Pro Engeho posádku byl maraton nakonec testem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 25. května 2008 23:16
Sdílej:

Pro Aston Martin pilotovaný Tomášem Engem vytrvalostní závod nakonec nedopadl vůbec dobře. Posádka se potýkala hlavně s kolizemi a závod nakonec pojalal jako test. Výsledná 149. pozice tak ani nikoho nemůže překvapit.

Premiéru Tomáše Engeho ve 24h Nürburgringu zásadně ovlivnily kolize zapříčiněné jinými jezdci. S kolegy Karlem Wendlingerem, Robertem Lechnerem a Stefanem Mückem skončili v poli poražených, když přibližně polovinu německého maratonu strávili opravami svého Astonu Martin DBRS9. Vůz byl několikrát poničen po úderech od soupeřů. Do závodu na klasické, přírodní trati vyrážel kvartet jako sedmý z 230 startujících. Tomáš Enge: "Naše posádka byla zcela nová a zároveň to pro nás byl hodně těžký závod. Hlavně proto, že jsme doplatili na rány od našich soupeřů. Rozhodující roli sehrál úder od jedné fiesty v úvodu maratonu. Byl to teprve třetí „stint“ závodu, kdy byl za volantem Stefan. Dostal ránu na kolo. Nabrali jsme velkou ztrátu, na kterou bohužel navázaly i další. Opět především kvůli nepozornosti jiných závodníků. Vůz navíc nefungoval tak dobře jako před srážkou. Kvůli všem těmto problémům jsme nakonec ztratili asi polovinu závodu. Já sám jsem odjel jen dva „stinty“, čili přibližně dvě a půl hodiny. Jakmile jsme věděli, že nemáme šanci bojovat o umístění, vzali jsme zbytek maratonu jako jeden velký test pro příští ročník závodu. Na okruhu zůstanu až do večera, chci v televizi sledovat největší formulový závod na světě 500 mil Indy. Domů se vydám až poté.“ Výsledky, 24h Nürburgringu 1. Bernhard, Lieb, Dumas, Tiemann (Porsche 911 GT3RSR) 148 kol za 24:03:48,494 2. Hahne, Haarmann, Krumbach, Kaffer (Porsche 911 GT3-MR) -1 kolo 3. Heyer, Schmitzová, Abbelen, Althoff (Porsche 997) -3 kola 149. Enge, Mücke, Wendlinger, R. Lechner (Aston Martin DBRS9) -67 kol Tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.