SPA-FRANCORCHAMPS; Kvalifikace na prestižní vytrvalostní podnik, dvacetičtyřhodinovku v belgickém Spa, skončila nečekaným triumfem amerického speciálu Saleen stáje Larbre. Druhý a čtvrtý startují Chevrolety Corvette, mezi které se vklínil nejlepší Aston Martin. Až páté bude startovat Maserati.
Přestože byl nejrychlejší Saleen po včerejší části kvalifikace až sedmý, Pedro Lamy dnes zajel vynikající kolo a v samém závěru překonal už téměř oslavujícího Fässlera startujícího s Corvette týmu Phoenix.
„To moje kolo bylo za pět minut dvanáct. Včera mělo hodně lidí potíže se žlutými vlajkami a nehodami, já byl jedním z nich. Ale věřil jsem, že máme rychlý vůz a čisté kolo zajedu. Dnes vyšlo vše na jedničku," uvedl po kvalifikaci Lamy, jenž startoval v letošním Le Mans s továrním Peugeotem.
Podle jeho názoru je ale něco jiného zajet jedno superkolo v kvalifikaci a něco úplně jiného je vyhrát vytrvalostní závod na 24 hodin. "Máme špičkový vůz, ale zvítězit nebude vůbec snadné. Ostatní týmy jsou velice konkuenceschopné."
Fässler přiznal, že už sesazení z pole position nečekal, papírově slabší Saleen nikdo mezi horké favority nepočítal. „Vůz je skvělý a já se soustředil na překonání včerejšího nejlepšího času Wendlingera. Netušil jsem, že bude ještě někdo rychlejší. Lamy mne překvapil, jeho čas byl zatraceně rychlý," prozradil Fässler.
Favorizovaný Chevrolet Corvette stáje Selleslagh by měl startovat čtvrtý, ale po včerejší těžké havárii Bouchuta se dnes na dráze vůbec neobjevil a je otázkou, zda se vůbec podaří vůz do startu uvést do provozuschopného stavu.
Tomáš Enge si se svými kolegy z týmu Reiter Engineering dnes nepolepšil a jejich Lamborghini Murcielago odstartuje zítra v 16 hodin z deváté startovní pozice.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?