Tuningová firma Hennessey si vzala do parády to nejlepší od značky GMC a nadělila mu pořádnou porci výkonu a ostřejší vzhled. Přečtěte si, o co se jedná.
Terčem úprav se stalo obří SUV s názvem GMC Yukon Denali. To má v sériovém provedení atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, nabízí výkon 426 koní a točivým momente 624 Nm. S motorem je pak spojena osmistupňová automatická převodovka. Jak to ale dopadlo, když se pod kapotu podívali technici z Hennessey?
Po patřičných úpravách vůz dostal označení HPE650. To znamená, že jeho osmiválec dostal nový chladicí systém, kompletní výfukové potrubí, upravený software řídící jednotky a velký kompresor. Výsledkem je mohutný výkon 659 koní při 5500 ot./min a točivý moment narostl na 892 Nm při 4200 ot./min.
Výše uvedené hodnoty jsou pak zárukou, že GMC Yukon Denali HPE650 zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,5 sekundy a jednu čtvrtinu míle zvládne zajet za 12,9 sekundy. V tu chvíli už tohle monstrum letí rychlostí 171 km/h. Za příplatek je pak možné dokoupit výkonnější brzdový systém s kotouči Brembo a nová 22palcová kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?