Třetí závod letošního šampionátu hostil německý Oschersleben a domácím týmům se v nejsilnější kategorii dařilo nejlépe. Double si odváží Vitaphone, třetí místo získal Phoenix.
Po tříhodinovém závodě protnul cílovou čáru jako první vůz Maserati MC12 posádky Bartels/Bertolini týmu Vitaphone, která získala po Silverstone už druhé vítězství. Bartels potvrdil formu z kvalifikace a na svém oblíbeném okruhu konečně zvítězil poté, co vodil spolu s Bertolinim závodní pole prakticky celé tři hodiny.
Necelých patnáct vteřin za nimi dokončili závod jejich týmoví kolegové Davies/Biagi, které dělilo jen pět vteřin od třetí posádky Deletraz/Piccini s Aston Martinem DBR9 stáje Phoenix. Britský vůz ve službách německého týmu provázely v poslední hodině rozličné drobné problémy a prasklý výfuk.
Vítězům předcházejícího závodu v Brně Janišovi s Bertem tentokrát nepřálo štěstí. Dá se předpokládat, že své sehrál i nařízením Komise GT zmenšený zadní spoiler jejich Saleenu S7R, přesto bojovali v prvních dvou hodinách o stupně vítězů. Až problémy s brzdami a defekt kola stál Janiše pozici. Ke cti nutno uvést, že na stupně vítězů přesto ztratila posádka jen osm vteřin.
Posledním zástupcem s plným počtem kol byl další britský Aston pilotovaný Gollinem a Babinim, které následovali ve druhém voze týmu BMS Scuderia Italia Pescatori/Ramos. Bodů se po přestávce znovu dočkali u Race Alliance s posledním Astonem a jediný a zároveň první bod si z Německa odváží britský tým Balfe Motorsport. Lamborghini a Chevrolet Corvette dnešní závod nedokončili.
Ve třídě GT2 obsadili první dvě příčky jezdci s Ferrari 430 GT2 týmů Scuderia Ecosse a AF Corse Ferrari. Třetí místo pak získal Ebimotors startující s Porsche 996 GT3 RSR.
Oschersleben, výsledky závodu:
1
1
GT1 Bartels/Bertolini Maserati MC12 GT1 3:01:11.822 125151.72 22
GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:01:26.185 12514.363 151.52 35
GT1 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR9 3:01:31.602 12519.780 151.45 49
GT1 Bert/Janis Saleen S7R 3:01:39.649 12527.827 151.34 523
GT1 Gollin/Babini Aston Martin DBR9 3:02:13.336 1251:01.514 150.87 624
GT1 Pescatori/Ramos Aston Martin DBR9 3:01:47.805 1241 LAP 150.01 733
GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:02:17.179 1241 LAP 149.61 811
GT1 Balfe/Derbyshire Saleen S7R 3:02:14.391 1223 LAPS 147.23 962
GT2 Kinch/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 3:02:33.068 1214 LAPS 145.78 1059
GT2 Salo/Aguas Ferrari 430 GT2 3:01:41.413 1205 LAPS 145.26 1163
GT2 Niarchos/Mullen Ferrari 430 GT2 3:01:22.736 1196 LAPS 144.29 1255
GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:01:47.477 1196 LAPS 143.97 1375
GT2 Collard/Riccitelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:23.352 1196 LAPS 143.50 1458
GT2 Bobbi/Melo Ferrari 430 GT2 3:01:46.404 1187 LAPS 142.77 1566
GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:27.185 1187 LAPS 142.24 1674
GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.498 1169 LAPS 140.23 1769
GT2 Felbermayr/Ried Porsche 996 GT3 RSR 3:01:35.442 11312 LAPS 136.86 1856
GT2 Gosse/Kutemann Ferrari 430 GT2 3:02:23.902 11114 LAPS 133.84 1913
GT1 Bouchut/Bartyan Lamborghini Murcielago GTR 2:12:32.028 8837 LAPS 146.01Foto: annimages.com
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?