Ohromný úspěch

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. června 2008 17:39
Sdílej:

Motorem Aston Martin poháněný prototyp LMP1 v dnešní kvalifikaci na 76. závod 24 hodin Le Mans vyhrál souboj o neoficiálního krále benzínových motorů. Charouz Racing System dokonce dokázal pokořit i jeden z továrních dieselů a v sobotu se na startovním roštu zařadí do třetí řady.

Čtvrtek přinesl výrazně lepší výkon nového prototypu poháněného motorem Aston Martin z velmi úspěšného vozu DBR9 třídy GT1.Týmu se podařilo ve srovnání s prvním dnem výrazně vylepšit chování vozu. Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke absolvovali úspěšný den a zlepšili nejlepší čas o téměř deset sekund. Nejlepší čas 3:25.158 zajel v úvodu poslední kvalifikace Mücke, jde o nejlepší čas vozu s benzínovým motorem na současné konfiguraci tratě. Tým je spokojený s rychlostí vozu v kvalifikaci i při simulaci závodu a dokonce se mu podařilo pokořit jeden z továrních dieselů. Zisk neoficiální koruny nejlepšího benzínového vozu při premiérovém startu vozu v Le Mans je velmi příjemným začátkem, ale hlavní nástraha tým ještě čeká. Prototyp s motorem Aston Martin byl o téměř dvě sekundy rychlejší než nejbližší soupeř s benzínovým motorem. V pátek panuje na trati klid, ale to neznamená, že tým a jezdci mohou odpočívat. Tým bude tvrdě pracovat na přípravě vozu pro vysoké nároky čtyřiadvacetihodinového závodu a jezdci se setkají s fanoušky v historickém centru města. Jakobínské náměstí je tradičně zaplněné nadšenými fanoušky, kteří se tam mohou setkat se svými idoly. Jan Charouz: „Dnešek byl pro mě daleko lepší v kokpitu i mimo něj. Včera jsem se necítil dobře a trápilo mě nachlazení, teď už jsem v pořádku a také náš vůz se chová daleko lépe. Odjel jsem simulace závodu, při kterých jsem měl dobré časy. Vůz se nyní mnohem snadněji řídí a za volantem si věřím. Celkově to byl vydařený den.“ Tomáš Enge: „Tým může být spokojený s naší rychlostí, jelikož jsme zlepšili chování vozu, což přineslo zlepšení časů. Osobně bych si přál, abych odjel více kol, ale v závodu by to mělo být i tak v pohodě. Je vidět, že jsme rychlí, na trati jsem se dokázal držet dieselů. První úkol máme za sebou, ale druhý, a podstatně náročnější, je stále před námi. Jsem si jistý, že tým udělá maximum, abychom v závodě měli rychlý a spolehlivý vůz. Také se těším na zítřejší parádu jezdců, je vždy příjemné zažít úžasnou atmosféru, kterou vytvoří desítky tisíc fanoušků.“ Stefan Mücke: „Všichni jsme spokojeni se zlepšením, kterého jsme dosáhli po včerejších menších problémech. Mé kolo bylo docela dobré, až v samém závěru jsem narazil na jiné vozy. Porazili jsme jedno Audi a jsme nejrychlejším vozem s benzínovým motorem, což je pro nás velmi dobrý výsledek. Myslím, že můžeme být optimisty i pokud jde o naši rychlost v závodě. Těším se na něj.“ Antonín Charouz, šéf týmu: „Nemohli jsme si přát více. Jsem velmi šťastný a spokojený s dnešním výkonem. Je to první start tohoto vozu na této trati a být nejrychlejším vozem s benzínovým motorem je maximum. Porazit jeden z dieselů je bonus a všichni viděli, že se na konci hodně snažili dostat před nás. V závodu bychom měli být rychlí. Závod je dlouhý a náročný klíčem k dobrému výsledku bude spolehlivost.“ George Howard-Chappell, technický ředitel Aston Martin Racing: „Celkově to byla velmi potěšující kvalifikace. Radost nám udělal zejména kvalifikační výkon Stefana Mückeho. Tým se poměrně obtížně přizpůsoboval nárokům Le Mans, ale vklínění mezi Audi je skvělým výsledkem. Cítím, že jsme nyní připraveni na obrovskou bitvu, která vypukne v sobotu.“ tisková zpráva bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.