Vítězství a titul pro Vitaphone!

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina
iM2 19. října 2008 20:45
Sdílej:

ZOLDER ZÁVOD;Andrea Bertolini a Michael Bartels získali velice důležité vítězství v předposledním závodu šampionátu FIA GT v Zolderu. Tímto vítězstvím si posádka Maserati upevnila vedení v šampionátu jezdců a získala tak titul pro Vitaphone.

Posádka stáje Vitaphone sváděla na trati souboj s Mikem Hezemansem a Fabriziem Gollinem. Nakonec se přes posádku Corvette C6R dostali Bertolini s Bartelsem až v boxech. První posádce mistrovského týmu s vozy Maserati se totiž výborně povedl prostřední stint, kdy Bartels zajížděl excelentní kola. Pro Phoenix Carsport Corvette team to byl flustrující závod, když to v jednu chvíli dokonce vypadalo, že se posádkám podaří získat double, ale nakonec z toho bylo pouze druhé a páté místo v cíli. Marcel Fassler a Jean-Denis Deletraz, kteří získali až páté místo, totiž podlehli hned dvěma Aston Martinům. Ten první byl stáje Jetalliance a za volantem byl brněnský vítěz Karl Wendlinger a druhý pilotoval Allan Simonsen a patřil stáji Gigawave. Aston Martin v rukou Wendlingera se Sharpem měl dokonce na vítězství. Karl s ním dominoval hned od úvodních metrů závodu, k první zastávce přijel s pěti sekundovým náskokem na Hezemanse a zbytek pole ztrácel dokonce ještě víc. Ostatní jezdci se totiž snažili najít cestu, jak předjet Xavier Maassena v Corvette týmu Selleslagh, kterému se přehříval jeho vůz. Krátce po první zastávce dorazil Sharp do Villeneuvovi šikany, jenže jeho pneumatiky byly ještě moc studené. Sharp vůz nezvládl a na výjezdu se lehce otřel o zeď. Bylo to ale dostačující k tomu, aby musel zpět ke svým mechanikům na opravu. Následovala krásná stíhací jízda obou pilotů stáje Jetalliance. Na šestém místě závod dokončili Xandi Negrao a Miguel Ramos v druhém Vitaphone Maserati, jen kousek před Gregem Franchim a Vincentem Vossem, kteří sedlali Saleen stáje Larbre. Třídu GT2 opanovali Gianmaria Bruni a Toni Vilander ze stáje AF Corse, kteří tak potvrdili zisk titulu ve slabší třídě. Celkové pořadí po dvou hodinách: 1.  GT1  Bertolini/Bartels    Maserati MC 12            2:00:47.551  2.  GT1  Hezemans/Gollin      Corvette Z06                +   7.152  3.  GT1  Wendlinger/Sharp     Aston Martin DB9            +  10.179  4.  GT1  Simonsen/Peter       Aston Martin DB9            +  10.539  5.  GT1  Fassler/Deletraz     Corvette Z06                +  29.230  6.  GT1  Negrao/Ramos         Maserati MC 12              +  45.041  7.  GT1  Franchi/Vosse        Saleen S7                   +  45.699  8.  GT1  Bobbi/Lamy           Maserati MC 12              +   1 lap  9.  GT2  Bruni/Vilander       Ferrari F430                +  3 laps 10.  GT2  Malucelli/Ruberti    Ferrari F430                +  3 laps 11.  GT2  Lieb/Palttala        Porsche 911 GT3 RS (997)    +  3 laps 12.  GT2  Westbrook/Collard    Porsche 911 GT3 RS (997)    +  3 laps 13.  GT2  Russo/Perez Companc  Ferrari F430                +  4 laps 14.  GT2  Mullen/Sutton        Ferrari F430                +  4 laps 15.  GT2  Camathias/Balbiani   Ferrari F430                +  4 laps 16.  G2   Enge/Mucke           Aston Martin Vantage V8     +  4 laps 17.  G2   Leinders/Kuppens     Gillet Vertigo              +  6 laps 18.  GT2  Babini/Davies        Ferrari F430                + 17 laps 19.  GT1  Lopez/Basso          Ferrari 550 Maranello       + 28 laps 20.  GT2  Zani/Moser           Ferrari F430                + 37 laps 21.  GT1  Kumpen/Longin        Saleen S7                   + 44 laps 22.  GT1  Maassen/Bouchut      Corvette Z06                + 50 laps 23.  GT2  Biagi/Montanari      Ferrari F430                + 80 laps 24.  GT2  Bell/Kirkaldy        Ferrari F430                + 80 laps
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.