SPA-FRANCORCHAMPS; Kvalifikace na prestižní vytrvalostní podnik, dvacetičtyřhodinovku v belgickém Spa, skončila nečekaným triumfem amerického speciálu Saleen stáje Larbre. Druhý a čtvrtý startují Chevrolety Corvette, mezi které se vklínil nejlepší Aston Martin. Až páté bude startovat Maserati.
Přestože byl nejrychlejší Saleen po včerejší části kvalifikace až sedmý, Pedro Lamy dnes zajel vynikající kolo a v samém závěru překonal už téměř oslavujícího Fässlera startujícího s Corvette týmu Phoenix.
„To moje kolo bylo za pět minut dvanáct. Včera mělo hodně lidí potíže se žlutými vlajkami a nehodami, já byl jedním z nich. Ale věřil jsem, že máme rychlý vůz a čisté kolo zajedu. Dnes vyšlo vše na jedničku," uvedl po kvalifikaci Lamy, jenž startoval v letošním Le Mans s továrním Peugeotem.
Podle jeho názoru je ale něco jiného zajet jedno superkolo v kvalifikaci a něco úplně jiného je vyhrát vytrvalostní závod na 24 hodin. "Máme špičkový vůz, ale zvítězit nebude vůbec snadné. Ostatní týmy jsou velice konkuenceschopné."
Fässler přiznal, že už sesazení z pole position nečekal, papírově slabší Saleen nikdo mezi horké favority nepočítal. „Vůz je skvělý a já se soustředil na překonání včerejšího nejlepšího času Wendlingera. Netušil jsem, že bude ještě někdo rychlejší. Lamy mne překvapil, jeho čas byl zatraceně rychlý," prozradil Fässler.
Favorizovaný Chevrolet Corvette stáje Selleslagh by měl startovat čtvrtý, ale po včerejší těžké havárii Bouchuta se dnes na dráze vůbec neobjevil a je otázkou, zda se vůbec podaří vůz do startu uvést do provozuschopného stavu.
Tomáš Enge si se svými kolegy z týmu Reiter Engineering dnes nepolepšil a jejich Lamborghini Murcielago odstartuje zítra v 16 hodin z deváté startovní pozice.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.