Jarek Janiš zajel v pro start v šestém podniku letošního mistrovství své další Pole position, kdežto ve třídě GT 2 drží monopol na Pole position tým Scuderia Ecosse.
Janiš vybojoval své Pole position v jubilejním 100. podniku historie šampionátu FIA GT, když zajel na okruhu v Dijonu senzační čas 1:14.623. Odstartuje před posádkou č. 2 Vitaphone Maserati MC 12 a č. 33 Race Alliance Aston Martin DBR9.
Ve třídě GT 2 potvrdil svým 5. Pole position svoji dominanci Andrew Kirkaldy, jenž drží s vozem č. 62 Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 v letošní sezoně tento primát pouze pro stáj Scuderia Ecosse. Odstartuje před svými soupeři oběma vozy AF Corse Scuderia Ecosse Ferrari, Jaime Melo a Mika Salo.Výsledky kvalifikace:
P
Č
Posádka
Vůz
Rozdíl
Prům. rychl
Kola
Čas 1
1
9
GT1
Bert/Janis
Saleen S7R
183.32
3
01:14.6
2
2
GT1
Davies/Biagi
Maserati MC12 GT1
0.724
181.56
6
01:15.3
3
4
GT1
Longin/Kumpen/Hezemans
Corvette C6R
0.773
181.44
5
01:15.4
4
33
GT1
Wendlinger/Peter
Aston Martin DBR9
0.754
181.48
8
01:15.4
5
5
GT1
Deletraz/Piccini
Aston Martin DBR9
0.827
181.31
7
01:15.5
6
1
GT1
Bartels/Bertolini
Maserati MC12 GT1
0.939
181.04
6
01:15.6
7
38
GT1
Bouchut/Leuenberger
Lamborghini Murcielago
1.396
179.95
9
01:16.0
8
23
GT1
Pescatori/Babini
Aston Martin DBR9
1.469
179.78
9
01:16.1
9
24
GT1
Gollin/Ramos
Aston Martin DBR9
2.042
178.43
8
01:16.7
10
11
GT1
Balfe/Taylor
Saleen S7R
2.202
178.06
11
01:16.8
11
62
GT2
Kinch/Kirkaldy
Ferrari 430 GT2
4.134
173.69
8
01:18.8
12
58
GT2
Bobbi/Melo
Ferrari 430 GT2
4.581
172.71
6
01:19.2
13
59
GT2
Salo/Aguas
Ferrari 430 GT2
4.611
172.65
5
01:19.2
14
55
GT2
Sugden/Alexander
Ferrari 430 GT2
4.642
172.58
12
01:19.3
15
63
GT2
Niarchos/Mullen
Ferrari 430 GT2
4.961
171.89
5
01:19.6
16
75
GT2
Collard/Riccitelli
Porsche 996 GT3 RSR
5.625
170.47
7
01:20.2
17
74
GT2
Moccia/Busnelli
Porsche 996 GT3 RSR
6.943
167.71
7
01:21.6
18
101
G2
Leinders/Kuppens
Gillet Vertigo
7.394
166.79
7
01:22.0
19
66
GT2
Ried/Felbermayr Jr
Porsche 996 GT3 RSR
8.064
165.44
13
01:22.7
20
77
GT2
Konopka/Rosina
Porsche 996 GT3 RS
8.187
165.19
8
01:22.8
21
56
GT2
Gosse/Kutemann
Ferrari 430 GT2
10.199
161.27
10
01:24.8
22
69
GT2
Felbermayr/Ried
Porsche 996 GT3 RS
10.27
161.14
6
01:24.9
Foto: DPPI / FIAGTTento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.