave. Aston Martin v rukou Wendlingera se Sharpem měl dokonce na vítězství. Karl s ním dominoval hned od úvodních metrů závodu, k první zastávce přijel s pěti sekundovým náskokem na Hezemanse a zbytek pole ztrácel dokonce ještě víc. Ostatní jezdci se totiž snažili najít cestu, jak předjet Xavier Maassena v Corvette týmu Selleslagh, kterému se přehříval jeho vůz. Krátce po první zastávce dorazil Sharp do Villeneuvovi šikany, jenže jeho pneumatiky byly ještě moc studené. Sharp vůz nezvládl a na výjezdu se lehce otřel o zeď. Bylo to ale dostačující k tomu, aby musel zpět ke svým mechanikům na opravu. Následovala krásná stíhací jízda obou pilotů stáje Jetalliance. Na šestém místě závod dokončili Xandi Negrao a Miguel Ramos v druhém Vitaphone Maserati, jen kousek před Gregem Franchim a Vincentem Vossem, kteří sedlali Saleen stáje Larbre. Třídu GT2 opanovali Gianmaria Bruni a Toni Vilander ze stáje AF Corse, kteří tak potvrdili zisk titulu ve slabší třídě. Celkové pořadí po dvou hodinách: 1.  GT1  Bertolini/Bartels    Maserati MC 12            2:00:47.551  2.  GT1  Hezemans/Gollin      Corvette Z06                +   7.152  3.  GT1  Wendlinger/Sharp     Aston Martin DB9            +  10.179  4.  GT1  Simonsen/Peter       Aston Martin DB9            +  10.539  5.  GT1  Fassler/Deletraz     Corvette Z06                +  29.230  6.  GT1  Negrao/Ramos         Maserati MC 12              +  45.041  7.  GT1  Franchi/Vosse        Saleen S7                   +  45.699  8.  GT1  Bobbi/Lamy           Maserati MC 12              +   1 lap  9.  GT2  Bruni/Vilander       Ferrari F430                +  3 laps 10.  GT2  Malucelli/Ruberti    Ferrari F430                +  3 laps 11.  GT2  Lieb/Palttala        Porsche 911 GT3 RS (997)    +  3 laps 12.  GT2  Westbrook/Collard    Porsche 911 GT3 RS (997)    +  3 laps 13.  GT2  Russo/Perez Companc  Ferrari F430                +  4 laps 14.  GT2  Mullen/Sutton        Ferrari F430                +  4 laps 15.  GT2  Camathias/Balbiani   Ferrari F430                +  4 laps 16.  G2   Enge/Mucke           Aston Martin Vantage V8     +  4 laps 17.  G2   Leinders/Kuppens     Gillet Vertigo              +  6 laps 18.  GT2  Babini/Davies        Ferrari F430                + 17 laps 19.  GT1  Lopez/Basso          Ferrari 550 Maranello       + 28 laps 20.  GT2  Zani/Moser           Ferrari F430                + 37 laps 21.  GT1  Kumpen/Longin        Saleen S7                   + 44 laps 22.  GT1  Maassen/Bouchut      Corvette Z06                + 50 laps 23.  GT2  Biagi/Montanari      Ferrari F430                + 80 laps 24.  GT2  Bell/Kirkaldy        Ferrari F430                + 80 laps
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?