FIA GT3 - MONZA - KVALIFIKACE: Erik Janiš zazářil v kvalifikaci pro zítřejší závod evropského šampionátu FIA GT3 v italské Monze. Zajel druhý čas, takže do první jízdy odstartuje z první řady.
Devatenáctiletý pilot se bude v zítřejších bojích střídat s Jaromírem Jiříkem, který zajel sedmnáctý čas. Dvojice má k dispozici stejně jako v předešlých podnicích Lamborghini Gallardo GT3 rakouského týmu s berg racing. Sestřih obou závodů zítra přinese stanice ČT4 Sport.
Zítra se pojedou jako obvykle dvě hodinové jízdy. Janišův čas určil pozici posádky pro první z nich, Jiříkův výkon stanovil místo pro druhý závod. V obou bojích se piloti vystřídají. S dalším lamborghini bojují na legendární dráze nedaleko Milána Slovák Ján Daniš s Rusem Vadimem Kuzminychem. Posádka zajela v první kvalifikaci 19. čas. S vozem Corvette Z06R GT3 německé stáje Martini Callaway Racing jsou v Monze mladíci Jiří Skula a Martin Matzke.
Erik Janiš: „Volné tréninky nám moc nešly, hlavně kvůli potížím s motorem. Jsem rád, že to bylo v kvalifikaci lepší. Na trať jsem se moc těšil, nicméně po dnešku musím přiznat, že mi trošku chybějí techničtější pasáže. Místa, kde by se dalo více získat. Rychlý profil totiž více sedí vozům corvette, které to ukázaly hlavně ve druhé kvalifikaci.“
Výsledky, FIA GT3 v Monze, kvalifikace pro 1. závod 1. Pirri (Corvette Z06R GT3) 1:54,207 2. E. Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -0,229 3. Vannelet (Ferrari 430) -0,331 19. Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -3,373 Neklasifikován Skula (Corvette Z06R GT3) Startovalo 37 vozů
Kvalifikace pro 2. závod 1. Ludwig (Corvette Z06R GT3) 1:52,158 2. Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) -0,616 3. Ruffier (Corvette Z06R GT3) -0,800 17. Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3,370 25. Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -5,333 Neklasifikován Matzke (Corvette Z06R GT3) Startovalo 36 vozů BPA
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?