BRNO - KVALIFIKACE; Dominantní výkon dnes předvedla stáj Vitaphone Maserati při kvalifikaci na zítřejší osmý závod sezony. Nejvýhodnější místo na startu si zajistil Michael Bartels časem 1:54,064, což na brněnském okruhu představuje průměrnou rychlost 170,52 km/h.
Bartels zaznamenal svoje páté pole position ve FIA GT, jeho týmový kolega Montanari ztratil v dalším Maserati MC12 pouhých 61 tisícin vteřiny. Třetím nejrychlejším časem se předvedl vítěz z Adrie Wendlinger s Aston Martinem. Jeho odstup 7 desetin však ukazuje, že favoritem budou zítra přece jen italské stroje. Zkušenému Hezemansovi v nejrychlejším Corvette C6R patří čtvrtá pozice startovního roštu.
Nejrychlejší vůz před kvalifikací Lamborghini Murcielago stáje Reiter pilotované Peterem Koxem stačilo na slušné páté místo. Nedařilo se naopak českému jezdci Engemu v Saleenu SR7. Se ztrátou 5,2 vteřiny si vybojoval až čtrnáctou pozici a za jeho zádí budou startovat už pouze dva vozy třídy GT1.
Ve třídě GT2 se nejlépe dařilo Müllerovi s Ferrari 430 stáje AF Corse, jenž startuje z nejlepšího místa letos už podruhé. Druhý byl Mullen ve stejném voze, avšak týmu Ecosse.
Výsledky kvalifikace:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?