Spolupráce společností Shelby a Ford je už léty ověřená záruka kvality, což potvrzuje nepřeberné množství zákazníky velmi oblíbených sportovních modelů. Poslední spolupráce těchto dvou společností však vyústila ve stavbu neskutečného terénního monstra.
Společnost Shelby včera vydala nové video, na kterém propaguje kvality svého posledního extrémního výtvoru, který nese název "Shelby Baja Raptor". Vůz, který bývá často označován jako jeden z nejextrémnějších off-roadů světa, vznikl na základě už tak poměrně rychlého a kvalitního Fordu F-150 Raptor. Nebyli by to ale lidé ze Shelby, aby výtvory Fordu nedotáhli k naprosté dokonalosti.
Baja Raptor tak dostal o 3" palce vyšší podvozek, 18" palcové hliníkové ráfky s off-roadovými pneumatikami BFGoodrich KM2 o průměru 32" palců. Pod kapotou se nachází upravený 3.5 litrový motor V6 EcoBoost, který byl vybaven lepším přívodem vzduchu, kvalitnějším filtrem vzduchu schopným přivést ho do motoru více a chybět nemohlo ani ladění řídící jednotky motoru. Na konci všech úprav tak tento Shelby nabízí výkon 391 kW (532 k) a točivý moment 826 Nm.
Kromě technických úprav motoru a podvozku ale došlo i na zajímavé úpravy vzhledu. Kromě masivních off-roadových nárazníků tak na Baja Raptoru najdeme i řadu přídavných LED světlometů, nasávací otvor na kapotě motoru nebo speciální rampu na korbě, na které je umístěná nastavitelná světelná rampa a zároveň slouží jako nosič pro dvě plnohodnotné náhradní pneumatiky.
Pár drobných úprav se dočkal i interiér, který nabídne nově čalouněná kožená sedadla, karbonové obložení nebo speciální plakety Shelby.
Pro rok 2018 je naplánována výroba pouhých 500 kusů, přičemž ceny startují na částce 2.5 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.