Minulý rok představil Mopar, divize koncernu FCA, extrémní motor pojmenovaný Hellephant, který je určený pro zástavbu do amerických automobilů vyrobených před rokem 1976. Kompresorem přeplňovaný osmiválec je až děsivě silným nástupcem ikonického Hellcatu, díky kterému chytne nejeden veterán druhý dech.
Extrémní „crate engine" Hellephant, tedy motor připravený k zástavbě do upraveného automobilu, byl sice představen již minulý rok v Las Vegas na akci SEMA, se zahájením prodeje však čekal Mopar až na dnešní den. Pokud se totiž podíváme na dnešní datum, psané v americkém formátu s měsíci před dny, dostaneme 04/26. Číslo 426 je přitom označením objemu ikonického motoru V8 Hemi v kubických palcích, díky čemuž je dnešek v zámoří označován jako HEMI day.
Zpátky ale k Hellephantu, který je extrémní ve všech ohledech. Jeho obří výkon přes 1 000 koní a točivý moment okolo 1 288 Nm totiž rozhodně není zadarmo. Základní balení totiž vyjde na 29 995 dolarů, což je v přepočtu okolo 692 000 Kč. Za to už v USA prakticky pořídíte základní model Dodge Charger sedan.
Základní varianta sice obsahuje všechno potřebné, tedy kromě motoru i vodní pumpu, setrvačník, olejovou vanu, kompresor, klapku, cívky i vstřiky, nicméně existují i snadnější způsoby instalace motoru do auta. Za příplatek 2 265 dolarů totiž Mopar nabízí „Hellephant engine kit," díky kterému se stane instalace motoru hračkou. Tedy samozřejmě pouze pro lidi, kteří mají alespoň základní potuchy o tom, jak věci fungují.
Motor je určen pro silniční automobily i offroady vyrobené před rokem 1976, což ostatně Mopar demonstroval svým unikátním upraveným vozem Dodge "Super" Charger z roku 1968. Jak ovšem dodává web Motor1, který na zahájení prodeje upozornil, bude jen otázkou času, než někdo nastěhuje tohle monstrum pod kapotu moderního vozu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?