FIA GT - MONZA - KVALIFIKACE: Karl Wendlinger zajistil s vozem č. 33 Aston Martin DBR9 pro Rakouský tým Jetalliance na nedělní závod v italské Monze první pole position.
Rakušan zaznamenal čas 1:44.945, půl sekundy před druhým vozem v pořadí. Jde o čtvrté pole position Karla Wendlingera ve FIA GT, avšak první od roku 1999! Wendlinger měl sdílet první řadu společně s Peterem Koxem na voze č. 8 All-Inkl.com Racing Lamborghini Murciélago tomu však selhalo měření časomíry a nebyl klasifikován.
Na druhou pozici se tak dostalo č. 2 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12, řízeno Christianem Montanarim, následován vozem č. 12 Scuderia Playteam Sarafree řízeném Alessandro Pier Guidim. Obě Maserati jistí zezadu dvě Corvety, č. 5 Carsport Holandska C6 (Deletraz) a č. 4 C5 PK Carsport (Kumpen).
Ve třídě GT2 zajela své první pole position s časem 1:50.959 posádka týmu Racing Team Edil Cris s jezdcem Paolo Rubertim a vozem 52 Ferrari 430 GT2.
Kvalifikace - MONZA:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:44.945
7
198.72
2
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.464
6
0.519
197.74
3
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:45.509
5
0.564
197.65
4
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:45.595
5
0.650
197.49
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:45.715
6
0.770
197.27
6
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:45.738
8
0.793
197.23
7
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:45.746
6
0.801
197.21
8
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:45.775
6
0.830
197.16
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.915
8
0.970
196.90
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:46.099
7
1.154
196.56
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
1:46.857
5
1.912
195.16
12
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:47.364
6
2.419
194.24
13
21
GT1
Kessel/Case
Ferrari 575 Maranello
1:48.391
4
3.446
192.40
14
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello
1:48.920
8
3.975
191.46
15
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:49.315
8
4.370
190.77
16
18
GT1
Cloet/Casadei
Corvette C5R
1:50.433
7
5.488
188.84
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.959
7
6.014
187.95
18
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:51.017
6
6.072
187.85
19
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:51.028
6
6.083
187.83
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.206
5
6.261
187.53
21
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.541
8
6.596
186.97
22
20
GT1
Vannelet/Engelhorn
Corvette C5R
1:51.579
6
6.634
186.90
23
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:51.718
7
6.773
186.67
24
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.929
3
6.984
186.32
25
62
GT2
Mullen/Enge
Ferrari 430 GT2
1:52.628
7
7.683
185.16
26
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:53.251
7
8.306
184.14
27
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:54.634
7
9.689
181.92
28
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
1:55.487
7
10.542
180.58
29
102
G2
Carcone/Stepec
Chrysler Viper GTS-R
1:55.671
5
10.726
180.29
Neklasifikováni
--
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
0
N/A
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?