SPA-FRANCORCHAMPS; Kvalifikace na prestižní vytrvalostní podnik, dvacetičtyřhodinovku v belgickém Spa, skončila nečekaným triumfem amerického speciálu Saleen stáje Larbre. Druhý a čtvrtý startují Chevrolety Corvette, mezi které se vklínil nejlepší Aston Martin. Až páté bude startovat Maserati.
Přestože byl nejrychlejší Saleen po včerejší části kvalifikace až sedmý, Pedro Lamy dnes zajel vynikající kolo a v samém závěru překonal už téměř oslavujícího Fässlera startujícího s Corvette týmu Phoenix.
„To moje kolo bylo za pět minut dvanáct. Včera mělo hodně lidí potíže se žlutými vlajkami a nehodami, já byl jedním z nich. Ale věřil jsem, že máme rychlý vůz a čisté kolo zajedu. Dnes vyšlo vše na jedničku," uvedl po kvalifikaci Lamy, jenž startoval v letošním Le Mans s továrním Peugeotem.
Podle jeho názoru je ale něco jiného zajet jedno superkolo v kvalifikaci a něco úplně jiného je vyhrát vytrvalostní závod na 24 hodin. "Máme špičkový vůz, ale zvítězit nebude vůbec snadné. Ostatní týmy jsou velice konkuenceschopné."
Fässler přiznal, že už sesazení z pole position nečekal, papírově slabší Saleen nikdo mezi horké favority nepočítal. „Vůz je skvělý a já se soustředil na překonání včerejšího nejlepšího času Wendlingera. Netušil jsem, že bude ještě někdo rychlejší. Lamy mne překvapil, jeho čas byl zatraceně rychlý," prozradil Fässler.
Favorizovaný Chevrolet Corvette stáje Selleslagh by měl startovat čtvrtý, ale po včerejší těžké havárii Bouchuta se dnes na dráze vůbec neobjevil a je otázkou, zda se vůbec podaří vůz do startu uvést do provozuschopného stavu.
Tomáš Enge si se svými kolegy z týmu Reiter Engineering dnes nepolepšil a jejich Lamborghini Murcielago odstartuje zítra v 16 hodin z deváté startovní pozice.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?