Už několik desítek let jsou po světě známé sportovní edice různých modelů od švédského výrobce Volvo. Jeho divize Polestar se pak již několikrát postarala o rozruch, když uvedla na trh některou typicky modrou zběsilou variantu.
Jak to ale dopadne v případě, že se technikům Polestaru dostane do ruky nedávno uvedené luxusní Volvo S90? Už delší dobu se totiž hovoří o tom, že ačkoliv vrcholná verze švédské novinky nabídne v hybridním provedení T8 krásných 407 koní, pořád je to málo s ohledem na německou konkurenci.
Nově se navíc opravdu potvrdilo, že Volvo má v plánu uvést za rok ostré S90 a V90 Polestar. Dřívější spekulace navíc hovořili o výkonech kolem 600 koní, jenže to je vlastně jeden velký nesmysl. Už jen proto, že pod kapotou jakéhokoliv provedení S90 / V90 se nachází vždy čtyřválec. Ten by šest stovek koní nemusel spolehlivě vydržet, stejně tak jako jeho převodovka.
Nová zpráva proto hovoří o tom, že pokud se objeví ďábelsky modré Volvo S90 Polestar, pak jedině s plaketkou T8. Tím pádem zde budeme mít základ v podobě dvoulitrového benzinu a elektromotoru, přičemž výkon činí bez úprav 407 koní a 640 Nm. V případě zásahu firmy Polestar se ovšem dočkáme nárůstu na přibližně pět stovek koní.
Německá velká "premiová trojka" tak bude mít zřejmě dosti orosené čelo. Už jen z důvodu, že S90 patří podle řady názorů z běžné i odborné veřejnosti mezi nejhezčí modely z dané kategorie. Když si k tomu připočteme výkon 500 koní, hromadu místa a vynikající zpracování, bude se zřejmě jednat o hodně tvrdého soupeře.
Velký souhlas k úpravě vozu divizí Polestar pak vyslovil samotný šéf výzkumného a vývojového oddělení Volvo, pan Peter Mertens. Podle jeho slov můžeme skoro oficiálně potvrdit, že existuje vysoká pravděpodobnost finálního dokončení ostrých S90 a V90. Zatím zde ale hovoříme o neoficiálním prohlášení, které by se mohlo začátkem příštího roku změnit v oficiální.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?