První den závodního víkendu FIA GT v Dijonu nabídnou Jarku a Eriku Janišovi příznivou i odvrácenou tvář.
Jarek ovládl s vozem Saleen S7R úvodní trénink, zatímco Erik si musí na svou závodní premiéru v tomto šampionátu ještě počkat.
Jarek se do kokpitu Saleenu vrátil po vynechání jednoho závodu, ale hned všem ukázal, že to jeho výkonnost nijak nepoznamenalo. Stejně jako v jarních testech na této trati zajel i v prvním tréninku nejrychlejší čas. Sice nepatrně zaostal za svým maximem z jara, ale letní teploty časy obecně zpomalily.
Jestliže Jarek měl po prvním tréninku důvody k úsměvu, Erik neskrýval smutek. Očekávaný start v týmu Rock Media Motors se totiž odkládá, tým se totiž neshodl s technickými komisaři na výkladu předpisů a vůz Pagani Zonda neprošel technickou přejímkou, ačkoliv se v jednu chvíli zdálo, že se dosáhne kompromisu.
Jarek Janiš: „Jsem moc rád, že jsem zpátky u Zakspeedu, navíc jsme začali tam, kde jsme při jarních testech skončili. Vůz nebyl zpočátku úplně perfektní, ale jemnými změnami nastavení jsme ho značně vylepšili. Pro zbytek víkendu jsem optimistou, tato trať našemu vozu sedí a snad se nám vyhnou technické problémy. Na druhou stranu jsem smutný kvůli Erikovi, vím moc dobře, jak se na tento víkend těšil.“
Erik Janiš: „V tuto chvíli pochopitelně převládá zklamání, ale určitě jsme ještě neřekli poslední slovo. Vím, že tým bude dále pracovat na voze a věřím, že se závodní premiéry dočkám. Teď už jenom budu držet palce Jarkovi, aby tento víkend pro něj dopadnul dobře.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?