Spolupráce společností Shelby a Ford je už léty ověřená záruka kvality, což potvrzuje nepřeberné množství zákazníky velmi oblíbených sportovních modelů. Poslední spolupráce těchto dvou společností však vyústila ve stavbu neskutečného terénního monstra.
Společnost Shelby včera vydala nové video, na kterém propaguje kvality svého posledního extrémního výtvoru, který nese název "Shelby Baja Raptor". Vůz, který bývá často označován jako jeden z nejextrémnějších off-roadů světa, vznikl na základě už tak poměrně rychlého a kvalitního Fordu F-150 Raptor. Nebyli by to ale lidé ze Shelby, aby výtvory Fordu nedotáhli k naprosté dokonalosti.
Baja Raptor tak dostal o 3" palce vyšší podvozek, 18" palcové hliníkové ráfky s off-roadovými pneumatikami BFGoodrich KM2 o průměru 32" palců. Pod kapotou se nachází upravený 3.5 litrový motor V6 EcoBoost, který byl vybaven lepším přívodem vzduchu, kvalitnějším filtrem vzduchu schopným přivést ho do motoru více a chybět nemohlo ani ladění řídící jednotky motoru. Na konci všech úprav tak tento Shelby nabízí výkon 391 kW (532 k) a točivý moment 826 Nm.
Kromě technických úprav motoru a podvozku ale došlo i na zajímavé úpravy vzhledu. Kromě masivních off-roadových nárazníků tak na Baja Raptoru najdeme i řadu přídavných LED světlometů, nasávací otvor na kapotě motoru nebo speciální rampu na korbě, na které je umístěná nastavitelná světelná rampa a zároveň slouží jako nosič pro dvě plnohodnotné náhradní pneumatiky.
Pár drobných úprav se dočkal i interiér, který nabídne nově čalouněná kožená sedadla, karbonové obložení nebo speciální plakety Shelby.
Pro rok 2018 je naplánována výroba pouhých 500 kusů, přičemž ceny startují na částce 2.5 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?