FIA GT - MONZA - KVALIFIKACE: Karl Wendlinger zajistil s vozem č. 33 Aston Martin DBR9 pro Rakouský tým Jetalliance na nedělní závod v italské Monze první pole position.
Rakušan zaznamenal čas 1:44.945, půl sekundy před druhým vozem v pořadí. Jde o čtvrté pole position Karla Wendlingera ve FIA GT, avšak první od roku 1999! Wendlinger měl sdílet první řadu společně s Peterem Koxem na voze č. 8 All-Inkl.com Racing Lamborghini Murciélago tomu však selhalo měření časomíry a nebyl klasifikován.
Na druhou pozici se tak dostalo č. 2 Vitaphone Racing Team Maserati MC 12, řízeno Christianem Montanarim, následován vozem č. 12 Scuderia Playteam Sarafree řízeném Alessandro Pier Guidim. Obě Maserati jistí zezadu dvě Corvety, č. 5 Carsport Holandska C6 (Deletraz) a č. 4 C5 PK Carsport (Kumpen).
Ve třídě GT2 zajela své první pole position s časem 1:50.959 posádka týmu Racing Team Edil Cris s jezdcem Paolo Rubertim a vozem 52 Ferrari 430 GT2.
Kvalifikace - MONZA:
1
33
GT1
Wendlinger/Sharp
Aston Martin DBR9
1:44.945
7
198.72
2
2
GT1
Ramos/Montanari
Maserati MC12 GT1
1:45.464
6
0.519
197.74
3
12
GT1
Giannoccaro/Pier Guidi
Maserati MC12 GT1
1:45.509
5
0.564
197.65
4
5
GT1
Deletraz/Hezemans
Corvette C6R
1:45.595
5
0.650
197.49
5
4
GT1
Kumpen/Longin
Corvette C5R
1:45.715
6
0.770
197.27
6
1
GT1
Bartels/Biagi
Maserati MC12 GT1
1:45.738
8
0.793
197.23
7
23
GT1
Babini/Davies
Aston Martin DBR9
1:45.746
6
0.801
197.21
8
11
GT1
Bertolini/Piccini
Maserati MC12 GT1
1:45.775
6
0.830
197.16
9
36
GT1
Lichtner-Hoyer/Lechner
Aston Martin DBR9
1:45.915
8
0.970
196.90
10
22
GT1
Toccacelo/Monfardini
Aston Martin DBR9
1:46.099
7
1.154
196.56
11
19
GT1
Peter/Hines
Corvette Z06
1:46.857
5
1.912
195.16
12
7
GT1
Bouchut/Mucke
Lamborghini Murcielago
1:47.364
6
2.419
194.24
13
21
GT1
Kessel/Case
Ferrari 575 Maranello
1:48.391
4
3.446
192.40
14
14
GT1
Jakubowski/Labhardt
Ferrari 550 Maranello
1:48.920
8
3.975
191.46
15
16
GT1
MacAri/Aucott
Maserati MC12 GT1
1:49.315
8
4.370
190.77
16
18
GT1
Cloet/Casadei
Corvette C5R
1:50.433
7
5.488
188.84
17
52
GT2
Ruberti/Pasini
Ferrari 430 GT2
1:50.959
7
6.014
187.95
18
50
GT2
Vilander/Muller
Ferrari 430 GT2
1:51.017
6
6.072
187.85
19
51
GT2
Bruni/Ortelli
Ferrari 430 GT2
1:51.028
6
6.083
187.83
20
74
GT2
Busnelli/Zani
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.206
5
6.261
187.53
21
99
GT2
MacHitski/Edwards
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.541
8
6.596
186.97
22
20
GT1
Vannelet/Engelhorn
Corvette C5R
1:51.579
6
6.634
186.90
23
53
GT2
Cressoni/Rugolo
Ferrari 430 GT2
1:51.718
7
6.773
186.67
24
97
GT2
Collard/Malucelli
Porsche 997 GT3 RSR
1:51.929
3
6.984
186.32
25
62
GT2
Mullen/Enge
Ferrari 430 GT2
1:52.628
7
7.683
185.16
26
15
GT1
Waaijenberg/Kutemann
Maserati MC12 GT1
1:53.251
7
8.306
184.14
27
63
GT2
Niarchos/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
1:54.634
7
9.689
181.92
28
60
GT2
Penders/Lamot
Porsche 997 GT3 RSR
1:55.487
7
10.542
180.58
29
102
G2
Carcone/Stepec
Chrysler Viper GTS-R
1:55.671
5
10.726
180.29
Neklasifikováni
--
8
GT1
Menten/Kox
Lamborghini Murcielago
0
N/A
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.