2. prosince byl v Monaku oficiálně prezentován nový seriál, který by měl umožnit snadnější přestup týmům z národních GT seriálů do šampionátu FIA GT.
Za nápadem stojí otec FIA GT a neúnavný obhájce závodů vozů Grand Tourismo Stephane Ratel. Nový šampionát podpořil také prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley.
Vozy, které by se v šampionátu mohly objevit, byly vystaveny před hotelem de Paris, kde se tisková konference konala.
Ke spatření byly Ascari KZ1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06 GT3, Dodge Viper, Lamborghini Gallardo, Lotus Exige, Maserati Gran Sport Light, Porsche 997 a Venturi Heritage.
Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?