První den závodního víkendu FIA GT v Dijonu nabídnou Jarku a Eriku Janišovi příznivou i odvrácenou tvář.
Jarek ovládl s vozem Saleen S7R úvodní trénink, zatímco Erik si musí na svou závodní premiéru v tomto šampionátu ještě počkat.
Jarek se do kokpitu Saleenu vrátil po vynechání jednoho závodu, ale hned všem ukázal, že to jeho výkonnost nijak nepoznamenalo. Stejně jako v jarních testech na této trati zajel i v prvním tréninku nejrychlejší čas. Sice nepatrně zaostal za svým maximem z jara, ale letní teploty časy obecně zpomalily.
Jestliže Jarek měl po prvním tréninku důvody k úsměvu, Erik neskrýval smutek. Očekávaný start v týmu Rock Media Motors se totiž odkládá, tým se totiž neshodl s technickými komisaři na výkladu předpisů a vůz Pagani Zonda neprošel technickou přejímkou, ačkoliv se v jednu chvíli zdálo, že se dosáhne kompromisu.
Jarek Janiš: „Jsem moc rád, že jsem zpátky u Zakspeedu, navíc jsme začali tam, kde jsme při jarních testech skončili. Vůz nebyl zpočátku úplně perfektní, ale jemnými změnami nastavení jsme ho značně vylepšili. Pro zbytek víkendu jsem optimistou, tato trať našemu vozu sedí a snad se nám vyhnou technické problémy. Na druhou stranu jsem smutný kvůli Erikovi, vím moc dobře, jak se na tento víkend těšil.“
Erik Janiš: „V tuto chvíli pochopitelně převládá zklamání, ale určitě jsme ještě neřekli poslední slovo. Vím, že tým bude dále pracovat na voze a věřím, že se závodní premiéry dočkám. Teď už jenom budu držet palce Jarkovi, aby tento víkend pro něj dopadnul dobře.“BPA sport marketing, a.s.Foto: annimages.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?