Ohromný úspěch

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. června 2008 17:39
Sdílej:

Motorem Aston Martin poháněný prototyp LMP1 v dnešní kvalifikaci na 76. závod 24 hodin Le Mans vyhrál souboj o neoficiálního krále benzínových motorů. Charouz Racing System dokonce dokázal pokořit i jeden z továrních dieselů a v sobotu se na startovním roštu zařadí do třetí řady.

Čtvrtek přinesl výrazně lepší výkon nového prototypu poháněného motorem Aston Martin z velmi úspěšného vozu DBR9 třídy GT1.Týmu se podařilo ve srovnání s prvním dnem výrazně vylepšit chování vozu. Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke absolvovali úspěšný den a zlepšili nejlepší čas o téměř deset sekund. Nejlepší čas 3:25.158 zajel v úvodu poslední kvalifikace Mücke, jde o nejlepší čas vozu s benzínovým motorem na současné konfiguraci tratě. Tým je spokojený s rychlostí vozu v kvalifikaci i při simulaci závodu a dokonce se mu podařilo pokořit jeden z továrních dieselů. Zisk neoficiální koruny nejlepšího benzínového vozu při premiérovém startu vozu v Le Mans je velmi příjemným začátkem, ale hlavní nástraha tým ještě čeká. Prototyp s motorem Aston Martin byl o téměř dvě sekundy rychlejší než nejbližší soupeř s benzínovým motorem. V pátek panuje na trati klid, ale to neznamená, že tým a jezdci mohou odpočívat. Tým bude tvrdě pracovat na přípravě vozu pro vysoké nároky čtyřiadvacetihodinového závodu a jezdci se setkají s fanoušky v historickém centru města. Jakobínské náměstí je tradičně zaplněné nadšenými fanoušky, kteří se tam mohou setkat se svými idoly. Jan Charouz: „Dnešek byl pro mě daleko lepší v kokpitu i mimo něj. Včera jsem se necítil dobře a trápilo mě nachlazení, teď už jsem v pořádku a také náš vůz se chová daleko lépe. Odjel jsem simulace závodu, při kterých jsem měl dobré časy. Vůz se nyní mnohem snadněji řídí a za volantem si věřím. Celkově to byl vydařený den.“ Tomáš Enge: „Tým může být spokojený s naší rychlostí, jelikož jsme zlepšili chování vozu, což přineslo zlepšení časů. Osobně bych si přál, abych odjel více kol, ale v závodu by to mělo být i tak v pohodě. Je vidět, že jsme rychlí, na trati jsem se dokázal držet dieselů. První úkol máme za sebou, ale druhý, a podstatně náročnější, je stále před námi. Jsem si jistý, že tým udělá maximum, abychom v závodě měli rychlý a spolehlivý vůz. Také se těším na zítřejší parádu jezdců, je vždy příjemné zažít úžasnou atmosféru, kterou vytvoří desítky tisíc fanoušků.“ Stefan Mücke: „Všichni jsme spokojeni se zlepšením, kterého jsme dosáhli po včerejších menších problémech. Mé kolo bylo docela dobré, až v samém závěru jsem narazil na jiné vozy. Porazili jsme jedno Audi a jsme nejrychlejším vozem s benzínovým motorem, což je pro nás velmi dobrý výsledek. Myslím, že můžeme být optimisty i pokud jde o naši rychlost v závodě. Těším se na něj.“ Antonín Charouz, šéf týmu: „Nemohli jsme si přát více. Jsem velmi šťastný a spokojený s dnešním výkonem. Je to první start tohoto vozu na této trati a být nejrychlejším vozem s benzínovým motorem je maximum. Porazit jeden z dieselů je bonus a všichni viděli, že se na konci hodně snažili dostat před nás. V závodu bychom měli být rychlí. Závod je dlouhý a náročný klíčem k dobrému výsledku bude spolehlivost.“ George Howard-Chappell, technický ředitel Aston Martin Racing: „Celkově to byla velmi potěšující kvalifikace. Radost nám udělal zejména kvalifikační výkon Stefana Mückeho. Tým se poměrně obtížně přizpůsoboval nárokům Le Mans, ale vklínění mezi Audi je skvělým výsledkem. Cítím, že jsme nyní připraveni na obrovskou bitvu, která vypukne v sobotu.“ tisková zpráva bpa.cz
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.