Velká smůla potkala Jarka Janiše ve třetím závodě šampionátu Le Mans Series na Nürburgringu. Po nadějném rozjezdu boje na 1000 km zachvátil jeho Spyker C8 Spyder GT2R požár.
Za volantem v tu chvíli seděl právě Janiš, jenž přebral řízení od nizozemského kolegy Petera Koxe. Motor explodoval při průjezdu hlavní rovinkou okruhu, pilot odstavil vůz na jejím konci a dal se do boje s ohněm. Naštěstí jej přečkal ve zdraví.
Drama pilota nabralo obrátky právě při zastavení. Plameny a dým s totiž draly do kabiny, jezdec nic neviděl a chvíli mu trvalo, než nalezl kliku od dveří. Poté vyskočil z hořícího stroje a okamžitě se snažil pomoci s hašením. Plameny pohasly až po zásahu posádek dvou pořadatelských aut, které postupně přijely.
Jarek Janiš: „Bohužel, zase nás potkala smůla v podobě technické závady. Nejprve mi alarm ohlásil vysokou teplotu oleje i vody a vzápětí auto začalo hořet. Nedojeli jsem letos jediný závod včetně 24h Le Mans. Tentokrát to bylo největší drama, ale naštěstí skončilo dobře. Proč auto vzplálo a jaká je škoda, se zatím neví, nicméně zadní část auta je zničená. Kdoví, jestli se žárem nezničilo i šasi. Dříve jsem na závodech už nějaké požáry zažil, v mistrovství republiky v Mostě 2003 s mercedesem v boxech a ještě dřív mi chytla formule Ford, ale nedělní oheň byl největší a nejnebezpečnější. O víkendu budu startovat s ferrari v závodě FIA GT v Oscherslebenu, snad se už konečně potkám se štěstím.“ BPA
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?