Pokud jste někdy zatoužili po automobilu s wankelovým motorem, nejsnazším řešením bylo zamířit k automobilce Mazda, která těmito motory osazovala modely RX-7 a RX-8. Některým milovníkům techniky, výkonu a unikátního zvuku však Mazda nebyla dost dobrá a tak začaly netradiční motory migrovat i pod kapotu dalších modelů jiných značek. Tou nejbláznivější konverzí je pak nejspíš tenhle malý červený Fiat 600.
Fiat 600 s Wankelovým motorem dostal příznačnou přezdívku Angry Mosquito, tedy zhruba naštvaný komár, což je naprosto vhodný název. Budoucí majitel však vozu může říkat jak bude chtít, neboť malý Fiat je v současnosti na prodej. Právě díky prodejci jsme si však mohli prohlédnout jeho výkony a poslechnout i jeho charakteristický zvuk.
Místo zadních sedadel se ukrývá rotační motor Mazda 12A, který však podstoupil řadu úprav. Jednou z nich je například instalace dvojitých 40 mm karburátorů Weber nebo připojení manuální čtyřstupňové převodovky z produkce Volkswagen. Díky výslednému rozložení váhy pak prý stroj působí jako „sporťák s motorem uprostřed."
Jak už bývá u podobných strojů zvykem, poměr váhy a výkonu je naprosto fantastickým. Váha automobilu se pohybuje okolo 590 koní, zatím co upraven motor disponuje stádem cca 220 plnokrevníků. Díky tomuto poměru se dostáváme do míst žebříčku, kde se pohybuje například Camaro ZL1 nebo Challenger SRT Hellcat.
Oba výše zmíněné stroje jsou přitom cca 3x větší a těžší. A pokud byste chtěli poznamenat, že jsou bezpochyby modernější, musíme vám dát za pravdu. Ovšem ani Tenhle model Fiatu 600 na tom není tak špatnou - pod svou elegantní karoserií totiž ukrývá pevnou a odolnou bezpečnostní klec.
Motoexotica, dealer automobilů sídlící v Missouri, kdysi prodal Angry Mosquito za částku necelých 35 000 dolarů. Fiat se však vrací a jeho hodnota půjde podle očekávání pořádně nahoru. Za kolik ho lidé od Barret-Jackson dokáží prodat sice netušíme, ovšem již teď víme, že málo to nebude.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?