Česká závodní stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd vstoupí o víkendu 13.-15. dubna 2007 v italské Monze do šampionátu Le Mans Series. Sestava vyrazí s továrním speciálem Lola B07/10 Judd.
Při premiéře se budou v závodě na 1000 kilometrů střídat Jan Charouz a Němec Stefan Mücke. Třetím pilotem týmu je Malajec Alex Yoong, který na legendární trati u Milána nemůže startovat kvůli svým povinnostem v čínském závodě A1 Grand Prix.
Série LMS čítá šest závodů, všechny evropské mají stejnou délku 1000 kilometrů, časový limit je šest hodin. Listopadové finále v brazilském Interlagosu bude měřit 1000 mil. Letos se přihlásila největší konkurence v dějinách, 51 vozů, přičemž 26 je sportovních prototypů tříd LMP1 a LMP2, zbytek patří strojům Grand Turismo ve třídách LM GT1 a LM GT2.
České stáji se dostalo velké pocty, že byla přijata do závodu 24h Le Mans bez toho, že by prošla nelehkým kvalifikačním sítem. „Je to pro nás velká čest, něco takového se nestává často,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Zásadně nám pomohly skutečnosti, že jsme továrním týmem značek Lola a Judd, tedy firem, které mají v Le Mans své jméno.“
Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd je ve vrcholné třídě LMP1 a patří tedy k okruhu uchazečů o nejvyšší příčky, v Le Mans Series i ve vrcholu sezony 24h Le Mans. Ve třídě LM GT2 se představí další Čech, Jarek Janiš. V továrním Spykeru C8 Squadron se bude střídat s Nizozemcem Peterem Koxem.
Soupiska elitních prototypů nabízí řadu kvalitních stájí i jednotlivých pilotů. Na závodní tratě se například vrátil tovární tým Peugeot Sport, za kterou během roku pojede i exmistr světa F1 Jacques Villeneuve. Kromě něj se za volanty supersilných prototypů (výkon kolem 700 koní) představí nejméně dalších osm bývalých jezdců Grand Prix. Vyrazí slavné sestavy jako jsou Pescarolo, Courage či Dome.
Popularita LMS rok od roku roste, přímé televizní přenosy se vysílají po celém světě, přibývá diváků podél tratí. Scéna sportovních vozů, tedy i FIA Grand Turismo, American Le Mans Series či pestrá paleta národních mistrovství vozů GT, procházejí renesancí a začíná připomínat nejlepší roky bývalé skupiny C v 80. letech minulého století. Tehdejší MS sportovních prototypů WSC nebo zámořská série IMSA byly řadu sezon velmi úspěšné a populární.
V Monze se mistrovství LMS jelo dvakrát, v letech 2004 a 2005. Při premiéře vyhrála dvojice Britů Johnny Herbert a Jamie Davies (Audi R8), předloni triumfoval francouzský tandem Jean-Christophe Bouillon, Emanuel Collard (Pescarolo-C60 Hybride). Ve třídě LM GT1 se z 2. místa radovala trojice Čechů Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl (Ferrari 550 Maranello).
V Monze a ve Spa-Francorchamps (18.-19. srpna) bude vedle řady rámcových závodů k vidění i nabitý šampionát shodných formulí World Series by Renault.
Nedělní šestihodinový závod 1000 km v Monze odvysílá v sérii přímých přenosů Galaxie Sport (začátky 12.55, 15.45, 17.00 a 18.15). Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?