Jarek Janiš zajel v pro start v šestém podniku letošního mistrovství své další Pole position, kdežto ve třídě GT 2 drží monopol na Pole position tým Scuderia Ecosse.
Janiš vybojoval své Pole position v jubilejním 100. podniku historie šampionátu FIA GT, když zajel na okruhu v Dijonu senzační čas 1:14.623. Odstartuje před posádkou č. 2 Vitaphone Maserati MC 12 a č. 33 Race Alliance Aston Martin DBR9.
Ve třídě GT 2 potvrdil svým 5. Pole position svoji dominanci Andrew Kirkaldy, jenž drží s vozem č. 62 Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 v letošní sezoně tento primát pouze pro stáj Scuderia Ecosse. Odstartuje před svými soupeři oběma vozy AF Corse Scuderia Ecosse Ferrari, Jaime Melo a Mika Salo.Výsledky kvalifikace:
P
Č
Posádka
Vůz
Rozdíl
Prům. rychl
Kola
Čas 1
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
183.32
3
01:14.6
2
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
0.724
181.56
6
01:15.3
3
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
0.773
181.44
5
01:15.4
4
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
0.754
181.48
8
01:15.4
5
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
0.827
181.31
7
01:15.5
6
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
0.939
181.04
6
01:15.6
7
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
1.396
179.95
9
01:16.0
8
23
GT1
Pescatori/Babini
Aston Martin DBR9
1.469
179.78
9
01:16.1
9
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2.042
178.43
8
01:16.7
10
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
2.202
178.06
11
01:16.8
11
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
4.134
173.69
8
01:18.8
12
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
4.581
172.71
6
01:19.2
13
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
4.611
172.65
5
01:19.2
14
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
4.642
172.58
12
01:19.3
15
63
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari 430 GT2
4.961
171.89
5
01:19.6
16
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
5.625
170.47
7
01:20.2
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
6.943
167.71
7
01:21.6
18
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
7.394
166.79
7
01:22.0
19
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
8.064
165.44
13
01:22.7
20
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
8.187
165.19
8
01:22.8
21
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
10.199
161.27
10
01:24.8
22
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RS
10.27
161.14
6
01:24.9
Foto: DPPI / FIAGTDo další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.