Spolupráce společností Shelby a Ford je už léty ověřená záruka kvality, což potvrzuje nepřeberné množství zákazníky velmi oblíbených sportovních modelů. Poslední spolupráce těchto dvou společností však vyústila ve stavbu neskutečného terénního monstra.
Společnost Shelby včera vydala nové video, na kterém propaguje kvality svého posledního extrémního výtvoru, který nese název "Shelby Baja Raptor". Vůz, který bývá často označován jako jeden z nejextrémnějších off-roadů světa, vznikl na základě už tak poměrně rychlého a kvalitního Fordu F-150 Raptor. Nebyli by to ale lidé ze Shelby, aby výtvory Fordu nedotáhli k naprosté dokonalosti.
Baja Raptor tak dostal o 3" palce vyšší podvozek, 18" palcové hliníkové ráfky s off-roadovými pneumatikami BFGoodrich KM2 o průměru 32" palců. Pod kapotou se nachází upravený 3.5 litrový motor V6 EcoBoost, který byl vybaven lepším přívodem vzduchu, kvalitnějším filtrem vzduchu schopným přivést ho do motoru více a chybět nemohlo ani ladění řídící jednotky motoru. Na konci všech úprav tak tento Shelby nabízí výkon 391 kW (532 k) a točivý moment 826 Nm.
Kromě technických úprav motoru a podvozku ale došlo i na zajímavé úpravy vzhledu. Kromě masivních off-roadových nárazníků tak na Baja Raptoru najdeme i řadu přídavných LED světlometů, nasávací otvor na kapotě motoru nebo speciální rampu na korbě, na které je umístěná nastavitelná světelná rampa a zároveň slouží jako nosič pro dvě plnohodnotné náhradní pneumatiky.
Pár drobných úprav se dočkal i interiér, který nabídne nově čalouněná kožená sedadla, karbonové obložení nebo speciální plakety Shelby.
Pro rok 2018 je naplánována výroba pouhých 500 kusů, přičemž ceny startují na částce 2.5 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?