Tuningový úpravce Väth se po delší době ukázal na veřejnosti s novým projektem. Opět je to něco, co stojí za pozornost a novým dílem je černý a kompletně přepracovaný Mercedes-Benz SL 65 AMG.
Ten má v základu přeplňovaný benzinový vidlicový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel. Nenechte se ale zmást, označení 65 značí stále objem "jen" šest litrů. I tak ale v základu nabídne verze AMG výkon 630 koní a točivý moment rovných 1000 Nm.
Jenže jak to tak bývá, mnohdy to tunerským firmám přijde málo a tak se sáhlo k přeprogramování řídící jednotky motoru. Následně se na vůz instaloval nový titanový výfukový systém. Výsledek? Na první pohled jen trošku přiostřené SL 65 AMG nabídne rovných sedmset koní výkonu. Mamutí točivý moment 1148 Nm pak skoro vyráží dech. Chudák automatická převodovka a zadní kola...
Díky zlepšení dvou hlavních parametrů se nyní tento černý ďábel může chlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak ze standardně elektronicky omezených 250 km/h povyrostla na 325 km/h. Nic by ale nefungovalo dostatečně dobře, kdyby se úpravy nedotkly také podvozku.
Díky tomu došlo nejen ke snížení světlé výšky, ale také k instalaci sportovnějších pružin a kovaných kol s pneumatikami o rozměru 265/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Loga tunera a decentní úprava interiéru jsou pak nepříliš překvapivým doplňkem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?