Světová rada pro motorsport na svém zasedání 24. října v Paříži schválila novou tvář závodů automobilů grand tourismo. Po delší době se opět dočkáme mistrovství světa!
Od roku 2010 se šampionát FIA GT rozdělí na dva separátní šampionáty. Prvním bude Mistrovství světa pro vozy třídy GT1 a Mistrovství Evropy pro vozy kategorie GT2.
Tyto šampionáty budou vycházet z nových technických regulí pro vozy GT1 a GT2, které budou vydány na příštím zasedání FIA v prosinci 2007. Postupně se budou měnit během sezony 2009, která bude tzv. přechodná vozy postavené podle nových pravidel budou závodit s vozy dosavadními.
Nové technické regule budou ustanoveny ve spolupráci s automobilovým klubem de l’Ouest a budou aplikovány na oba šampionáty i závod 24 hodin Le Mans.
Ve srovnání s nynějšími technickými pravidly budou pravidla roku 2010 směřovat k těžším, ale výkonnějším vozům, které budou používat motory spalující různá paliva. Agregáty nebudou limitovány, ale senzory bude kontrolována spotřeba paliva, kroutící moment i kontrola trakce.
Kategorie GT1 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru nad 5,5 litru, a to ve dvou variantách, buď 650 koní/1300 kg nebo 600 koní/1250 kg.
Kategorie GT2 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru pod 5 litrů znovu ve dvou variantách 500 koní/1250 kg nebo 450 koní/1200 kg.
Pro vozy s motorem o objemu mezi 5,0 a 5,5 litru si budou moci vybrat výrobci mezi homologací buď pro GT1 nebo GT2. Jeden model vozu však nemůže být homologovaný pro obě kategorie.
Kategorie GT3 bude udržovat stejný formát jako doposud a zůstane nezměněna.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.