FIA GT - MONZA - KVALIFIKACE: Karl Wendlinger zajistil s vozem č. 33 Aston Martin DBR9 pro Rakouský tým Jetalliance na nedělní závod v italské Monze první pole position.
Rakušan zaznamenal čas 1:44.945, půl sekundy před druhým vozem v pořadí. Jde o čtvrté pole position Karla Wendlingera ve FIA GT, avšak první od roku 1999! Wendlinger měl sdílet první řadu společně s Peterem Koxem na voze č. 8 All-Inkl.com Racing Lamborghini Murciélago tomu však selhalo měření časomíry a nebyl klasifikován.
Na druhou pozici se tak dostalo č. 2 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12, řízeno Christianem Montanarim, následován vozem č. 12 Scuderia Playteam Sarafree řízeném Alessandro Pier Guidim. Obě Maserati jistí zezadu dvě Corvety, č. 5 Carsport Holandska C6 (Deletraz) a č. 4 C5 PK Carsport (Kumpen).
Ve třídě GT2 zajela své první pole position s časem 1:50.959 posádka týmu Racing Team Edil Cris s jezdcem Paolo Rubertim a vozem 52 Ferrari 430 GT2.
Kvalifikace - MONZA:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:44.945
7
198.72
2
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.464
6
0.519
197.74
3
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:45.509
5
0.564
197.65
4
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:45.595
5
0.650
197.49
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:45.715
6
0.770
197.27
6
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:45.738
8
0.793
197.23
7
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:45.746
6
0.801
197.21
8
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:45.775
6
0.830
197.16
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.915
8
0.970
196.90
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:46.099
7
1.154
196.56
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
1:46.857
5
1.912
195.16
12
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:47.364
6
2.419
194.24
13
21
GT1
Kessel/Case
Ferrari 575 Maranello
1:48.391
4
3.446
192.40
14
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello
1:48.920
8
3.975
191.46
15
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:49.315
8
4.370
190.77
16
18
GT1
Cloet/Casadei
Corvette C5R
1:50.433
7
5.488
188.84
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.959
7
6.014
187.95
18
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:51.017
6
6.072
187.85
19
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:51.028
6
6.083
187.83
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.206
5
6.261
187.53
21
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.541
8
6.596
186.97
22
20
GT1
Vannelet/Engelhorn
Corvette C5R
1:51.579
6
6.634
186.90
23
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:51.718
7
6.773
186.67
24
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.929
3
6.984
186.32
25
62
GT2
Mullen/Enge
Ferrari 430 GT2
1:52.628
7
7.683
185.16
26
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:53.251
7
8.306
184.14
27
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:54.634
7
9.689
181.92
28
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
1:55.487
7
10.542
180.58
29
102
G2
Carcone/Stepec
Chrysler Viper GTS-R
1:55.671
5
10.726
180.29
Neklasifikováni
--
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
0
N/A
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.