FIA GT - MONZA - KVALIFIKACE: Karl Wendlinger zajistil s vozem č. 33 Aston Martin DBR9 pro Rakouský tým Jetalliance na nedělní závod v italské Monze první pole position.
Rakušan zaznamenal čas 1:44.945, půl sekundy před druhým vozem v pořadí. Jde o čtvrté pole position Karla Wendlingera ve FIA GT, avšak první od roku 1999! Wendlinger měl sdílet první řadu společně s Peterem Koxem na voze č. 8 All-Inkl.com Racing Lamborghini Murciélago tomu však selhalo měření časomíry a nebyl klasifikován.
Na druhou pozici se tak dostalo č. 2 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12, řízeno Christianem Montanarim, následován vozem č. 12 Scuderia Playteam Sarafree řízeném Alessandro Pier Guidim. Obě Maserati jistí zezadu dvě Corvety, č. 5 Carsport Holandska C6 (Deletraz) a č. 4 C5 PK Carsport (Kumpen).
Ve třídě GT2 zajela své první pole position s časem 1:50.959 posádka týmu Racing Team Edil Cris s jezdcem Paolo Rubertim a vozem 52 Ferrari 430 GT2.
Kvalifikace - MONZA:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:44.945
7
198.72
2
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.464
6
0.519
197.74
3
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:45.509
5
0.564
197.65
4
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:45.595
5
0.650
197.49
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:45.715
6
0.770
197.27
6
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:45.738
8
0.793
197.23
7
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:45.746
6
0.801
197.21
8
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:45.775
6
0.830
197.16
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.915
8
0.970
196.90
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:46.099
7
1.154
196.56
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
1:46.857
5
1.912
195.16
12
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:47.364
6
2.419
194.24
13
21
GT1
Kessel/Case
Ferrari 575 Maranello
1:48.391
4
3.446
192.40
14
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello
1:48.920
8
3.975
191.46
15
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:49.315
8
4.370
190.77
16
18
GT1
Cloet/Casadei
Corvette C5R
1:50.433
7
5.488
188.84
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.959
7
6.014
187.95
18
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:51.017
6
6.072
187.85
19
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:51.028
6
6.083
187.83
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.206
5
6.261
187.53
21
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.541
8
6.596
186.97
22
20
GT1
Vannelet/Engelhorn
Corvette C5R
1:51.579
6
6.634
186.90
23
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:51.718
7
6.773
186.67
24
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.929
3
6.984
186.32
25
62
GT2
Mullen/Enge
Ferrari 430 GT2
1:52.628
7
7.683
185.16
26
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:53.251
7
8.306
184.14
27
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:54.634
7
9.689
181.92
28
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
1:55.487
7
10.542
180.58
29
102
G2
Carcone/Stepec
Chrysler Viper GTS-R
1:55.671
5
10.726
180.29
Neklasifikováni
--
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
0
N/A
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?