BRNO - KVALIFIKACE; Dominantní výkon dnes předvedla stáj Vitaphone Maserati při kvalifikaci na zítřejší osmý závod sezony. Nejvýhodnější místo na startu si zajistil Michael Bartels časem 1:54,064, což na brněnském okruhu představuje průměrnou rychlost 170,52 km/h.
Bartels zaznamenal svoje páté pole position ve FIA GT, jeho týmový kolega Montanari ztratil v dalším Maserati MC12 pouhých 61 tisícin vteřiny. Třetím nejrychlejším časem se předvedl vítěz z Adrie Wendlinger s Aston Martinem. Jeho odstup 7 desetin však ukazuje, že favoritem budou zítra přece jen italské stroje. Zkušenému Hezemansovi v nejrychlejším Corvette C6R patří čtvrtá pozice startovního roštu.
Nejrychlejší vůz před kvalifikací Lamborghini Murcielago stáje Reiter pilotované Peterem Koxem stačilo na slušné páté místo. Nedařilo se naopak českému jezdci Engemu v Saleenu SR7. Se ztrátou 5,2 vteřiny si vybojoval až čtrnáctou pozici a za jeho zádí budou startovat už pouze dva vozy třídy GT1.
Ve třídě GT2 se nejlépe dařilo Müllerovi s Ferrari 430 stáje AF Corse, jenž startuje z nejlepšího místa letos už podruhé. Druhý byl Mullen ve stejném voze, avšak týmu Ecosse.
Výsledky kvalifikace:
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?