Spolupráce společností Shelby a Ford je už léty ověřená záruka kvality, což potvrzuje nepřeberné množství zákazníky velmi oblíbených sportovních modelů. Poslední spolupráce těchto dvou společností však vyústila ve stavbu neskutečného terénního monstra.
Společnost Shelby včera vydala nové video, na kterém propaguje kvality svého posledního extrémního výtvoru, který nese název "Shelby Baja Raptor". Vůz, který bývá často označován jako jeden z nejextrémnějších off-roadů světa, vznikl na základě už tak poměrně rychlého a kvalitního Fordu F-150 Raptor. Nebyli by to ale lidé ze Shelby, aby výtvory Fordu nedotáhli k naprosté dokonalosti.
Baja Raptor tak dostal o 3" palce vyšší podvozek, 18" palcové hliníkové ráfky s off-roadovými pneumatikami BFGoodrich KM2 o průměru 32" palců. Pod kapotou se nachází upravený 3.5 litrový motor V6 EcoBoost, který byl vybaven lepším přívodem vzduchu, kvalitnějším filtrem vzduchu schopným přivést ho do motoru více a chybět nemohlo ani ladění řídící jednotky motoru. Na konci všech úprav tak tento Shelby nabízí výkon 391 kW (532 k) a točivý moment 826 Nm.
Kromě technických úprav motoru a podvozku ale došlo i na zajímavé úpravy vzhledu. Kromě masivních off-roadových nárazníků tak na Baja Raptoru najdeme i řadu přídavných LED světlometů, nasávací otvor na kapotě motoru nebo speciální rampu na korbě, na které je umístěná nastavitelná světelná rampa a zároveň slouží jako nosič pro dvě plnohodnotné náhradní pneumatiky.
Pár drobných úprav se dočkal i interiér, který nabídne nově čalouněná kožená sedadla, karbonové obložení nebo speciální plakety Shelby.
Pro rok 2018 je naplánována výroba pouhých 500 kusů, přičemž ceny startují na částce 2.5 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.