FIA GT3 - MONZA - KVALIFIKACE: Erik Janiš zazářil v kvalifikaci pro zítřejší závod evropského šampionátu FIA GT3 v italské Monze. Zajel druhý čas, takže do první jízdy odstartuje z první řady.
Devatenáctiletý pilot se bude v zítřejších bojích střídat s Jaromírem Jiříkem, který zajel sedmnáctý čas. Dvojice má k dispozici stejně jako v předešlých podnicích Lamborghini Gallardo GT3 rakouského týmu s berg racing. Sestřih obou závodů zítra přinese stanice ČT4 Sport.
Zítra se pojedou jako obvykle dvě hodinové jízdy. Janišův čas určil pozici posádky pro první z nich, Jiříkův výkon stanovil místo pro druhý závod. V obou bojích se piloti vystřídají. S dalším lamborghini bojují na legendární dráze nedaleko Milána Slovák Ján Daniš s Rusem Vadimem Kuzminychem. Posádka zajela v první kvalifikaci 19. čas. S vozem Corvette Z06R GT3 německé stáje Martini Callaway Racing jsou v Monze mladíci Jiří Skula a Martin Matzke.
Erik Janiš: „Volné tréninky nám moc nešly, hlavně kvůli potížím s motorem. Jsem rád, že to bylo v kvalifikaci lepší. Na trať jsem se moc těšil, nicméně po dnešku musím přiznat, že mi trošku chybějí techničtější pasáže. Místa, kde by se dalo více získat. Rychlý profil totiž více sedí vozům corvette, které to ukázaly hlavně ve druhé kvalifikaci.“
Výsledky, FIA GT3 v Monze, kvalifikace pro 1. závod 1. Pirri (Corvette Z06R GT3) 1:54,207 2. E. Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -0,229 3. Vannelet (Ferrari 430) -0,331 19. Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -3,373 Neklasifikován Skula (Corvette Z06R GT3) Startovalo 37 vozů
Kvalifikace pro 2. závod 1. Ludwig (Corvette Z06R GT3) 1:52,158 2. Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) -0,616 3. Ruffier (Corvette Z06R GT3) -0,800 17. Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3,370 25. Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -5,333 Neklasifikován Matzke (Corvette Z06R GT3) Startovalo 36 vozů BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?