Velká smůla potkala Jarka Janiše ve třetím závodě šampionátu Le Mans Series na Nürburgringu. Po nadějném rozjezdu boje na 1000 km zachvátil jeho Spyker C8 Spyder GT2R požár.
Za volantem v tu chvíli seděl právě Janiš, jenž přebral řízení od nizozemského kolegy Petera Koxe. Motor explodoval při průjezdu hlavní rovinkou okruhu, pilot odstavil vůz na jejím konci a dal se do boje s ohněm. Naštěstí jej přečkal ve zdraví.
Drama pilota nabralo obrátky právě při zastavení. Plameny a dým s totiž draly do kabiny, jezdec nic neviděl a chvíli mu trvalo, než nalezl kliku od dveří. Poté vyskočil z hořícího stroje a okamžitě se snažil pomoci s hašením. Plameny pohasly až po zásahu posádek dvou pořadatelských aut, které postupně přijely.
Jarek Janiš: „Bohužel, zase nás potkala smůla v podobě technické závady. Nejprve mi alarm ohlásil vysokou teplotu oleje i vody a vzápětí auto začalo hořet. Nedojeli jsem letos jediný závod včetně 24h Le Mans. Tentokrát to bylo největší drama, ale naštěstí skončilo dobře. Proč auto vzplálo a jaká je škoda, se zatím neví, nicméně zadní část auta je zničená. Kdoví, jestli se žárem nezničilo i šasi. Dříve jsem na závodech už nějaké požáry zažil, v mistrovství republiky v Mostě 2003 s mercedesem v boxech a ještě dřív mi chytla formule Ford, ale nedělní oheň byl největší a nejnebezpečnější. O víkendu budu startovat s ferrari v závodě FIA GT v Oscherslebenu, snad se už konečně potkám se štěstím.“ BPA
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?