První den závodního víkendu FIA GT v Dijonu nabídnou Jarku a Eriku Janišovi příznivou i odvrácenou tvář.
Jarek ovládl s vozem Saleen S7R úvodní trénink, zatímco Erik si musí na svou závodní premiéru v tomto šampionátu ještě počkat.
Jarek se do kokpitu Saleenu vrátil po vynechání jednoho závodu, ale hned všem ukázal, že to jeho výkonnost nijak nepoznamenalo. Stejně jako v jarních testech na této trati zajel i v prvním tréninku nejrychlejší čas. Sice nepatrně zaostal za svým maximem z jara, ale letní teploty časy obecně zpomalily.
Jestliže Jarek měl po prvním tréninku důvody k úsměvu, Erik neskrýval smutek. Očekávaný start v týmu Rock Media Motors se totiž odkládá, tým se totiž neshodl s technickými komisaři na výkladu předpisů a vůz Pagani Zonda neprošel technickou přejímkou, ačkoliv se v jednu chvíli zdálo, že se dosáhne kompromisu.
Jarek Janiš: „Jsem moc rád, že jsem zpátky u Zakspeedu, navíc jsme začali tam, kde jsme při jarních testech skončili. Vůz nebyl zpočátku úplně perfektní, ale jemnými změnami nastavení jsme ho značně vylepšili. Pro zbytek víkendu jsem optimistou, tato trať našemu vozu sedí a snad se nám vyhnou technické problémy. Na druhou stranu jsem smutný kvůli Erikovi, vím moc dobře, jak se na tento víkend těšil.“
Erik Janiš: „V tuto chvíli pochopitelně převládá zklamání, ale určitě jsme ještě neřekli poslední slovo. Vím, že tým bude dále pracovat na voze a věřím, že se závodní premiéry dočkám. Teď už jenom budu držet palce Jarkovi, aby tento víkend pro něj dopadnul dobře.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?