Ani změna počasí nezastavila dobré výkony Jarka Janiše v úvodním víkendu šampionátu FIA GT v Silverstone a český jezdec týmu Zakspeed kvalifikoval vůz Saleen S7R na mokré trati na druhém místě.
Včerejší i dnešní volné tréninky se jely na suchu, nicméně anglické počasí dostálo pověstem o své proměnlivosti a před kvalifikací se rozpršelo. Janiš zajel v trénincích třetí a první čas, Zakspeed ho proto nominoval do kvalifikačního boje. Ten se odehrával na mokré trati
Jarek Janiš: „Druhé místo není špatné, ale cítím, že jsme dnes mohli dopadnout ještě lépe. Na začátku jsme neodhadli dobře množství vody na trati a vyjeli jsme na měkkých mokrých pneumatikách. Ty ale vydržely jenom jedno kolo a potom šel jejich výkon dolů, takže jsem jel do boxů pro tvrdší směs, jenže mě zavolali na vážení a technickou kontrolu. Tím jsme přišli o nějaký čas a stihl jsem pak odjet už jen jedno kolo. Vůz zatím funguje na suchu i vodě, takže z počasí nemusíme mít zítra obavy.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „S Jarkovými výkony jsem velmi spokojený, také pan Zakowski si ho velmi chválí. Saleenu teoreticky jízda na vodě tolik nevyhovuje, o to příjemnější je Jarkův výkon. Jenom je škoda, že zdržení při technické kontrole ztížilo útok na pole position.“BPA sport marketing, a.s.Foto: Karel Bařina / AUTO NEWS NETWORK
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?