Jarek Janiš zajel v pro start v šestém podniku letošního mistrovství své další Pole position, kdežto ve třídě GT 2 drží monopol na Pole position tým Scuderia Ecosse.
Janiš vybojoval své Pole position v jubilejním 100. podniku historie šampionátu FIA GT, když zajel na okruhu v Dijonu senzační čas 1:14.623. Odstartuje před posádkou č. 2 Vitaphone Maserati MC 12 a č. 33 Race Alliance Aston Martin DBR9.
Ve třídě GT 2 potvrdil svým 5. Pole position svoji dominanci Andrew Kirkaldy, jenž drží s vozem č. 62 Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 v letošní sezoně tento primát pouze pro stáj Scuderia Ecosse. Odstartuje před svými soupeři oběma vozy AF Corse Scuderia Ecosse Ferrari, Jaime Melo a Mika Salo.Výsledky kvalifikace:
P
Č
Posádka
Vůz
Rozdíl
Prům. rychl
Kola
Čas 1
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
183.32
3
01:14.6
2
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
0.724
181.56
6
01:15.3
3
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
0.773
181.44
5
01:15.4
4
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
0.754
181.48
8
01:15.4
5
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
0.827
181.31
7
01:15.5
6
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
0.939
181.04
6
01:15.6
7
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
1.396
179.95
9
01:16.0
8
23
GT1
Pescatori/Babini
Aston Martin DBR9
1.469
179.78
9
01:16.1
9
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2.042
178.43
8
01:16.7
10
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
2.202
178.06
11
01:16.8
11
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
4.134
173.69
8
01:18.8
12
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
4.581
172.71
6
01:19.2
13
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
4.611
172.65
5
01:19.2
14
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
4.642
172.58
12
01:19.3
15
63
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari 430 GT2
4.961
171.89
5
01:19.6
16
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
5.625
170.47
7
01:20.2
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
6.943
167.71
7
01:21.6
18
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
7.394
166.79
7
01:22.0
19
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
8.064
165.44
13
01:22.7
20
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
8.187
165.19
8
01:22.8
21
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
10.199
161.27
10
01:24.8
22
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RS
10.27
161.14
6
01:24.9
Foto: DPPI / FIAGTŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.