FIA GT3 - MONZA - KVALIFIKACE: Erik Janiš zazářil v kvalifikaci pro zítřejší závod evropského šampionátu FIA GT3 v italské Monze. Zajel druhý čas, takže do první jízdy odstartuje z první řady.
Devatenáctiletý pilot se bude v zítřejších bojích střídat s Jaromírem Jiříkem, který zajel sedmnáctý čas. Dvojice má k dispozici stejně jako v předešlých podnicích Lamborghini Gallardo GT3 rakouského týmu s berg racing. Sestřih obou závodů zítra přinese stanice ČT4 Sport.
Zítra se pojedou jako obvykle dvě hodinové jízdy. Janišův čas určil pozici posádky pro první z nich, Jiříkův výkon stanovil místo pro druhý závod. V obou bojích se piloti vystřídají. S dalším lamborghini bojují na legendární dráze nedaleko Milána Slovák Ján Daniš s Rusem Vadimem Kuzminychem. Posádka zajela v první kvalifikaci 19. čas. S vozem Corvette Z06R GT3 německé stáje Martini Callaway Racing jsou v Monze mladíci Jiří Skula a Martin Matzke.
Erik Janiš: „Volné tréninky nám moc nešly, hlavně kvůli potížím s motorem. Jsem rád, že to bylo v kvalifikaci lepší. Na trať jsem se moc těšil, nicméně po dnešku musím přiznat, že mi trošku chybějí techničtější pasáže. Místa, kde by se dalo více získat. Rychlý profil totiž více sedí vozům corvette, které to ukázaly hlavně ve druhé kvalifikaci.“
Výsledky, FIA GT3 v Monze, kvalifikace pro 1. závod 1. Pirri (Corvette Z06R GT3) 1:54,207 2. E. Janiš (Lamborghini Gallardo GT3) -0,229 3. Vannelet (Ferrari 430) -0,331 19. Kuzminych (Lamborghini Gallardo GT3) -3,373 Neklasifikován Skula (Corvette Z06R GT3) Startovalo 37 vozů
Kvalifikace pro 2. závod 1. Ludwig (Corvette Z06R GT3) 1:52,158 2. Von Gartzen (Corvette Z06R GT3) -0,616 3. Ruffier (Corvette Z06R GT3) -0,800 17. Jiřík (Lamborghini Gallardo GT3) -3,370 25. Daniš (Lamborghini Gallardo GT3) -5,333 Neklasifikován Matzke (Corvette Z06R GT3) Startovalo 36 vozů BPA
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.