Jarek Janiš zajel v pro start v šestém podniku letošního mistrovství své další Pole position, kdežto ve třídě GT 2 drží monopol na Pole position tým Scuderia Ecosse.
Janiš vybojoval své Pole position v jubilejním 100. podniku historie šampionátu FIA GT, když zajel na okruhu v Dijonu senzační čas 1:14.623. Odstartuje před posádkou č. 2 Vitaphone Maserati MC 12 a č. 33 Race Alliance Aston Martin DBR9.
Ve třídě GT 2 potvrdil svým 5. Pole position svoji dominanci Andrew Kirkaldy, jenž drží s vozem č. 62 Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 v letošní sezoně tento primát pouze pro stáj Scuderia Ecosse. Odstartuje před svými soupeři oběma vozy AF Corse Scuderia Ecosse Ferrari, Jaime Melo a Mika Salo.Výsledky kvalifikace:
P
Č
Posádka
Vůz
Rozdíl
Prům. rychl
Kola
Čas 1
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
183.32
3
01:14.6
2
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
0.724
181.56
6
01:15.3
3
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
0.773
181.44
5
01:15.4
4
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
0.754
181.48
8
01:15.4
5
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
0.827
181.31
7
01:15.5
6
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
0.939
181.04
6
01:15.6
7
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
1.396
179.95
9
01:16.0
8
23
GT1
Pescatori/Babini
Aston Martin DBR9
1.469
179.78
9
01:16.1
9
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2.042
178.43
8
01:16.7
10
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
2.202
178.06
11
01:16.8
11
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
4.134
173.69
8
01:18.8
12
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
4.581
172.71
6
01:19.2
13
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
4.611
172.65
5
01:19.2
14
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
4.642
172.58
12
01:19.3
15
63
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari 430 GT2
4.961
171.89
5
01:19.6
16
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
5.625
170.47
7
01:20.2
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
6.943
167.71
7
01:21.6
18
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
7.394
166.79
7
01:22.0
19
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
8.064
165.44
13
01:22.7
20
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
8.187
165.19
8
01:22.8
21
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
10.199
161.27
10
01:24.8
22
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RS
10.27
161.14
6
01:24.9
Foto: DPPI / FIAGTModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?