Netřeba připomínat, že Brabus už dlouhá léta ladí automobily značky Mercedes-Benz. A právě její model nové generace legendárního G-Klasse si vzal do parády. Na poměry dnešní doby, kdy výrobci nabízejí maximálně osmiválec, nejlépe v kombinaci s elektromotorem, působí obrovská V12 v Brabusu až nepatřičně.
Pro lepší ovladatelnost bylo celé auto o 10 cm rozšířeno. Pod výrazně tvarované blatníky se vejdou kovaná kola o průměru ráfků až 24", která obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 vpředu a 335/25 vzadu. Při pohledu zepředu jistě zaujmou masivní nasávací otvory, ať už pro přívod vzduchu k motoru, chladičům či brzdám. Z boku dominují výdechy odvětrávání brzdových kotoučů a před zadní nápravou vyvedené koncovky výfuku. Celkový dojem síly podtrhuje karbonové přítlačné křídlo umístěné nad pátými dveřmi.
Interiér všech z 10 vyrobených exemplářů bude odlišný. Přesně přizpůsobený individuálnímu přání náročných zákazníků. Ve všech případech se bude jednat o ručně zpracovaný luxusní interiér. Zvolit lze precizně zpracovanou jemnou kůži, černou alcantaru, vysoce lesklé klavírní dřevo a leštěný hliník.
Největší změna oproti sériovému modelu G se nachází pod kapotou. Většina úpravců přeprogramuje řídící jednotku a jinak nechá motor nedotčen. Ne však u Brabusu. Inženýři si vzali do parády 6.0 l V12 z modelu S65 AMG a nezůstal kámen na kameni. Kované písty mají nyní delší zdvih, čímž narostl celkový objem dvanáctiválce na 6,3 l. Nová jsou obě turbodmychadla poskytující vyšší plnící tlak. Veškeré snahy o navýšení výkonu dovršuje komplet přepracované výfukové potrubí.
Veškeré úpravy motoru se podepsaly na fantastickém výkonu 662 kW (900 k) a točivém momentu takřka lokomotivních 1200 N.m. Jen pro zajímavost uvádíme, že inženýrům se podařilo z motoru vymáčknout dokonce 1500 N.m. V rámci zachování spolehlivosti ho nakonec softwarově snížili. I přes nemalou váhu 2600 kg a aerodynamicky ne zcela optimální tvar krabice, nabízí Brabus úžasné dynamické schopnosti. Za brutálního zvuku monstrózní V12 vystřelí 0-100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Spotřeba asi případného kupce trápit nebude. Uvádíme, že v kombinovaném provozu nárokuje 18,9 l na sto kilometrů.
Exkluzivitě vlastnit jeden z pouhých deseti vyrobených kusů odpovídá i cena. V přepočtu přes 15 milionů korun. A to se bavíme o ceně bez daně. Jestli by jste chtěli vidět Brabus V12 900 na vlastní oči, neváhejte navštívit výstavu Brabusu na probíhajícím autosalónu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?