Ani změna počasí nezastavila dobré výkony Jarka Janiše v úvodním víkendu šampionátu FIA GT v Silverstone a český jezdec týmu Zakspeed kvalifikoval vůz Saleen S7R na mokré trati na druhém místě.
Včerejší i dnešní volné tréninky se jely na suchu, nicméně anglické počasí dostálo pověstem o své proměnlivosti a před kvalifikací se rozpršelo. Janiš zajel v trénincích třetí a první čas, Zakspeed ho proto nominoval do kvalifikačního boje. Ten se odehrával na mokré trati
Jarek Janiš: „Druhé místo není špatné, ale cítím, že jsme dnes mohli dopadnout ještě lépe. Na začátku jsme neodhadli dobře množství vody na trati a vyjeli jsme na měkkých mokrých pneumatikách. Ty ale vydržely jenom jedno kolo a potom šel jejich výkon dolů, takže jsem jel do boxů pro tvrdší směs, jenže mě zavolali na vážení a technickou kontrolu. Tím jsme přišli o nějaký čas a stihl jsem pak odjet už jen jedno kolo. Vůz zatím funguje na suchu i vodě, takže z počasí nemusíme mít zítra obavy.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „S Jarkovými výkony jsem velmi spokojený, také pan Zakowski si ho velmi chválí. Saleenu teoreticky jízda na vodě tolik nevyhovuje, o to příjemnější je Jarkův výkon. Jenom je škoda, že zdržení při technické kontrole ztížilo útok na pole position.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Karel Bařina / AUTO NEWS NETWORK
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.