FIA GT3 - MONZA - KVALIFIKACE: Erik Janiš zazářil v kvalifikaci pro zítřejší závod evropského šampionátu FIA GT3 v italské Monze. Zajel druhý čas, takže do první jízdy odstartuje z první řady.
Devatenáctiletý pilot se bude v zítřejších bojích střídat s Jaromírem Jiříkem, který zajel sedmnáctý čas. Dvojice má k dispozici stejně jako v předešlých podnicích Lamborghini Gallardo GT3 rakouského týmu s berg racing. Sestřih obou závodů zítra přinese stanice ČT4 Sport.
Zítra se pojedou jako obvykle dvě hodinové jízdy. Janišův čas určil pozici posádky pro první z nich, Jiříkův výkon stanovil místo pro druhý závod. V obou bojích se piloti vystřídají. S dalším lamborghini bojují na legendární dráze nedaleko Milána Slovák Ján Daniš s Rusem Vadimem Kuzminychem. Posádka zajela v první kvalifikaci 19. čas. S vozem Corvette Z06R GT3 německé stáje Martini Callaway Racing jsou v Monze mladíci Jiří Skula a Martin Matzke.
Erik Janiš: „Volné tréninky nám moc nešly, hlavně kvůli potížím s motorem. Jsem rád, že to bylo v kvalifikaci lepší. Na trať jsem se moc těšil, nicméně po dnešku musím přiznat, že mi trošku chybějí techničtější pasáže. Místa, kde by se dalo více získat. Rychlý profil totiž více sedí vozům corvette, které to ukázaly hlavně ve druhé kvalifikaci.“
Výsledky, FIA GT3 v Monze, kvalifikace pro 1. závod 1. Pirri (Corvette Z06R GT3) 1:54,207 2. E. Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -0,229 3. Vannelet (Ferrari 430) -0,331 19. Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -3,373 Neklasifikován Skula (Corvette Z06R GT3) Startovalo 37 vozů
Kvalifikace pro 2. závod 1. Ludwig (Corvette Z06R GT3) 1:52,158 2. Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) -0,616 3. Ruffier (Corvette Z06R GT3) -0,800 17. Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3,370 25. Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -5,333 Neklasifikován Matzke (Corvette Z06R GT3) Startovalo 36 vozů BPA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.