Světová rada pro motorsport na svém zasedání 24. října v Paříži schválila novou tvář závodů automobilů grand tourismo. Po delší době se opět dočkáme mistrovství světa!
Od roku 2010 se šampionát FIA GT rozdělí na dva separátní šampionáty. Prvním bude Mistrovství světa pro vozy třídy GT1 a Mistrovství Evropy pro vozy kategorie GT2.
Tyto šampionáty budou vycházet z nových technických regulí pro vozy GT1 a GT2, které budou vydány na příštím zasedání FIA v prosinci 2007. Postupně se budou měnit během sezony 2009, která bude tzv. přechodná vozy postavené podle nových pravidel budou závodit s vozy dosavadními.
Nové technické regule budou ustanoveny ve spolupráci s automobilovým klubem de l’Ouest a budou aplikovány na oba šampionáty i závod 24 hodin Le Mans.
Ve srovnání s nynějšími technickými pravidly budou pravidla roku 2010 směřovat k těžším, ale výkonnějším vozům, které budou používat motory spalující různá paliva. Agregáty nebudou limitovány, ale senzory bude kontrolována spotřeba paliva, kroutící moment i kontrola trakce.
Kategorie GT1 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru nad 5,5 litru, a to ve dvou variantách, buď 650 koní/1300 kg nebo 600 koní/1250 kg.
Kategorie GT2 bude vyhrazena pro vozy s objemem motoru pod 5 litrů znovu ve dvou variantách 500 koní/1250 kg nebo 450 koní/1200 kg.
Pro vozy s motorem o objemu mezi 5,0 a 5,5 litru si budou moci vybrat výrobci mezi homologací buď pro GT1 nebo GT2. Jeden model vozu však nemůže být homologovaný pro obě kategorie.
Kategorie GT3 bude udržovat stejný formát jako doposud a zůstane nezměněna.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.