Ruský automobilový závodník Ruslan Chirkov přetvořil legendární sovětský vůz v krásné retro kupé.
Poválečný osobní automobil GAZ M20 prošel radikální proměnou. Ze 4 dvéřového sedanu se stalo krásné kupé se sníženou střechou. Pod rozšířené lemy blatníků se nastěhovala moderní leštěná hliníková kola. V interiéru zůstala původní palubní deska. Výkonný audiosystém je maskovaný za původní rádio. Hlavní změnou oproti originálu jsou kožená anatomická sedadla původem z Audi TT. Dále se zde nachází sportovní tříramenný volant a volič automatické převodovky.
Velké změny se udály pod svalnatě působící kapotou. Původní čtyřválec o objemu 2112 ccm s výkonem 37 kW (50 koní) včetně 3 stupňové manuální převodovky se poroučeli pryč a na jejich místo se nastěhoval řadový šestiválec Toyota o objemu 2492 ccm s výkonem naladěným na 132 kW (180 koní) spojený s automatickou převodovkou. Přední náprava včetně zavěšení pochází z nejmodernější Volhy. Ta byla 31105 vyráběna od roku 2004. Zadní nápravy pochází stejně jako motor a převodovka od japonské Toyoty.
Majitel se rozhodl auto prodat. Za jedinečné retro kupé GAZ M20 "Paběda" s platnými doklady požaduje 1 200 000 rublů (v přepočtu asi 444 000 Kč.)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?