Mercedes Benz třídy G je snem nejednoho řidiče. Jenže s průměrným příjmem je to sen téměř nedosažitelný. Existují však i jiné vozy, které si na Géčko alespoň vizuálně hrají.
Nedávno jsem vám ukázal Suzuki Jimny, převlečené za Mercedes Benz G500 4 × 4. Nyní se můžete podívat na ne úplně povedenou přestavbu off-roadu UAZ-3151 v pokusu o kopii Géčka. Ve městě Kursk je nyní na prodej za v přepočtu 160 000 Kč.
Přední část opravdu připomíná terénní legendu s hvězdou ve znaku. Přísně hranatá příď a moderní LED světlomety nevypadají špatně. Také zadní část je ještě s trochou dobré vůle poměrně povedená. Že něco nehraje je hned jasné při pohledu z boku. Zde je základ v ruském automobilu jasně patrný. Kromě jiných kol se širokými terénními pneumatikami je to téměř sériový UAZ.
Při takovýchto úpravách zřídka zůstává interiér vozu nedotčen. Ne však v tomto případě. Vnitřek UAZu-G nepůsobí tak sparťansky, ale do Mercedesu má opravdu daleko. Celý interiér je obšitý hnědou kůží a najdeme v něm zábavný systém s velkým displejem. Je vidět, že majitel si s vozem dal hodně práce, ale výsledek je tak na půl cesty. Není to úplně "stodola-tuning", ale do továrního vozu má opravdu daleko.
Pod kapotou se žádné změny neodehrály. Vůz je stále poháněn atmosférickým čtyřválcem o objemu 2,7 litru, jehož výkon 127 koní putuje na všechna čtyři kola. V terénu by se před Géčkem úplně neztratil, ale na zpevněné komunikaci se s maximální rychlostí 130 km/h na originál opravdu nechytá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?