Škoda Charouz Racing System startuje...

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 12. dubna 2007 12:29
Sdílej:

Česká závodní stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd vstoupí o víkendu 13.-15. dubna 2007 v italské Monze do šampionátu Le Mans Series. Sestava vyrazí s továrním speciálem Lola B07/10 Judd.

Při premiéře se budou v závodě na 1000 kilometrů střídat Jan Charouz a Němec Stefan Mücke. Třetím pilotem týmu je Malajec Alex Yoong, který na legendární trati u Milána nemůže startovat kvůli svým povinnostem v čínském závodě A1 Grand Prix.

Série LMS čítá šest závodů, všechny evropské mají stejnou délku 1000 kilometrů, časový limit je šest hodin. Listopadové finále v brazilském Interlagosu bude měřit 1000 mil. Letos se přihlásila největší konkurence v dějinách, 51 vozů, přičemž 26 je sportovních prototypů tříd LMP1 a LMP2, zbytek patří strojům Grand Turismo ve třídách LM GT1 a LM GT2.

České stáji se dostalo velké pocty, že byla přijata do závodu 24h Le Mans bez toho, že by prošla nelehkým kvalifikačním sítem. „Je to pro nás velká čest, něco takového se nestává často,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Zásadně nám pomohly skutečnosti, že jsme továrním týmem značek Lola a Judd, tedy firem, které mají v Le Mans své jméno.“

Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd je ve vrcholné třídě LMP1 a patří tedy k okruhu uchazečů o nejvyšší příčky, v Le Mans Series i ve vrcholu sezony 24h Le Mans. Ve třídě LM GT2 se představí další Čech, Jarek Janiš. V továrním Spykeru C8 Squadron se bude střídat s Nizozemcem Peterem Koxem.

Soupiska elitních prototypů nabízí řadu kvalitních stájí i jednotlivých pilotů. Na závodní tratě se například vrátil tovární tým Peugeot Sport, za kterou během roku pojede i exmistr světa F1 Jacques Villeneuve. Kromě něj se za volanty supersilných prototypů (výkon kolem 700 koní) představí nejméně dalších osm bývalých jezdců Grand Prix. Vyrazí slavné sestavy jako jsou Pescarolo, Courage či Dome.

Popularita LMS rok od roku roste, přímé televizní přenosy se vysílají po celém světě, přibývá diváků podél tratí. Scéna sportovních vozů, tedy i FIA Grand Turismo, American Le Mans Series či pestrá paleta národních mistrovství vozů GT, procházejí renesancí a začíná připomínat nejlepší roky bývalé skupiny C v 80. letech minulého století. Tehdejší MS sportovních prototypů WSC nebo zámořská série IMSA byly řadu sezon velmi úspěšné a populární.

V Monze se mistrovství LMS jelo dvakrát, v letech 2004 a 2005. Při premiéře vyhrála dvojice Britů Johnny Herbert a Jamie Davies (Audi R8), předloni triumfoval francouzský tandem Jean-Christophe Bouillon, Emanuel Collard (Pescarolo-C60 Hybride). Ve třídě LM GT1 se z 2. místa radovala trojice Čechů Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl (Ferrari 550 Maranello).

V Monze a ve Spa-Francorchamps (18.-19. srpna) bude vedle řady rámcových závodů k vidění i nabitý šampionát shodných formulí World Series by Renault.

Nedělní šestihodinový závod 1000 km v Monze odvysílá v sérii přímých přenosů Galaxie Sport (začátky 12.55, 15.45, 17.00 a 18.15). Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.