Manhart Performance se rozhodlo, že se podívá na zoubek nejnovějšímu BMW X5 M a patřičně mu zvedne výkon.
Hlavní změny se odehrály pod kapotou, kde se twin-turbo 4,4-litrový osmiválec dočkal zesílení z 575 koní a 750 Nm na rovných sedm set. Inženýři Manhartu poladili software motoru a instalovali vlastní výfukový systém se dvěma koncovkami s průměrem100 mm. Přibyly i sportovních tlumiče s nastavitenou výškou a krásná litá kola.
Všech 700 koní je dostupných v 6500 otáčkách za minutu a točivý moment, který narostl na 900 Nm, je pro změnu možné mít už v 5,700 otáčkách za minutu .Manhart také odstranili omezovač rychlosti a tak se tohle BMW X5 M rozjede až na 315 km / h. Tato čísla pak jsou dosažitelná za 7,5 tisíce eur (plus montáž), ale v nabídce je prý levnější balíček, který zvýší výkon na 640 koní.
Za 3,5 tisíce eur dostanete zmíněnou sadu 22-palcových kol BBS SV s pneumatikami Vredestein Ultrac Vorti o rozměru 295/30 ZR22 vpředu a 335/25 ZR 22 vzadu. Sportovní pružiny H & R stojí 1.188 eur a vůz se tím sníží o 35 mm.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.