Německá tuningová firma Keyvay představila svou kreaci postavenou na základně Lamborghini Urus. Již tak úchvatně rychlý Urus má nyní dynamické schopnosti supersportu
Německá tuningová firma Keyvay představila svůj výtvor pod názvem Keyrus (kombinace slov Keyvany a Urus). Už takhle nepřehlédnutelné Lamborghini Urus teď vypadá ještě dramatičtěji a až téměř bláznivě. Karoserie super rychlého SUV dostala karbonový bodykit a pod výraznými lemy blatníků jsou černě lakovaná 24 palcová hliníková kola.
Karbonový bodykit neslouží jen k estetickým účelům. Krom optimalice proudění vzduchu také ukrajuje přebytečná kila. Přední část je nyní lehčí o 34 kg, ta zadní dokonce o 41 kg, což je dohromady 75 kg hmotnosti, které s sebou nemusí Lambo vláčet. Zajímavým detailem je pár dalších LED světlometů ve tvaru Y, které kopírují vzhled těch původních od Lamborghini.
V8 4.0 v sériovém naladění není žádným ořezávátkem. Dvakrát přeplňovaný agregát v sériovém Urusu nabízí 478 kW (650 koní) a úžasných 850 N.m. S ním dokáže velké SUV vystřelit z 0 na 100 km/h za dechberoucích 3,6 s a dál zrychlovat až k maximální rychlosti 306 km/h. Jenže i tohle bylo pro lidi od Keyvany málo, a tak si s motorem trochu pohráli. V8 v Keyrusu má nyní parametry hypersportu. Výkon stoupl na 610 kW (830 koní) a točivý moment je takřka lokomotivních 1100 N.m. Nárůst výkonu o 180 koní, točivého momentu o 250 N.m. spolu s úbytkem hmotnosti o 75 kg se podepsal pod už tak úchvatnými dynamickými schopnostmi. Našláplé SUV nyní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 s a maximální rychlost se posunula přes magickou hranici 200 MPH, konkrétně na 202 MPH, což pro nás s metrickou mírou znamená 325 km/h. Zkrocení obrovského stáda bujných hřebců mají na starosti karbono-keramické kotoučové brzdy. Ty přední mají průměr 440 mm a spolupracují s 10 pístovými třmeny.
Nepodařilo se nám zjistit, kolik si za svůj úchvatný výtvor u Keyvany účtují. Ale zcela jistě to bude částka mnohonásobně převyšující základní Lamborghini Urus. Vždyť za Urus s karbonovým bodykitem a se sériově naladěným motorem si u Keyvany řeknou o neskutečných 12 miliónů Kč. V tomto případě bude suma potřebná na nákup hyper SUV jistě ještě o pořádný kus vyšší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?