Česká závodní stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd vstoupí o víkendu 13.-15. dubna 2007 v italské Monze do šampionátu Le Mans Series. Sestava vyrazí s továrním speciálem Lola B07/10 Judd.
Při premiéře se budou v závodě na 1000 kilometrů střídat Jan Charouz a Němec Stefan Mücke. Třetím pilotem týmu je Malajec Alex Yoong, který na legendární trati u Milána nemůže startovat kvůli svým povinnostem v čínském závodě A1 Grand Prix.
Série LMS čítá šest závodů, všechny evropské mají stejnou délku 1000 kilometrů, časový limit je šest hodin. Listopadové finále v brazilském Interlagosu bude měřit 1000 mil. Letos se přihlásila největší konkurence v dějinách, 51 vozů, přičemž 26 je sportovních prototypů tříd LMP1 a LMP2, zbytek patří strojům Grand Turismo ve třídách LM GT1 a LM GT2.
České stáji se dostalo velké pocty, že byla přijata do závodu 24h Le Mans bez toho, že by prošla nelehkým kvalifikačním sítem. „Je to pro nás velká čest, něco takového se nestává často,“ říká šéf týmu Antonín Charouz. „Zásadně nám pomohly skutečnosti, že jsme továrním týmem značek Lola a Judd, tedy firem, které mají v Le Mans své jméno.“
Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd je ve vrcholné třídě LMP1 a patří tedy k okruhu uchazečů o nejvyšší příčky, v Le Mans Series i ve vrcholu sezony 24h Le Mans. Ve třídě LM GT2 se představí další Čech, Jarek Janiš. V továrním Spykeru C8 Squadron se bude střídat s Nizozemcem Peterem Koxem.
Soupiska elitních prototypů nabízí řadu kvalitních stájí i jednotlivých pilotů. Na závodní tratě se například vrátil tovární tým Peugeot Sport, za kterou během roku pojede i exmistr světa F1 Jacques Villeneuve. Kromě něj se za volanty supersilných prototypů (výkon kolem 700 koní) představí nejméně dalších osm bývalých jezdců Grand Prix. Vyrazí slavné sestavy jako jsou Pescarolo, Courage či Dome.
Popularita LMS rok od roku roste, přímé televizní přenosy se vysílají po celém světě, přibývá diváků podél tratí. Scéna sportovních vozů, tedy i FIA Grand Turismo, American Le Mans Series či pestrá paleta národních mistrovství vozů GT, procházejí renesancí a začíná připomínat nejlepší roky bývalé skupiny C v 80. letech minulého století. Tehdejší MS sportovních prototypů WSC nebo zámořská série IMSA byly řadu sezon velmi úspěšné a populární.
V Monze se mistrovství LMS jelo dvakrát, v letech 2004 a 2005. Při premiéře vyhrála dvojice Britů Johnny Herbert a Jamie Davies (Audi R8), předloni triumfoval francouzský tandem Jean-Christophe Bouillon, Emanuel Collard (Pescarolo-C60 Hybride). Ve třídě LM GT1 se z 2. místa radovala trojice Čechů Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl (Ferrari 550 Maranello).
V Monze a ve Spa-Francorchamps (18.-19. srpna) bude vedle řady rámcových závodů k vidění i nabitý šampionát shodných formulí World Series by Renault.
Nedělní šestihodinový závod 1000 km v Monze odvysílá v sérii přímých přenosů Galaxie Sport (začátky 12.55, 15.45, 17.00 a 18.15). Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?