Daehler Design & Technik GmbH je další z nekonečného zástupu německých úpravců luxusních a výkonných automobilů. Jejich nejnovější kreací je balíček pro úpravu BMW M4 Convertible.
Sériové BMW M4 Convertible dává řidiči k dispozici výkon 425 koňských sil. Inženýrům z Daehler Design & Technik GmbH se to ale zdálo málo. Proto připravily pro tuto bavorskou krásku hned dva balíčky s úpravou výkonu.
Při použití prvního z nich výkon naroste na hodnotu 503 koní a točivý moment na celých 700 Nm. Díky těmto číslům dokáže sprintovat z nuly na sto kilometrů v hodině za 4 vteřiny a zrychlovat dokáže až do rychlosti 315 km/h.
Při využití druhého balíčku ze své „em čtyřky“ vymáčknete dokonce 532 koní výkonu a zadní pneumatiky budou úpět pod náporem 730 Nm. Na 100 km/h vůz po této úpravě vystřelí za 3,9 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na rychlost 327 km/h.
Úprava výkonu ale není to jediné, co tento balíček obsahuje. Za své peníze dostanete i úpravu podvozku, silnější brzdy a přepracovaný výfukový systém z nerezová oceli. Exteriér vozu je pak doplněn o zadní difuzor a přední spliter z uhlíkových vláken a nechybí ani nová hliníková kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?