Oschersleben: Maserati před Astonem

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz
Daniel Šupa 2. července 2006 21:41
Sdílej:

Třetí závod letošního šampionátu hostil německý Oschersleben a domácím týmům se v nejsilnější kategorii dařilo nejlépe. Double si odváží Vitaphone, třetí místo získal Phoenix.

Po tříhodinovém závodě protnul cílovou čáru jako první vůz Maserati MC12 posádky Bartels/Bertolini týmu Vitaphone, která získala po Silverstone už druhé vítězství. Bartels potvrdil formu z kvalifikace a na svém oblíbeném okruhu konečně zvítězil poté, co vodil spolu s Bertolinim závodní pole prakticky celé tři hodiny.

Necelých patnáct vteřin za nimi dokončili závod jejich týmoví kolegové Davies/Biagi, které dělilo jen pět vteřin od třetí posádky Deletraz/Piccini s Aston Martinem DBR9 stáje Phoenix. Britský vůz ve službách německého týmu provázely v poslední hodině rozličné drobné problémy a prasklý výfuk.

Vítězům předcházejícího závodu v Brně Janišovi s Bertem tentokrát nepřálo štěstí. Dá se předpokládat, že své sehrál i nařízením Komise GT zmenšený zadní spoiler jejich Saleenu S7R, přesto bojovali v prvních dvou hodinách o stupně vítězů. Až problémy s brzdami a defekt kola stál Janiše pozici. Ke cti nutno uvést, že na stupně vítězů přesto ztratila posádka jen osm vteřin.

Posledním zástupcem s plným počtem kol byl další britský Aston pilotovaný Gollinem a Babinim, které následovali ve druhém voze týmu BMS Scuderia Italia Pescatori/Ramos. Bodů se po přestávce znovu dočkali u Race Alliance s posledním Astonem a jediný a zároveň první bod si z Německa odváží britský tým Balfe Motorsport. Lamborghini a Chevrolet Corvette dnešní závod nedokončili.

Ve třídě GT2 obsadili první dvě příčky jezdci s Ferrari 430 GT2 týmů Scuderia Ecosse a AF Corse Ferrari. Třetí místo pak získal Ebimotors startující s Porsche 996 GT3 RSR.

Oschersleben, výsledky závodu:

1

1

GT1 Bartels/Bertolini Maserati MC12 GT1 3:01:11.822 125151.72 2

2

GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:01:26.185 12514.363 151.52 3

5

GT1 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR9 3:01:31.602 12519.780 151.45 4

9

GT1 Bert/Janis Saleen S7R 3:01:39.649 12527.827 151.34 5

23

GT1 Gollin/Babini Aston Martin DBR9 3:02:13.336 1251:01.514 150.87 6

24

GT1 Pescatori/Ramos Aston Martin DBR9 3:01:47.805 1241 LAP 150.01 7

33

GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:02:17.179 1241 LAP 149.61 8

11

GT1 Balfe/Derbyshire Saleen S7R 3:02:14.391 1223 LAPS 147.23 9

62

GT2 Kinch/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 3:02:33.068 1214 LAPS 145.78 10

59

GT2 Salo/Aguas Ferrari 430 GT2 3:01:41.413 1205 LAPS 145.26 11

63

GT2 Niarchos/Mullen Ferrari 430 GT2 3:01:22.736 1196 LAPS 144.29 12

55

GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:01:47.477 1196 LAPS 143.97 13

75

GT2 Collard/Riccitelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:23.352 1196 LAPS 143.50 14

58

GT2 Bobbi/Melo Ferrari 430 GT2 3:01:46.404 1187 LAPS 142.77 15

66

GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:27.185 1187 LAPS 142.24 16

74

GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.498 1169 LAPS 140.23 17

69

GT2 Felbermayr/Ried Porsche 996 GT3 RSR 3:01:35.442 11312 LAPS 136.86 18

56

GT2 Gosse/Kutemann Ferrari 430 GT2 3:02:23.902 11114 LAPS 133.84 19

13

GT1 Bouchut/Bartyan Lamborghini Murcielago GTR 2:12:32.028 8837 LAPS 146.01

Foto: annimages.com

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.