FIA GT - MONZA - KVALIFIKACE: Karl Wendlinger zajistil s vozem č. 33 Aston Martin DBR9 pro Rakouský tým Jetalliance na nedělní závod v italské Monze první pole position.
Rakušan zaznamenal čas 1:44.945, půl sekundy před druhým vozem v pořadí. Jde o čtvrté pole position Karla Wendlingera ve FIA GT, avšak první od roku 1999! Wendlinger měl sdílet první řadu společně s Peterem Koxem na voze č. 8 All-Inkl.com Racing Lamborghini Murciélago tomu však selhalo měření časomíry a nebyl klasifikován.
Na druhou pozici se tak dostalo č. 2 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12, řízeno Christianem Montanarim, následován vozem č. 12 Scuderia Playteam Sarafree řízeném Alessandro Pier Guidim. Obě Maserati jistí zezadu dvě Corvety, č. 5 Carsport Holandska C6 (Deletraz) a č. 4 C5 PK Carsport (Kumpen).
Ve třídě GT2 zajela své první pole position s časem 1:50.959 posádka týmu Racing Team Edil Cris s jezdcem Paolo Rubertim a vozem 52 Ferrari 430 GT2.
Kvalifikace - MONZA:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:44.945
7
198.72
2
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.464
6
0.519
197.74
3
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:45.509
5
0.564
197.65
4
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:45.595
5
0.650
197.49
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:45.715
6
0.770
197.27
6
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:45.738
8
0.793
197.23
7
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:45.746
6
0.801
197.21
8
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:45.775
6
0.830
197.16
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.915
8
0.970
196.90
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:46.099
7
1.154
196.56
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
1:46.857
5
1.912
195.16
12
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:47.364
6
2.419
194.24
13
21
GT1
Kessel/Case
Ferrari 575 Maranello
1:48.391
4
3.446
192.40
14
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello
1:48.920
8
3.975
191.46
15
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:49.315
8
4.370
190.77
16
18
GT1
Cloet/Casadei
Corvette C5R
1:50.433
7
5.488
188.84
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.959
7
6.014
187.95
18
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:51.017
6
6.072
187.85
19
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:51.028
6
6.083
187.83
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.206
5
6.261
187.53
21
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.541
8
6.596
186.97
22
20
GT1
Vannelet/Engelhorn
Corvette C5R
1:51.579
6
6.634
186.90
23
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:51.718
7
6.773
186.67
24
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.929
3
6.984
186.32
25
62
GT2
Mullen/Enge
Ferrari 430 GT2
1:52.628
7
7.683
185.16
26
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:53.251
7
8.306
184.14
27
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:54.634
7
9.689
181.92
28
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
1:55.487
7
10.542
180.58
29
102
G2
Carcone/Stepec
Chrysler Viper GTS-R
1:55.671
5
10.726
180.29
Neklasifikováni
--
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
0
N/A
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.