FIA GT čekají dramatické změny

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 30. října 2007 22:09
Sdílej:

Světová rada pro motorsport na svém zasedání 24. října v Paříži schválila novou tvář závodů automobilů grand tourismo. Po delší době se opět dočkáme mistrovství světa!

Od roku 2010 se šampionát FIA GT rozdělí na dva separátní šampionáty. Prvním bude Mistrovství světa pro vozy třídy GT1 a Mistrovství Evropy pro vozy kategorie GT2.

Tyto šampionáty budou vycházet z nových technických regulí pro vozy GT1 a GT2, které budou vydány na příštím zasedání FIA v prosinci 2007. Postupně se budou měnit během sezony 2009, která bude tzv. přechodná vozy postavené podle nových pravidel budou závodit s vozy dosavadními.

Nové technické regule budou ustanoveny ve spolupráci s automobilovým klubem de l’Ouest a budou aplikovány na oba šampionáty i závod 24 hodin Le Mans.

Ve srovnání s nynějšími technickými pravidly budou pravidla roku 2010 směřovat k těžším, ale výkonnějším vozům, které budou používat motory spalující různá paliva. Agregáty nebudou limitovány, ale senzory bude kontrolována spotřeba paliva, kroutící moment i kontrola trakce. 

Kategorie GT1 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru nad 5,5 litru, a to ve dvou variantách, buď 650 koní/1300 kg nebo 600 koní/1250 kg.

Kategorie GT2 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru pod 5 litrů znovu ve dvou variantách 500 koní/1250 kg nebo 450 koní/1200 kg.

Pro vozy s motorem o objemu mezi 5,0 a 5,5 litru si budou moci vybrat výrobci mezi homologací buď pro GT1 nebo GT2. Jeden model vozu však nemůže být homologovaný pro obě kategorie.

Kategorie GT3 bude udržovat stejný formát jako doposud a zůstane nezměněna.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?