Není sporu o tom, že Fiat 500 Abarth je malé, roztomilé a pořádně čiperné vozítko pro lidi, kteří jsou neradi součástí davu. Pokud se vám tento fiátek zamlouvá,ale toužíte po vyšším výkonu nemusíte zoufat. Stačí si objednat jeho úpravu u společnosti Alpha-N Performance.
Alpha-N Performance je další z nekonečné řady německých tuningových společností. Jejich poslední obětí se stal malý Abarth 500, který v loňském létě prošel decentním faceliftem.
Němečtí inženýři si připravili balík úprav pro většinu verzí, ve kterých je možné si malý ostrý hatcjback pořídit.
Packet EVOX přijde na 699 eur (cca 19 000 korun). Po jeho instalaci stoupne výkon běžného Abarthu 500 z 140 koní na 170 a hodnota točivého momentu se posune z 206 na 238 Nm.
Výkon ostrého Abarthu 595 Turismo poskočí ze 160 na 199 koňských sil. Polepší si i hodnota točivého momentu, ačkoli ne o mnoho – z 230 na 239 Nm.
Packet je možné nainstalovat i na svalnatý model 595 Competizione. Jeho výkon vyroste ze 180 na 201 koní a točivý moment se vyhoupne z hodnoty 250 na 296 Nm.
Inženýři nezapomněli ani na vrcholný model – Abarth 695 Biposto. Jeho 1,4litrový motor s turbodmychadlem před úpravou disponoval výkonem 190 koní a točivým momentem 250 Nm. Po zásahu Alpha-N Performace se hodnoty změnily na 214 koňských sil a 296 Nm.
Bohužel společnost neprozradila, jak se promění jízdní dynamika. Víme jen to, že standardní 695 Biposto dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a jeho maximální rychlost je 230 km/h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.