FIA GT čekají dramatické změny

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 30. října 2007 22:09
Sdílej:

Světová rada pro motorsport na svém zasedání 24. října v Paříži schválila novou tvář závodů automobilů grand tourismo. Po delší době se opět dočkáme mistrovství světa!

Od roku 2010 se šampionát FIA GT rozdělí na dva separátní šampionáty. Prvním bude Mistrovství světa pro vozy třídy GT1 a Mistrovství Evropy pro vozy kategorie GT2.

Tyto šampionáty budou vycházet z nových technických regulí pro vozy GT1 a GT2, které budou vydány na příštím zasedání FIA v prosinci 2007. Postupně se budou měnit během sezony 2009, která bude tzv. přechodná vozy postavené podle nových pravidel budou závodit s vozy dosavadními.

Nové technické regule budou ustanoveny ve spolupráci s automobilovým klubem de l’Ouest a budou aplikovány na oba šampionáty i závod 24 hodin Le Mans.

Ve srovnání s nynějšími technickými pravidly budou pravidla roku 2010 směřovat k těžším, ale výkonnějším vozům, které budou používat motory spalující různá paliva. Agregáty nebudou limitovány, ale senzory bude kontrolována spotřeba paliva, kroutící moment i kontrola trakce. 

Kategorie GT1 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru nad 5,5 litru, a to ve dvou variantách, buď 650 koní/1300 kg nebo 600 koní/1250 kg.

Kategorie GT2 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru pod 5 litrů znovu ve dvou variantách 500 koní/1250 kg nebo 450 koní/1200 kg.

Pro vozy s motorem o objemu mezi 5,0 a 5,5 litru si budou moci vybrat výrobci mezi homologací buď pro GT1 nebo GT2. Jeden model vozu však nemůže být homologovaný pro obě kategorie.

Kategorie GT3 bude udržovat stejný formát jako doposud a zůstane nezměněna.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.