SPA-FRANCORCHAMPS; Kvalifikace na prestižní vytrvalostní podnik, dvacetičtyřhodinovku v belgickém Spa, skončila nečekaným triumfem amerického speciálu Saleen stáje Larbre. Druhý a čtvrtý startují Chevrolety Corvette, mezi které se vklínil nejlepší Aston Martin. Až páté bude startovat Maserati.
Přestože byl nejrychlejší Saleen po včerejší části kvalifikace až sedmý, Pedro Lamy dnes zajel vynikající kolo a v samém závěru překonal už téměř oslavujícího Fässlera startujícího s Corvette týmu Phoenix.
„To moje kolo bylo za pět minut dvanáct. Včera mělo hodně lidí potíže se žlutými vlajkami a nehodami, já byl jedním z nich. Ale věřil jsem, že máme rychlý vůz a čisté kolo zajedu. Dnes vyšlo vše na jedničku," uvedl po kvalifikaci Lamy, jenž startoval v letošním Le Mans s továrním Peugeotem.
Podle jeho názoru je ale něco jiného zajet jedno superkolo v kvalifikaci a něco úplně jiného je vyhrát vytrvalostní závod na 24 hodin. "Máme špičkový vůz, ale zvítězit nebude vůbec snadné. Ostatní týmy jsou velice konkuenceschopné."
Fässler přiznal, že už sesazení z pole position nečekal, papírově slabší Saleen nikdo mezi horké favority nepočítal. „Vůz je skvělý a já se soustředil na překonání včerejšího nejlepšího času Wendlingera. Netušil jsem, že bude ještě někdo rychlejší. Lamy mne překvapil, jeho čas byl zatraceně rychlý," prozradil Fässler.
Favorizovaný Chevrolet Corvette stáje Selleslagh by měl startovat čtvrtý, ale po včerejší těžké havárii Bouchuta se dnes na dráze vůbec neobjevil a je otázkou, zda se vůbec podaří vůz do startu uvést do provozuschopného stavu.
Tomáš Enge si se svými kolegy z týmu Reiter Engineering dnes nepolepšil a jejich Lamborghini Murcielago odstartuje zítra v 16 hodin z deváté startovní pozice.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?