Třetí závod letošního šampionátu hostil německý Oschersleben a domácím týmům se v nejsilnější kategorii dařilo nejlépe. Double si odváží Vitaphone, třetí místo získal Phoenix.
Po tříhodinovém závodě protnul cílovou čáru jako první vůz Maserati MC12 posádky Bartels/Bertolini týmu Vitaphone, která získala po Silverstone už druhé vítězství. Bartels potvrdil formu z kvalifikace a na svém oblíbeném okruhu konečně zvítězil poté, co vodil spolu s Bertolinim závodní pole prakticky celé tři hodiny.
Necelých patnáct vteřin za nimi dokončili závod jejich týmoví kolegové Davies/Biagi, které dělilo jen pět vteřin od třetí posádky Deletraz/Piccini s Aston Martinem DBR9 stáje Phoenix. Britský vůz ve službách německého týmu provázely v poslední hodině rozličné drobné problémy a prasklý výfuk.
Vítězům předcházejícího závodu v Brně Janišovi s Bertem tentokrát nepřálo štěstí. Dá se předpokládat, že své sehrál i nařízením Komise GT zmenšený zadní spoiler jejich Saleenu S7R, přesto bojovali v prvních dvou hodinách o stupně vítězů. Až problémy s brzdami a defekt kola stál Janiše pozici. Ke cti nutno uvést, že na stupně vítězů přesto ztratila posádka jen osm vteřin.
Posledním zástupcem s plným počtem kol byl další britský Aston pilotovaný Gollinem a Babinim, které následovali ve druhém voze týmu BMS Scuderia Italia Pescatori/Ramos. Bodů se po přestávce znovu dočkali u Race Alliance s posledním Astonem a jediný a zároveň první bod si z Německa odváží britský tým Balfe Motorsport. Lamborghini a Chevrolet Corvette dnešní závod nedokončili.
Ve třídě GT2 obsadili první dvě příčky jezdci s Ferrari 430 GT2 týmů Scuderia Ecosse a AF Corse Ferrari. Třetí místo pak získal Ebimotors startující s Porsche 996 GT3 RSR.
Oschersleben, výsledky závodu:
1
1
GT1 Bartels/Bertolini Maserati MC12 GT1 3:01:11.822 125151.72 22
GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:01:26.185 12514.363 151.52 35
GT1 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR9 3:01:31.602 12519.780 151.45 49
GT1 Bert/Janis Saleen S7R 3:01:39.649 12527.827 151.34 523
GT1 Gollin/Babini Aston Martin DBR9 3:02:13.336 1251:01.514 150.87 624
GT1 Pescatori/Ramos Aston Martin DBR9 3:01:47.805 1241 LAP 150.01 733
GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:02:17.179 1241 LAP 149.61 811
GT1 Balfe/Derbyshire Saleen S7R 3:02:14.391 1223 LAPS 147.23 962
GT2 Kinch/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 3:02:33.068 1214 LAPS 145.78 1059
GT2 Salo/Aguas Ferrari 430 GT2 3:01:41.413 1205 LAPS 145.26 1163
GT2 Niarchos/Mullen Ferrari 430 GT2 3:01:22.736 1196 LAPS 144.29 1255
GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:01:47.477 1196 LAPS 143.97 1375
GT2 Collard/Riccitelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:23.352 1196 LAPS 143.50 1458
GT2 Bobbi/Melo Ferrari 430 GT2 3:01:46.404 1187 LAPS 142.77 1566
GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:27.185 1187 LAPS 142.24 1674
GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.498 1169 LAPS 140.23 1769
GT2 Felbermayr/Ried Porsche 996 GT3 RSR 3:01:35.442 11312 LAPS 136.86 1856
GT2 Gosse/Kutemann Ferrari 430 GT2 3:02:23.902 11114 LAPS 133.84 1913
GT1 Bouchut/Bartyan Lamborghini Murcielago GTR 2:12:32.028 8837 LAPS 146.01Foto: annimages.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?